شهر

تکنولوژی‌های مدرن احیای چوب ترموود | بهبود زیبایی ظاهری و بازسازی سطح ترموود

برای نگهداری و بالا بردن طول عمر ترموود از روش‌های بسیار متنوع استفاده می‌شود. برای آشنایی با تکنولوژی های مدرن احیای چوب ترموود کلیک کنید.

اجرای فرایند احیای ترموود با فناوری‌‌های مدرن

ترموود یک متریال چوبی بسیار باکیفیت است که طی یک فرایند حرارت‌دهی و بدون استفاده از مواد شیمیایی تولید می‌شود. این پروسه ساده و کارآمد موجب بهبود ویژگی‌های ظاهری، فیزیکی و شیمیایی چوب می‌شود و مقاومت و دوام آن را افزایش می‌دهد. بااین‌وجود به‌مرورزمان پس از نصب ترموود برخی تغییرات ظاهری و ساختاری در آن ایجاد می‌شوند. باهدف پیشگیری و رفع این آسیب‌ها تکنولوژی‌های گوناگون معرفی شده‌اند که استفاده از آن‌ها طول عمر محصول را تا چندبرابر افزایش می‌دهد. در این مطلب با تکنولوژی‌های مدرن احیای چوب ترموود و تأثیرات آن‌ها بر بهبود زیبایی ظاهری و بازسازی محصولات ترموود آشنا می‌شویم.تکنولوژی‌های مدرن احیای چوب ترموود پس از نص1ب

تکنولوژی‌های مدرن احیای چوب ترموود پس از نصب

برای حفظ رنگ قهوه‌ای چوب باید سطح چوب را با استفاده از روغن رنگی آغشته کنید. حتماً هنگام خرید این روغن باید با کارشناس فروشگاه مشورت کنید تا بهترین رنگ را دریافت کرده باشید. شما باید این کار را، باتوجه‌به شرایط محیطی و جوی، هر دو سال یکبار تکرار کنید. اگر می‌خواهید ترموود به‌مرورزمان خاکستری شود باید از روغن‌های شفاف و بدون رنگ استفاده کنید. توجه داشته باشید که روند طبیعی تغییر رنگ ترموود ممکن است چند سال به طول بیانجامد. همچنین همیشه باید پوشش محافظتی را بر روی بخش کوچکی از ترموود امتحان کرد و پس از رضایت از ظاهر و رنگ، آن را بر روی تمام نواحی افزود.

روغن‌های احیاکننده و محافظ ترموود

همیشه پیش از اضافه‌کردن پوشش روغنی سطح ترموود را به آرامی برس بکشید. در ادامه مواد شوینده مانند Tikkurilan Tehopesu را اضافه کنید و آن را بشویید. پس از خشک‌شدن ترموود و پاک‌سازی آن را با یک تا دولایه از روغن رنگی آغشته کنید.

برخی از بهترین روغن‌ها برای این منظور عبارت‌اند از:

  • روغن Bona Decking Oil
  • روغن Owatrol Aquadecks
  • روغن Tikkurila Valtti Plus
  • روغن TVT 5051
  • روغن TVT 5071
  • روغن Osmo Decking Oil – 010 Thermowood
  • روغن Teknos Woodex Aqua Wood Oil

حتماً باید هنگام استفاده از روغن‌های بالا به دستورالعمل نوشته شده بر روی محصول توجه کنید. مشورت با کارشناسان نیز به اجرای و محافظت بهتر از چوب ترموود کمک خواهد کرد. اگر ترموود شما به رنگ خاکستری درآمده و می‌خواهید با استفاده از پوشش‌های قهوه‌ای ظاهر طبیعی را به آن بازگردانید باید ابتدا با یک ماده شوینده قوی یا سنباده لایه رویی را از بین ببرید و سپس روغن پوششی قهوه‌ای یا وارنیش مناسب را اضافه کنید.

ازبین‌بردن لکه‌های سیاه چوب ترموود

معمولاً آلاینده‌های هوا و گرده گیاهان موجب ایجاد لکه‌های سیاه بر روی سطح چوب ترموود می‌شوند. در برخی موارد نیز واکنش ترکیبات سولفات موجود در آلاینده‌ و آب سبب تغییر رنگ چوب می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از روغن‌های رنگی محافظ این مشکل را برطرف کنید.

مراحل پاک‌سازی و برطرف‌کردن لکه‌های سیاه چوب به شکل زیر هستند:

  • سطح را به‌خوبی با استفاده از مواد شوینده مخصوص بشویید. توجه داشته باشید که آب لکه‌های سیاه را از بین نمی‌برد
  • اجازه دهید ترموود به طور کامل خشک شود
  • در صورت نیاز با استفاده از سمباده نرم سطح ترموود را پاکسازی کنید
  • یک تا دولایه پوشش روغن رنگی را به سطح ترموود اضافه کنید

تکنولوژی‌های مدرن احیای چوب ترموود پس از نصب

معرفی انواع تکنولوژی‌های مدرن احیای چوب ترموود

به‌طورکلی تکنولوژی‌ها و پوشش‌های مدرن گوناگون برای مراقبت و نگهداری از چوب ترموود وجود دارد. شما می‌توانید با استفاده از این روش‌ها و تکنیک‌ها دوام و پایداری چوب را افزایش دهید و از پوسیدگی و تغییر رنگ آن جلوگیری کنید.

مهم‌ترین تکنولوژی‌های مدرن احیای چوب ترموود عبارت‌اند از:

  • پوشش‌های روغنی: این نوع پوشش‌ها امکان رقیق‌شدن در آب را دارند و جذب ساختار ترموود می‌شوند. پس از استفاده یک سطح ضد آب بر روی ترموود ایجاد خواهد شد
  • پوشش‌های رنگی: رنگ‌های حفاظتی مخصوص ترموود با درنظرگرفتن پرایمر انتخاب می‌شوند و ظاهر چوب را تا حد زیادی بهبود می‌بخشند
  • پوشش‌های وارنیش: این پوشش محلول در آب پس از سمباده زدن ترموود به سطح آن اضافه می‌شود. به این ترتیب پوشش وارنیش بهتر بر روی چوب تثبیت می‌شود. این سطح محافظ از آسیب به ترموود جلوگیری می‌کند
  • پوشش‌های تثبیت‌کننده: این ترکیبات پیش از اضافه‌کردن پوشش حافظتی و باهدف تغییر ساختار چوب به‌منظور جذب بیشتر پوشش‌ها استفاده می‌شوند. به‌این‌ترتیب رنگ‌ها و روغن‌ها به‌خوبی وارد بافت چوب خواهند شد. شما می‌توانید با سمباده زدن و تراشید سطح چوب با برس نیز عملیات تثبیت را انجام دهید
  • مواد پاک‌کننده: پیش از اضافه‌کردن پوشش‌های احیای چوب باید ترموود را به‌خوبی پاک‌سازی کنید. قارچ‌ها و آلودگی‌های موجود در هوا می‌تواند سبب ایجاد قارچ و کپک در چوب شود، به همین دلیل طی فرایند احیا باید شانس رشد این بیماری‌ها را تا حد زیادی کاهش دهید. علاوه بر این باید همیشه وضعیت جوی محیط را در نظر بگیرید

فرایند احیا موجب بهبود ویژگی‌های فیزیکی و ساختاری ترموود می‌شود

ترموود یکی محصول اکولوژیک و بدون مواد شیمیایی است که ظاهر و ویژگی‌های خود را در تمام فصل‌ها حفظ می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از تکنولوژی‌ها و روش‌های مدرن احیای چوب ترموود جذابیت آن را برای سال‌های طولانی حفظ کنید. در نتیجه می‌توان مقاومت چوب در مواجهه با رویدادهای جوی دشوار را افزایش داد. شرکت پارس آرای کوهستان عرضه‌کننده بهترین محصولات ترموود در ایران است. شما می‌توانید با مراجعه به بخش‌های مختلف وبسایت با خدمات متنوع ما آشنا شوید.

سؤالات متداول

بهترین شیوه بازسازی و احیای چوب ترموود چیست؟

اگر می‌خواهید رنگ طبیعی و خواص ترموود را حفظ کنید باید پوشش‌های محافظ مخصوص را به کار ببرید. استفاده از روغن‌های رنگی، واکس، لاک محافظ، وارنیش یا رنگ حاوی فیلتر فرابنفش می‌تواند از چوب ترموود به خوبی محافظت کند.

چوب ترموود به طور معمول چند سال عمر می‌کند؟

معمولاً چوب ترموود کلاس D در حالت استاندارد و محیط‌های اجرای مناسب حدود 30 سال است. اما شما می‌توانید با کمک پوشش‌های حفاظتی و افزودن آن در بازه‌های زمانی مشخص عمر آن را به بیش از 60 سال افزایش دهید.

آیا چوب ترموود را می‌توان رنگ‌آمیزی کرد؟

بله، شما می‌توانید برای بهبود زیبایی ظاهر و همچنین محافظت از سطح چوب ترموود، آن را رنگ کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x