خودرو

مشخصات خودرو اطلس سایپا + امکانات، مشخصات فنی، آپشن ها

جدیدترین محصول شرکت خودرو سازی سایپا خودرو اطلس است. در ادامه مشخصات خودرو اطلس سایپا را با هم بررسی می کنیم.

به گزارش پارت نیوز؛ جدیدترین محصول شرکت سایپا خودرو اطلس است. مشخصات خودرو اطلس سایپا در چند روز گذشته اعلام شده است و این خودرو به زودی راهی بازار ایران خواهد شد.

طبق آخرین اطلاعات موجود، شرکت سایپا خودروی اطلس را در چهار نوع مختلف عرضه می کند که عبارتند از:

تیپ دنده‌ای ساده: اطلس S

تیپ دنده‌ای فول: اطلس G

تیپ اتومات ساده: اطلس L

تیپ اتومات فول: اطلس Eاما صرف نظر از نوع خودرو، سایپا برای هر چهار نوع اطلس یک سری امکانات و تجهیزات را به صورت استاندارد  در مشخصات خودرو اطلس سایپا اعلام کرده است که عبارتند از:

علاوه بر ویژگی های فوق، برخی از آپشن های خودروی اطلس تنها در برخی از انواع آن موجود است که در جدول زیر مشاهده می کنید:

اطلاعات فوق از وب سایت سازنده خودرو جمع آوری شده است.

آپشن های تیپ های مختلف خودرو اطلس سایپا

عکس رونمایی از خودر اطلس

شرکت خودروسازی سایپا برای اولین مشخصات خودرو اطلس سایپا را منتشر کرد که بر اساس آن خودروی جدید اطلس در تیپ 1 و تیپ 2 تولید می شود اما هر کدام از این تیپ ها دارای گیربکس و نسخه CVT نیز می باشند.

نوع تیپ تیپ 1 تیپ 1 تیپ 2 تیپ 2
نام مدل اطلس S اطلس L اطلس G اطلس E
گیربکس 5 دنده دستی CVT 5 دنده دستی CVT
مانیتور 7 اینچ x دارد دارد دارد
دوربین عقب x دارد دارد دارد
دکمه کنترلی فرمان x دارد دارد دارد
آینه تاشو برقی x دارد دارد دارد
آنتن سقفی x دارد دارد دارد
تریم دو رنگ x دارد دارد دارد
صندلی روکش چرم x دارد دارد دارد
کروز کنترل x دارد x دارد
کیلس استارتر x دارد x دارد
صندلی تاشو عقب دارد x دارد x
سانروف x x دارد دارد
سقف رنگی x x دارد دارد
صندلی برقی راننده x x x دارد
صندلی راننده با گرمکن x x x دارد
شیشه دودی عقب x x x دارد
سنسور باران x x x دارد
توییتر x x x دارد
رادار نقطه کور x x x دارد

مشخصات خودرو اطلس سایپا در بعد فنی در تیپ های مختلف

شرکت سایپا تصمیم گرفته است که خودرو اطلس را در تیپ های مختلفی عرضه کند. شرکت خودروسازی سایپا خودروی جدید اطلس در تیپ 1 و تیپ 2 تولید می شود اما هر کدام از این تیپ ها دارای گیربکس و نسخه CVT نیز می باشند.

در ادامه مشخصات فنی تیپ های مختلف این خودرو را می توانید مشاهده کنید.

نوع تیپ تیپ 1 تیپ 1 تیپ 2 تیپ 2
نام مدل اطلس S اطلس L اطلس G اطلس E
گیربکس 5 دنده دستی CVT 5 دنده دستی CVT
نوع موتور M15I یورو پنج با دریچه گاز برقی
حجم موتور 1.5 لیتری
تعداد سوپاپ هشت سوپاپ VVT
حداکثر قدرت 90 اسب بخار
حداکثر گشتاور 137 نیوتن متر
مصرف ترکیبی 6.9 لیتر
سایز تایر 185/65R14
حجم باک 41 لیتر
نوع ترمز جلو دیسکی
نوع ترمز عقب کاسه ای

* اطلاعات فوق از وب سایت سازنده خودرو جمع آوری شده است.

تولید اطلس در مدل های دنده معمولی و اتوماتیک و تفاوت کیفی آنها

طبق برنامه ریزی انجام شده، بدنه های VP خودرو اطلس که در اواخر شهریور تولید شده بودند، با رنگ های جذاب برای انجام تست های مختلف مونتاژ و آماده شدند. قطعات مونتاژی این خودرو  توسط یک شرکت معتبر خارجی طراحی و ساخته شده و قطعات نمونه طراحی شده از اواسط آبان ماه وارد کشور شد.

این خودروها در رنگ های محدود و تنوع رنگی آن بسیار کم است. اما برای خودروهای وی پی رنگ های متنوعی از خانواده سبز، آبی، قهوه ای و قرمز با ترکیب های جذاب در نظر گرفته شده است.

پس از اتمام آزمایشات تا اواسط زمستان امسال، تولید آزمایشی آن از نیمه دوم سال آغاز خواهد شد. برنامه برای تولید انبوه این خودرو اردیبهشت سال آینده است.

تست های عملکرد ناوبری بالا توسط تیم های مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا و معاونت های کیفیت و مهندسی انجام می شود تا هر تیمی بتواند از زوایای مختلف این خودرو را رصد کند که این موضوع به دلیل کیفیت مشخصات خودرو اطلس سایپا ایجاد گردیده است. از آنجایی که آزمایشات مخرب در داخل کشور وجود ندارد، توسط شرکت های معتبر خارجی در خارج از کشور انجام می شود.

بازرسی از فرآیند قطعه سازان در این مرحله آغاز شده است. با اضافه شدن خودروی اطلس به خط تولید، تولید خودروهای کم تقاضا کاهش می یابد و خودروی اطلس جایگزین می شود.

مشخصات خاص اطلس سایپا

عکس کابین خودرو اطلس

ویژگی های اطلس شامل طراحی داخلی دو رنگ (برای اولین بار در محصولات سایپا)، سانروف، ESC یا سیستم کنترل پایداری، تشخیص نقاط کور، سیستم های صوتی و تصویری به روز، کاهش صدای موتور، آنتن کوسه، صندلی های برقی برای برخی از مدل ها چراغ های LED جلو، طراحی جدید چراغ های عقب، سنسور باران، آینه های جانبی برقی با گرمکن، سیستم روشنایی خودکار، چراغ های FOLLOW ME (چراغ هایی در محفظه سرنشین که برای چند لحظه پس از خروج راننده روشن می شوند. ماشین و سپس خاموش کنید) ) و مانیتور 7 اینچی.مدیر پروژه اطلس سایپا گفت: خودروی اطلس در 4 نوع تولید می شود که دو نوع آن گیربکس دستی در حالت ساده و آپشنال و دو نسخه با گیربکس اتوماتیک در حالت ساده و آپشنال خواهد بود.

طراحی اطلس سایپا با الهام از پوزه کوسه

عکس جلوی خودرو اطلس

طراحی اطلس از پوزه کوسه الهام گرفته شده است. این در قسمت هایی از چراغ ها، سپر و جلوپنجره به وضوح قابل مشاهده است. از ویژگی های آن می توان به تریم داخلی دوگانه، سانروف، سیستم کنترل پایداری، تشخیص نقاط کور، آنتن کوسه، صندلی های برقی در برخی مدل ها و چراغ های جلو LED، سنسور باران، آینه های جانبی گرم شونده، نمایشگر 7 اینچی اشاره کرد. این موارد کاملا در مشخصات خودرو اطلس سایپا پیدا است.

اطلس در چهار نوع تولید می شود. دو تیپ با گیربکس دستی ساده و آپشنال و دو نوع با گیربکس اتوماتیک ساده و آپشنال. کیفیت ساخت خودروی اطلس بسیار حائز اهمیت است و در این راستا میزان نفوذ صدای موتور به داخل کابین کاهش یافته است.

موتور M15 پلاس برای اولین بار بر روی خودروی اطلس نصب می شود. این موتور با تکنولوژی VVT طراحی شده و قدرت آن 9 درصد، گشتاور 8 درصد و مصرف سوخت 5 درصد بهبود یافته است. تغییراتی در سرسیلندر، منیفولد، میل سوپاپ، بلوک سیلندر، پوشش سوپاپ و غیره ایجاد شد.

تفاوت بین نوع پایه و نوع فول آپشن اطلس

طبق آخرین اطلاعات موجود، شرکت سایپا خودروی اطلس را در دو مدل مختلف عرضه می کند. برند این تیپ ها هنوز بلاتکلیف است و سایپا آن ها را تیپ 1 و تیپ 2 معرفی کرد و تیپ 2 را از نوع فول اطلس در نظر گرفت.

ویژگی تیپ پایه تیپ فول
سنسور باد تایر دارد دارد
تهویه مطبوع نیمه اتومات دارد دارد
خروجی 12 ولت دارد دارد
صندلی 6 حالته دستی راننده دارد دارد
صندلی 4 حالته دستی شاگرد دارد دارد
صندلی عقب با ایزوفیکس دارد دارد
سقف رنگی با تریم رنگی x دارد
تریم داخلی دو رنگ x دارد
صندلی با روکش چرم x دارد
دکمه‌های کنترلی فرمان x دارد
مانیتور 7 اینچی x دارد
دوربین عقب x دارد
سانروف x دارد

* اطلاعات فوق توسط شرکت سازنده خودرو اعلام شده است.اولین معرفی ماشین اطلس

اطلاعات راهبری خودرو اطلس

خودروی جدید اطلس از همان موتور ارتقا یافته M15GSI استفاده می کند و علیرغم ارتقاء بخشی از جزئیات آن (مانند منیفولدها) ، سرسیلندر، اضافه کردن سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ و غیره)، همچنان دارای هشت سوپاپ است و حدود 90 اسب بخار قدرت دارد.

اطلس فیس لیفت کوئیک است

این محصول جدید شباهتی با پلت فرم X200 دارد و به نوعی می توان آن را ادامه سایپا دانست. سایپا برای تولید خودروی اطلس یک فیس لیفت کامل به کوئیک داده است. در عین حال از موتور بهبود یافته ای برای اطلس استفاده می کند که هم مصرف سوخت کمتری دارد و هم گشتاور بیشتری دارد.

مشخصات خودرو اطلس سایپا در بخش موتوری

طبق اطلاعات جدید منتشر شده توسط سایپا اطلس، ظاهرا این خودرو باید یکی از اولین محصولات سایپا باشد که از موتور بهبود یافته تیبا یا موتور M15GSI استفاده می کند.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x