آشپزی

طرز تهیه فلافل پفکی و خوشمزه؛ مرحله به مرحله

ساندویچ فلافل یکی از غذاهایی است که طرفداران بسیاری دارد. در این محتوا به طرز تهیه فلافل  به‌صورت مرحله به مرحله خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ فلافل یکی از غذاهای خوشمزه و ارزان قیمت عربی است که طرفداران بسیاری دارد. برای آموزش طرز تهیه فلافل پفکی تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

طرز تهیه فلافل آبادانی

 

مواد لازم برای ۴ تا ۶ نفر

نخود ۲ لیوان
سیب زمینی ۱ عدد متوسط
جعفری ۱ دسته کوچک
پیاز ۱ عدد
سیر ۴ حبه
ادویه فلافل ۱ قاشق چای‌خوری
پودر گشنیز و زیره هر کدام ½ قاشق چای‌خوری
پاپریکا و ادویه کاری هر کدام ½ قاشق چای‌خوری
پودر گشنیز و فلفل قرمز هر کدام ½ قاشق چای‌خوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه فلافل

در ادامه طرز تهیه فلافل را به صورت مرحله به مرحله توضیح خواهیم داد.

عکس فلافل - طرز تهیه فلافل خیابانی

مرحله اول

برای تهیه فلافل خوشمزه و ساده ابتدا نخود را از شب قبل داخل یک ظرف حاوی آب می‌ریزیم و در صورت امکان چندین بار آب آن را تعویض می‌کنیم تا علاوه بر اینکه نخود نرم شود، نفخ اش نیز به‌طور کامل گرفته شود.

مرحله دوم

در این مرحله نخود را داخل میکسر یا چرخ‌گوشت می‌ریزیم، سپس پوست سیب زمینی، پیاز و سیر را می‌گیریم و آن‌ها را نیز به همراه جعفری به چرخ‌گوشت یا میکسر اضافه می‌کنیم و مواد را به‌صورت درشت میکس می‌کنیم.

مرحله سوم

توجه داشته باشید که خمیر فلافل نباید کاملا مانند پوره شود و باید تکه‌های ریز نخود درون مایه فلافل احساس شوند. اگر چرخ گوشت در دسترس داشته باشیم، بهتر است مواد را دو بار چرخ کنیم تا کاملا له و شبیه پوره نشوند.

مرحله چهارم

حالا خمیر فلافل را درون یک کاسه مناسب می‌ریزیم. در صورتی که خمیر آب انداخت مقدار کمی آرد نخودچی به آن اضافه می‌کنیم و مخلوط می‌کنیم تا مایه فلافل منسجم شود. توجه داشته باشید که مایه فلافل نباید خیلی سفت باشد.

مرحله پنجم

در این مرحله ادویه فلافل را به همراه پودر گشنیز، زیره، پاپریکا، ادویه کاری، پودر گشنیز، فلفل قرمز، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مایه فلافل اضافه می‌کنیم و چند دقیقه آن‌ها با دست ورز می‌دهیم تا ادویه‌ها به خوردش بروند.

چگونه فلافل درست کنیم؟

مرحله ششم

پس‌ازاینکه مایه فلافل آماده شد به ادامه طرز تهیه فلافل می‌پردازیم. روی کاسه را با سلفون می‌پوشانیم و به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت در یخچال قرار می‌دهیم تا طعم مواد با هم تلفیق شود. پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می‌کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله یک تابه گود روی حرارت قرار می‌دهیم و به‌اندازه‌ای روغن اضافه می‌کنیم که فلافل ها هنگام سرخ شدن به‌طور کامل درون روغن شناور باشند. در ادامه قالب فلافل زن را درون یک کاسه آب می‌زنیم تا نمدار شود.

مرحله هشتم

حالا با قاشق از مایه فلافل درون قالب می‌ریزیم و با پشت قاشق آن‌ها صاف می‌کنیم، سپس درون روغن داغ می‌اندازیم و اجازه می‌دهیم فلافل ها مغز پخت شوند. حرارت باید کم باشد و روغن باید کاملا داغ و جوشان باشد.

مرحله نهم

پس از اینکه یک سمت فلافل ها سرخ شد، آن‌ها را بر می‌گردانیم تا سمت دیگرشان نیز طلایی شود. در پایان فلافل های سرخ شده را روی دستمال حوله‌ای یا توری فلزی قرار می‌دهیم تا روغن اضافی‌شان گرفته شود، سپس با مخلفات دلخواه سرو می‌کنیم.

فلافل و نان باگت

نکات مهم در تهیه فلافل

  • بازاری‌ها برای درست کردن خمیر فلافل، ابتدا یک‌بار مواد را با چرخ درشت خرد می‌کنند و یک‌بار بعد از اضافه کردن مواد طعم‌دهنده، مواد را با چرخ ریز چرخ می‌کنند تا خمیر کاملا له نشود.
  • استفاده از میکسر برای درست کردن خمیر فلافل توصیه نمی شود. چون مواد رو به پوره تبدیل می‌کند.
  • به‌راحتی می‌توانید ترکیب ادویه طبق سلیقه خودتان داخل مواد بریزید.
  • برای پفکی شدن مایه فلافل، مقداری بیکینگ پودر داخل مواد بریزید.
  • فلافل را با انواع سس موردعلاقه‌تان سرو کنید و از خوردنش لذت ببرید.

سخن پایانی

در این مطلب طرز تهیه فلافل را شرح دادیم. فلافل یکی از غذاهایی است که به‌راحتی آماده‌شده و حتی می‌توانید آن را مدت زیادی در طول روز یا داخل یخچال نگه‌دارید. شما با قراردادن خمیر فلافل در فریزر هر موقع که خواستید می توانید بلافاصله یک وعده غذایی خوشمزه را تدارک ببینید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x