فناوری

معرفی انواع جاروبرقی کاربردی و با دوام

شناخت انواع جاروبرقی، به شما کمک می کند تا جاروبرقی که مناسب استفاده شما باشد را پیدا کنید. ما در این مقاله به معرفی انواع جاروبرقی از صنعتی تا پیشرفته می پردازیم.

به گزارش پارت نیوز؛ در بازار انواع جاروبرقی وجود دارد. که هر کدام مشخصه خاص خود را دارند و برای کارهای مختلفی طراحی شده اند.  وظیفه اصلی جاروبرقی کشیدن آشغال های ریز و متوسط است. که این فاکتور اصلی در خرید جاروبرقی می باشد.

عوامل مهم در انتخاب جاروبرقی

هنگام جستجوی جاروبرقی، عوامل زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد، مانند نوع سطح، فرکانس استفاده و ویژگی های جاروبرقی برای جاروبرقی شما. با وجود انتخاب های زیادی که در دسترس است، مهم است که خلاء مناسب را برای نیازهای خود پیدا کنید.

انواع جاروبرقی

شما برای اینکه در انتخاب جارو برقی سر درگم نشوید. باید ابتدا تصمیم بگیرید چه نوع سطحی را قرار است تمیز کنیم. نوع سطح و اندازه خانه را باید در خرید و انتخاب جاروبرقی در نظر گرفت.

برای کمک به تصمیم گیری در مورد اینکه کدام ویژگی های جاروبرقی مهم است، باید بدانید که چه نوع سطحی را تمیز خواهید کرد و آیا مبلمان یا پله ها نیز با جاروبرقی تمیز می شوند. نوع سطح و اندازه خانه شما نیز باید در نظر گرفته شود.

جاروبرقی ایستاده

از انواع جاروبرقی به جاروبرقی ایستاده می توان اشاره کرد. این مدل جزو جدیدترین مدل‌های جاروبرقی است که به تازگی طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده است. قیمت این مدل نسبت به دیگر مدل‌ها ارزانتر است و دارای قدرت تمیزکنندگی بالایی است.

نحوه کار با این جاروبرقی بسیار راحت است و دیگر نیازی به خم شدن ندارید. طراحی این مدل به گونه‌ای است که تمام افراد چه جوان و چه مسن می‌توانند از آن استفاده کنند.

مدل‌هایی که دارای کیسه بر روی دسته هستند، قدرت تمیزکنندگی بالایی دارند و می‌توانند گرد و خاک نفوذی در فرش را تمیز کنند. حال برای اینکه بتوانید در این مورد بهتر تصمیم بگیرید، بهتر است با مزایا و معایب آن نیز آشنا شوید.

راهنمای خرید جاروبرقی ایستاده

اگر قصد خرید این مدل را دارید باید در ابتدا مزایا و معایب آن را در نظر بگیرید، سپس در مورد ویژگی‌های آن نیز اطلاعات کسب کنید. با بررسی تمامی این قضایا می‌توانید انتخاب مناسبی بگیرید. حال برخی از ویژگی‌های اصلی این دستگاه را اشاره می‌کنیم:

  • این مدل دارای دسته خرطومی شکل نیست و تمامی اجزا بر روی بدنه تعبیه شده است.
  • نداشتن کیسه زباله با کیسه زباله آن تا حدودی کوچک است که مجبور میشوید، در بازه زمانی کوتاهی آن را تمیز کنید.
  • گزینه عالی برای تمیز کردن فرش‌ها تا عمق زیاد است، زیرا دارای قدرت مکش بالایی است و همچنین صدای زیادی تولید می‌کند.
  • کار با این مدل بسیار راحت است و نیازی به خم شدن نیست.

جاروبرقی‌های کیسه‌دار

جارو برقی کیسه ای در سایزهای مختلفی در بازار هستند که به صورت افقی بر روی زیمن قرار دارند و مناسب خانه و روی فرش و موکت هایی با فضای کوچک تا متوسط است.

جاروبرقی‌های کیسه‌دار سروصدای کمی تولید می‌کنند و به‌طورمعمول صدایی که توسط این نوع جاروبرقی تولید می‌شود، کمتر از 80 دسی بل است. جاروهایی که در دسته محصولات کم‌صدا قرار دارند، نویزی برابر با 60 تا 65 دسی بل خواهند داشت و مدل‌هایی که صدای بیشتری تولید می‌کنند، نویز 70 تا 76 دسی بل دارند.

جاروبرقی کیسه ای چون کیسه داخل جاروبرقی قرار دارد. و درب آن بسته می شود مکش بالایی دارد. و برا یخانه خود می توانید تهیه کنید. همچنین این ویژگی باعث شده است که گرد و غبار داخل محفظه بماند و خارج نشود که برای کسانی که به گرد و غبار آلرژی دارند بسیار عالی است.

جاروبرقی مخزن دار

یکی دیگر از پرطرفدارترین انواع جاروبرقی در لوازم خانگی بوش، جاروبرقی مخزن دار است. این جاروبرقی نیز جزو آن دسته از جاروبرقی‌هایی است که از ابتدا مردم از آن استفاده می‌کردند.

این مدل دارای قدرت مکش بالایی است که می‌توانید از آن برای جارو زدن بیشتر مناطق خانه استفاده کنید. همچنین دارای لوازم جانبی مفیدی است که می‌توانید برای مکان‌هایی که دسترسی آن آسان نیست، استفاده کنید.

جارو برقی سطلی

جاروبرقی سطلی یکی از پرطرفدار ترین مدل های جارو برقی می باشد. این نوع از جارو برقی ها دارای شکل استوانه ایی هستند. جارو برقی سطلی بر خلاف جارو برقی های معمولی به صورت ایستاده بر روی پایه های خود قرار می گیرد. اما به غیر از این تفاوت بارز در ظاهر جارو برقی سطلی تفاوت های دیگری نیز با مدل های دیگر جارو برقی دارد.

جاروبرقی مرکزی

یکی دیگر از انواع جاروبرقی موجود در بازار، جاروبرقی مرکزی است. این مدل جاروبرقی از جدیدترین جارزوبرقی ها است که بسیار شیک و مدرن به نظر می رسد. این مدل همانند شبکه‌ای در تمام اتاق‌های خانه پخش شده است و می‌توانید با استفاده از ابزار جانبی تمام خانه را جارو بزنید.

بدنه این جاروبرقی را نمی‌بینید و تنها از یک خرطوم و سری جاروبرقی استفاده می‌کنید. اگر به دنبال یک خانه شیک و به روز هستید از این مدل جاروبرقی حتما استفاده کنید.

جاروبرقی رباتیک

از انواع جاروبرقی که بسیار جدید است به رباتیک می توان اساره کرد.جاروبرقی رباتیک جدیدترین نوآوری در بازار جاروبرقی آنها به گونه ای طراحی شده اند که مستقل باشند و می توانند برای تمیز کردن خانه شما در یک برنامه برنامه ریزی شوند. جاروبرقی های رباتیک برای خانواده های شلوغ ایده آل هستند زیرا می توانند زمان و انرژی را صرفه جویی کنند.

جاروبرقی های چوبی

جاروبرقی های چوبی یک نوع نوآورانه از جاروبرقی هستند. آنها به گونه ای طراحی شده اند که سبک وزن و آسان برای مانور باشند ، و آنها را برای تمیز کردن سریع مناسب می کند. جاروبرقی های چوبی معمولا بی سیم هستند و برای تمیز کردن کف های سخت و فرش های کم توده عالی هستند.

جاروبرقی های دستی

جاروبرقی های دستی سبک و آسان برای استفاده هستند. آنها برای تمیز کردن سریع مناسب هستند و می توانند برای تمیز کردن آشفتگی های کوچک در فضاهای تنگ استفاده شوند. جاروبرقی های دستی معمولا بی سیم هستند و دارای انواع لوازم جانبی هستند.

چگونه از جاروبرقی استفاده کنیم ؟

استفاده از جاروبرقی نسبتا ساده است. قبل از تمیز کردن، مطمئن شوید که کف را از هر گونه هرج و مرج پاک کنید. سپس، با جاروبرقی لبه ها و گوشه های اتاق شروع کنید و به سمت داخل کار کنید. مطمئن شوید که خلاء را با حرکت به جلو و عقب حرکت دهید تا تمیز کردن کامل را تضمین کنید. وقتی کف شما تمیز شد، سطل زباله را خالی کنید و در صورت لزوم فیلتر را تعویض کنید.

افزایش طول عمر جاروبرقی

زمانی که شما به خوبی از جاروبرقی نگهداری نمی کنید طول عمر او را کاهش می دهید. شما باید به نکاتی درباره جاروبرقی گفته شده توجه کنید تا خراب نشود.

  • در صورت نیاز کیسه جاروبرقی یا سطل زباله خالی خود را عوض کنید. کیسه یا قوطی را بیش از حد پر نکنید.
  • هر مو و زباله ای که به راحتی قابل دسترسی است را پس از هر استفاده از قلم مو بردارید و هر 3 ماه یک بار تمیز کنید.
  • فیلتر خلاء را عوض یا تمیز کنید. اگر فیلتر قابل شستشو است ، هر 3 ماه یکبار آن را بشویید. فیلتر را در صورت نیاز تعویض کنید.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x