خودرو

شوک طرفداران پژو پارس پس از دیدن ظاهر عجیب نسخه فیس لیفت!

به علت عدم پشتیبانی پژو پارس از استانداردهای ۸۵گانه، شرکت خودرو سازی ایران خودرو تصمیم به ایجاد تغییراتی در این محصول قدیمی گرفت تا امکان تولید مجدد آن فراهم شود. تصاویری که از خط تولید این خودرو منتشر شده نشان می‌دهد که پارس محبوب دهه‌های گذشته فیس لیفت  چندان زیبایی ندارد.

به گزارش پارت نیوز؛ بسیاری از افرادی که ظاهر نسخه فیس لیفت پژو پارس را دیدند معتقدند  طراحی ظاهری نسخه قبلی بهتر است.

چراغ‌های قدیمی پژو پارس قابلیت تنظیم ارتفاع از داخل کابین را نداشت و به همین دلیل نیز نمی‌توانست استانداردهای جدید مربوط به چراغ‌های جلو را پاس کند.

از طرفی سپرهای این خودرو نیز نمی‌توانست استانداردهای جدید مربوط به عابر پیاده را پاس کند و به همین دلیل ایران خودرو از سازمان استاندارد فرصت خواست تا تغییرات مدنظرش را بر روی چراغ و سپر ایجاد کند و لذا برای رفع این مشکل تصمیم گرفته شد تا چراغ‌های جلوی پارس با چراغ‌های وانت آریسان که قابلیت تنظیم از داخل کابین را دارد تعویض شود.

در ادامه استاندارسازی سپر جلوی پارس فیس لیفت نیز با سپر آریسان جابجا شد و ایران خودرو تصمیم گرفت تا با کمی تغییر در سپر آریسان، مه شکن و دی لایت پارس را در آن جانمایی کند.

بر اساس این گزارش سپر عقب پژو پارس نیز کمی تغییر کرده و دیگر خبری از نوار مشکی رنگ روی آن به چشم نمی خورد. همچنین برای هماهنگی دیگر قسمت ها با سپر جلو و عقب زه درها نیز حذف شده است.

در نهایت برای پاس کردن استاندارهای جدید پروژه فیس لیفت یکی از محبوب‌ترین خودروهای ایران به شکل ضعیف انجام شد تا احتمالاً پس از تحویل، با موج بزرگی از نارضایتی مشتریان نسبت به ظاهر این خودرو رو به رو شویم.

این پروژه فیس لیفت را می‌توان با تغییراتی که سال‌ها قبل برای زانتیا به وجود آمده بود برابر دانست زیرا آن تغییرات نیز موجب زشت شدن خودروی زانتیا در آن زمان شده بود.

دلیل توقف تولید پژو پارس چه بود ؟

پژو پارس جدید

از آن جایی که پژو پارس با توجه به طراحی چراغ‌ها و سپرش نمی توانست استانداردهای جدید مربوط به چراغ و عابر پیاده را پاس کند، سازمان استاندارد دستور توقف تولید این خودرو را صادر کرد تا ایران خودرو فکری به حالش کند و تغییرات لازم را در راستاری استانداردسازی این محصول به وجود بیارود.

همان طور که می‌دانید چراغ‌های قدیمی پارس قابلیت تنظیم ارتفاع از داخل کابین را نداشت و به همین دلیل نمی‌توانست استانداردهای جدید مربوط به چراغ‌های جلو را پاس کند. از طرفی دیگر سپر این خودرو نیز در زمان برخورد با عابر پیاده آسیب جدی ای به زانویش وارد می کرد و موجب پرت شدن شخص به سمت خیابان می‌شد، از این رو پارس در تست استاندارد عابر پیاده نیز رد می شد و مجوز لازم را دریافت نمی کرد.

به همین دلیل ایران خودرو از سازمان استاندارد فرصت خواست تا تغییرات مد نظرش را بر روی چراغ و سپر پارس ایجاد کند اما قطعه سازان پس از ۶ ماه تلاش، نتوانستند به چراغ‌های قدیمی پارس، موتور برقی برای جابجایی کاسه اضافه کنند. از این رو تصمیم گرفتند تا باوجود افتضاح شدن چهره این خودرو، راحت‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه حل ممکن یعنی جایگزینی چراغ‌های آریسان را انتخاب کنند.

چراغ‌های جدید پارس چه ویژگی‌هایی دارد ؟

طراحی چراغ‌های جدید پارس یا همان چراغ آریسان تقریباً از اول بروز بوده و تنظیم ارتفاع داشته، اما با توجه به اطلاعات به دست آمده، قرار است از لامپ‌های دو کنتاکت H4 استفاده شود که این تغییر خود نوعی عقبگرد محسوب می‌شود و کیفیت نورپردازی را با افت همراه می‌کند.

سپر جدید پژو پارس فیس لیفت چه ویژگی‌هایی دارد ؟

سپر جلوی پارس فیس لیفت نیز فقط در اندازه محل قرارگیری مه شکن‌ها با آریسان متفاوت است. از آن جایی که هزینه و وقت زیادی برای طراحی دی لایت پارس شده بود، لذا ایران خودر تصمیم گرفت تا با کمی تغییر در سپر آریسان، مه شکن و دی لایت پارس را در آن جانمایی کند.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x