سلبریتی ها

علت مرگ آتیلا پسیانی چه بود؟ | زمان خاکسپاری آتیلا پسیانی اعلام شد

آتیلا پسیانی که مدت ها پیش با بیماری سرطان درگیر بود در فرانسه درگذشت.

به گزارش پات نیوز؛ آتیلا پسیانی، بازیگر با سابقه سینما و تلوزیون که مدت ها پیش به علت بیماری سرطان در بیمارستانی در فرانسه بستری شده بود روز گذشته، 14 مهر 1402 درگذشت.

انجمن بازیگران خانه سینما اعلام کرد: با قلبی اندوهگین و دردبار و زبانی الکن به اطلاع می‌رسانیم متاسفانه هنرمند ارزشمند و بی‌بدیل سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان آتیلا پسیانی عزیز پس از دوران سخت و طولانی بیماری و در خارج از وطن از میان ما رفت و به آرامش بیکران پیوست.

آتیلا پسیانی در گذشت

انجمن صنفی بازیگران سینما این سوگ بزرگ را به خانواده محترم و هنرمند ایشان؛ خانم فاطمه نقوی، خانم ستاره پسیانی و آقای خسرو پسیانی و همچنین به حضور همکاران گرامی، جامعه تئاتری کشور و تمامی دوست‌داران ایشان تسلیت عرض می‌نماید.

همچنین با هماهنگی‌های انجام گرفته منتظر انتقال پیکر این هنرمند به ایران هستیم و پس از آن متعاقبا زمان و مکان تشییع به اطلاع خواهد رسید.

زمان تدفین آتیلا پسیانی

زمان خاکسپاری این بازیگر هنوز اعلام نشده است و می بایست منتظر اعلام خانواده وی بود.

استوری مرگ آتیلا پسیانی توسط دخترش

استوری مرگ آتیلا پسیانی توسط ستاره پسیانی

بیوگرافی آتیلا پسیانی

آتیلا پسیانی بازیگر محبوب سینما وتلوزیون کشورمان متولد دهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۳۶ می باشد.

پسیانی ازجمله بازیگران پرکار سینما به‌شمار می‌آید، به طوری که تا سال ۱۳۷۲ تقریبا سالی یک فیلم بازی کرد و از آن سال به بعد او با بازی‌های ماندگارش در فیلم‌های روز شیطان، دوزن، نسل سوخته، آب و آتش در لیست بازیگران توانای سینمای ایران قرار گرفت.

در کارنامه فعالیت هنری آتیلا پسیانی علاوه بر بازیگری در تئاتر، تلویزیون و سینما، تجربه کارگردانی، دستیاری کارگردان، برنامه ریز، بازیگردان، انتخاب بازیگر و دستیاری صحنه و لباس به چشم می‌خورد.

او در سال ۱۳۶۱ از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته کارگردانی و بازیگری تئاتر فارغ‌التحصیل شد. بازی در فیلم را از سال ۱۳۶۲ با مرگ سفید کاری از حسین زندباف تجربه کرد.

ستاره پسیانی متولد سال ۱۳۶۴ در تهران می باشد، وی برنده سیمرغ بهترین بازیگر زن در سی و ششمین جشنواره تئاتر بین المللی فجر در بخش مسابقه ایران(ب) برای بازی در نمایش صد در صد به کارگردانی مرتضی اسماعیل کاشی است.

از فیلم های تلویزیونی وی نیز می توان به مواردی چون : باغ بلور، مرگ در سکوت، هفت سنگ ،سیمرغ، محله بهداشت و محله برو بیا اشاره داشت.

عکس همسر آتیلا پسیانی

همسر آتیلا پسیانی

آتیلا پسیانی فرزند جمیله شیخی هنرپیشه سینما، تلویزیون و تئاتر ایران و همسر فاطمه نقوی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر است.

عکس فرزندان آتیلا پسیانی

خانواده آتیلا پسیانی

او دارای دختری به نام ستاره و پسری به نام خسرو است که از بازیگران جوان تئاتر، سینما و تلوزیون به حساب می‌آیند. فاطمه نقوی همسر آتیلا پسیانی متولد سال ۱۳۳۳ در تهران بوده و از جمله فیلم های سینمایی وی می توان به : گنج، بهار ، گال، نسل سوخته، دایره ، شیرین و لانتوری اشاره کرد.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x