آشپزی

طرز تهیه خوراک کدو و گوشت چرخ کرده با گوجه فرنگی

در این مطلب به طرز تهیه خوراک کدو و گوشت چرخ کرده که می تواند تمام سلیقه ها را راضی کند خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز ؛خوراک کدو و گوشت چرخ کرده از آن غذاهایی است که می توانید خیلی سریع برای وعده نهار یا شام آن را تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید. در ادامه به نحوه پخت و مواد اولیه آن خواهیم پرداخت.

مواد اولیه خوراک کدو و گوشت چرخ کرده

مواد لازم مقدار
گوجه فرنگی ۴ عدد
پودر چیلی ۱ قاشق غذاخوری
کدو سبز ۳ عدد
پودر پیاز ۱/۲ قاشق چای خوری
فلفل دلمه‌ای یا پاپریکا ۱ عدد
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
سیر ۲ حبه
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
زیره ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه خوراک کدو و گوشت چرخ کرده

در ادامه به نحوه پخت و تهیه یک خوراک کدو خوشمزه با گوشت چرخ کرده و گوجه فرنگی خواهیم پرداخت.

مرحله 1: آماده‌سازی کدو سبز

ابتدا کدو سبز را با دقت بشویید. در صورت تمایل می توانید کدوها را به آرامی پوست بگیرید و به صورت نگینی برش دهید. سپس آنها را با کمی نمک پاشیده و بعد از 5 دقیقه در آب سرد شسته و در یک آبکش قرار می دهند تا آب اضافی آن گرفته شود.

مرحله 2: تفت دادن گوشت و افزودن ادویه‌ها

گوشت چرخ کرده را به همراه سیر رنده شده و ادویه‌های نام برده شده شامل پودر چیلی، زیره و پودر پیاز داخل تابه‌ای با مقداری روغن سرخ کردنی یا کنجد بریزید و خوب تفت دهید تا گوشت کاملاً پخته و تغییر رنگ دهد.

مرحله 3: اضافه کردن فلفل دلمه‌ای یا پاپریکا

گوشت چرخ کرده بعد از  چند دقیقه تغییر رنگ می دهد، فلفل دلمه‌ای یا پاپریکا را نیز  در این مرحله به مخلوط اضافه کنید. این ماده باعث ایجاد طعم و رنگ زیباتر در غذا خواهد شد. همچنین تفت دادن این مواد با یکدیگر باعث خوب ترکیب شدن و خوش طعم شدن موادتان می شود.

مرحله 4: اضافه کردن گوجه فرنگی

در این مرحله گوجه فرنگی های پوره شده یا خرد شده را به مواد داخل تابه اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید و سپس تابه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و بگذارید 10 دقیقه با هم بپزند تا آب اضافی گوجه فرنگی کاملا تبخیر شود و مواد کمی نرم شوند.

مرحله 5: افزودن کدو سبز به مخلوط

در این مرحله از خوراک کدو و گوشت چرخ کرده ، کدوهای سبز آماده‌شده را به مخلوط گوشت و دیگر مواد اضافه کنید. مواد را به خوبی با هم مخلوط کرده، سپس درب تابه را بگذارید و به مدت 10 دقیق اجازه دهید تا کدوها تا زمانی که کاملاً پخته و نرم شوند، بپزند.

مرحله 6: آماده‌سازی برای سرو

پس از اتمام پخت، خوراک کدو و گوشت شما آماده سرو است. این غذا را می‌توانید همراه با نان تازه یا برنج سفید نوش جان کنید. طعم دلپذیر و متعادل این خوراک، آن را به یک گزینه عالی برای شام‌های خانوادگی تبدیل می‌کند.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x