رابطه

ترفندهای طلایی کمک گرفتن از شوهر در کارهای خانه

اگر قصد یادگیری ترفندهای کمک گرفتن از همسر در کارهای خانه را دارید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

به گزارش پارت نیوز؛ کمک گرفتن از شوهر در کارهای خانه اصولی دارد که مهم ترین آن ها درخواست مستقیم و بدون کنایه زدن است. در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

کمک گرفتن از شوهر در کارهای خانه

انجام کارهای خانه یکی از فعالیت‌های خسته‌کننده‌ است که معمولاً بار آن کاملاً بر دوش مادر خانواده است. اما در مواقعی که نیاز به ترتیب و اجرای وظایف سنگین خانه پیش می‌آید، باید به تقسیم کارها فکر کرده و از همسر و سایر اعضای خانواده درخواست کمک کنیم. البته، این درخواست باید بر اساس اصول مشخصی صورت گیرد؛ اصولی که زنان با سیاست آنها را میدانند و بخوبی استفاده می کنند تا راحت تر در کارهای خانه بخصوص خانه تکانی عید نوروز از همسرشان کمک بگیرید و ما در این بخش به همین اصول اشاره کرده ایم.

۱.گوشه کنایه زدن را کنار بگذارید

زن‌ها اغلب از شوهرانشان می‌خواهند که در کارهای خانه به آنها کمک کند، اما نحوه ابراز این تمایل بسیار مهم است. بهتر است این درخواست را محترمانه و غیر طعنه آمیز مطرح کنید. استفاده از جملاتی که قطعاً می تواند طعنه آمیز در نظر گرفته شود، می تواند مرد را ناهمکار کند.

کمک به شوهر در انجام کارهای خانه از طرف دیگر، می‌توانید آشکارا و با احترام در مورد نیازهای خود و تقسیم کار خانه با شوهرتان صحبت کنید. به او بگویید که برای کارهای خانه به کمک او نیاز دارید و می خواهید این کار را با هم انجام دهید.

۲.با برنامه ریزی های همسرتان هماهنگ باشید

همسر شما برای خودش مسئولیت هایی دارد و البته نمی تواند همیشه مطابق میل و برنامه شما در اختیار شما باشد، بنابراین قبل از رفتن به خانه از او در مورد روزهای تعطیلی کار و در دسترس بودن برای کمک به شما سوال کنید. وقت آن است که برنامه های غیر ضروری خود را در موقعیت دیگری اجرا کند.

۳.کمک گرفتن از شوهر در کارهای خانه با شفافیت

حرفتان را واضح، بی پرده و شفاف بزنید. به طور کامل درخواست کمک خود را بیان کرده و به همسرتان بگویید که در چه شرایط و به چه شکلی به کمکش نیاز دارید. بارها گفته ایم که مردها تمایل بسیاری دارند حرف را شفاف از همسرشان بشنوند نه غیر مستقیم.

۴.مسئله را سخت نکنید

کمک گرفتن از شوهرتان در کارهای خانه، درک اینکه مردان توانایی های متفاوتی نسبت به شما در انجام کارهای خانه دارند، از عوامل بهبود وضعیت همکاری در نظافت خانه است. خانه تکانی به شرط رعایت نکات ذکر شده کار سختی نیست. از شوهرتان توقع زیادی نداشته باشید و با احترام و محبت کمک بخواهید، این روش قطعا موثرتر خواهد بود.

کمک گرفتن از شوهر در کارهای خانه

۵.غرغر کردن ممنوع

از غرغر کردن یا تذکرات بیجا به همسرتان بپرهیزید. غرغر کردن ممکن است همسرتان را ناراحت کند و نه تنها به حل مشکل کمک نمی‌کند بلکه ممکن است منجر به ناراحتی و جا زدن او شود.

۶.تعادل را فراموش نکنید

حتماً روزها و ساعات کاری را در برنامه خانه تکانی خود قرار دهید. از انجام تمام کارهای سخت و خسته کننده در یک روز خودداری کنید. بهتر است کارها را به آرامی و تقسیم شده انجام دهید. اگر همه کارها را در یک روز به همسرتان بسپارید، احتمالاً از انجام کارهای خانه خسته و بی حوصله می شود و این ممکن است در روزهای آینده تمایلی به کمک نداشته باشد. بنابراین روی تعادل تمرکز کنید و وظایف را به طور مساوی در طول هفته تقسیم کنید.

۷.همسرتان را فدای فرزندسالاری نکنید

سعی کنید مشارکت همه اعضای خانواده، نه فقط همسرتان، را با کمک کردن شوهرتان به شما در انجام کارهای خانه، برنامه های جابجایی و حتی نظافت ماهانه خانه در نظر بگیرید. از فرزندتان کمک بخواهید، اما با توجه به توانایی ها و سن او. این به شما کمک می کند تا کار را با فرزندان خود به اشتراک بگذارید و به اشتراک بگذارید و بار کاری خود و همسرتان را کاهش دهید.

۸.تقسیم کار بهترین راه است

وقتی لیست کارهای خانه خود را تهیه کردید، شروع به تقسیم کاربین همه ی اعضای خانواده کنید. کارهای سنگین و خسته‌کننده را به مرد خانه و کارهای سبک‌تر را به فرزندان تان بسپارید

۹.از همسرتان قدردانی کنید

کمک گرفتن از شوهر در کارهای خانه، هرگز فراموش نکنید که از کمک آنها حتما حتما قدردانی کنید. اگر همسرتان یا فرزندانتان کاری را انجام دادند، از آنها تشکر کنید و قدردانی از همکاری و مشارکت آنها را به وضوح نشان دهید.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x