تولید و تجارت

سال 1403 سال بحران کارگری است؟

وضعیت درآمدی و هزینه ای کارگران به عنوان چرخ دنده های اقتصاد کشور نامطلوب است. وضعیتی که می تواند کشور را وارد فاز جدیدی از بحران کند.

به گزارش پارت نیوز؛ عده ای با شعار برقراری انصاف در تعیین دستمزد بر طبل خالی شما می کوبند، بالاخره عدالت اجتماعی بدون در نظر گرفتن نرخ تورم با حداقل افزایش دستمزد و حقوق کارگران چگونه محقق می شود؟

کاهش ارزش واقعی حقوق و مزایای کارگران طی سالیان متمادی بدون در نظر گرفتن شوک های ارزی و تورم واقعی، کارگران را به سمت فقر بیشتر سوق می دهد.

عده ای با شعار برقراری انصاف در تعیین دستمزد بر طبل می کوبند. چگونه می توان بدون در نظر گرفتن نرخ تورم با حداقل افزایش دستمزد و حقوق کارگران به عدالت اجتماعی دست یافت؟

بهتر است دولت این کار را انجام دهد. سرکوب دستمزدها و مخالفت با افزایش عادلانه و معقول دستمزدها و دستمزد کارگران کمی منصفانه نبود. کاش دولتمردان نگاهی اجمالی به وضعیت اسفبار کارگران داشتند.

یک کارگر با حداقل دستمزد زیر 15 میلیون تومان چگونه و با چه معادله ای می تواند حداقل زندگی را در تامین معیشت، خوراک، پوشاک، مسکن و… در یک خانواده 4 نفره مدیریت کند؟ تا چه زمانی کارگران و مستمری بگیران باید تاوان تصمیمات غیرمنطقی و اشتباه برخی از مسئولان را که وضعیت اسفبار کارگران را درک نمی کنند، بپردازند؟

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x