مد

معرفی انواع پارچه و مانتو گلدوزی شده

مانتو گلدوزی شده همیشه روی بورس بوده و هیچ زمانی از دنیای مد خارج نشد، این مدل مانتوها در اندازه و مدل های مختلف هر ساله در بازار عرضه می شود و طرفداران زیادی دارد، نا گفته نماند که این مدل مانتو  قیمت بالاتری دارد، به دلیل اینکه کار دست همیشه ارزشمندتر و سختی بیشتری نسبت به سایر مانتوها دارد.

به گزارش پارت نیوز؛ مانتو گلدوزی شده، امسال ترند شده است، چرا که زیبایی این مانتو قابل وصف نیست و شما این مانتو را با جنس های مختلف از جکله ژاکارد و نخی، همچنین پالتو های زمستانی سنگ دوزی شده می توانید تهیه کنید. اما نکته مهم ست کردن این مدل مانتو است زیرا تنها با ترکیب رنگ و استایل مناسب می توانید در این مانتو بدرخشید.

تاریخچه پارچه گلدوزی شده

تاریخچه گلدوزی تقریباً مترادف با تاریخ بشریت است. دانشمندان منشاء آن را تا دوران کرومانیون (30000 سال قبل از میلاد مسیح) ردیابی کرده‌اند. باستان‌شناسان بقایای فسیل‌شده از لباس‌ها، کفش‌ها و کلاه‌های تزئین‌شده را پیدا کرده‌اند که همگی با دست دوخته شده و به نوعی گلدوزی محسوب می‌شود.

چرا مانتو با طرح گلدوزی شده انتخاب کنیم؟

این پارچه ها از زمان های قدیم مورد توجه بوده و همیشه با دیدن گلدوزی به شما حس اصالت و زیبایی القا می شود، چرا که این پارچه ارزش بسیاری داشته و شما با پویدن این پارپه اسانی گران پوش و سخت پسند به نظر می آیید. پس از این مانتو گلدوزی شده به هیچ عنوان غافل نشوید.

استایل جذاب با مانتو گلدوزی شده

مانتو گلدوزی شده، مانتویی است که بر روی آن الگوهای گلدوزی شده یا تزئینات دیگری بافته شده است. این پوشاک از جنس ابریشم، پشم، کتان و یا پارچه های دیگری ساخته می شود. الگوی گلدوزی معمولاً از نخ های رنگی و یا الماس های درخشان تشکیل شده است که بر روی پارچه بافته می شود. این الگوها معمولاً از موضوعات مختلفی مانند گل ها، پرندگان، حیوانات و یا الگوهای هنری و تزئیناتی مختلفی تشکیل شده اند.

مانتو کارشده با جنس نخی

با وارد شدن به فصل گرما، همه به دنبال مانتوهای نخی هستیم چرا که مانتوهای نخی بسیار سبک و خنک هستند و با پوشیدن جنس نخی راحتی را در تابستان و بهار تجربه می کنید، چه بسا این مانتو گلدورزی شده و زیبا باشد و جذابیت استایل شما را چند برابر بکند.

مانتو نخی گلدوزی شده

ساحلی گلدوزی شده

در سال‌های اخیر، مدل‌ لباس‌های ساحلی با طراحی‌ لباس های ساحلی متنوع و جذاب به ترند تبدیل شده‌اند. یکی از موضوعات مهم در تبلیغ و پخش این لباس‌ها، تأثیر سلبریتی‌ها و تأیید آنها بر روی جامعه است. زمانی که یک سلبریتی معروف لباسی را پوشیده و در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام به نمایش گذاشته، این لباس های ساحلی به سرعت توجه و تحسین مخاطبین را جلب می‌کند.

مانتو کتی سنگ دوزی شده

مانتوهای سنگ دوزی شده یا مانتوهای طلا و نقره دوزی شده، یکی از آثار هنری و صنایع دستی مشهور و منحصر به فرد هستند. این مانتوها به وسیله دستکاری و دوختن الماس، سنگ‌های قیمتی و نقره بر روی پارچه‌های لوکس، طراحی و تزیین می‌شوند.

با توجه به تولیدات بسیار کیفی و منحصر به فرد، مانتوهای سنگ دوزی شده دارد به عنوان یک عنصر فرهنگی و همچنین بهره‌برداری از هنر محلی، به عنوان سفارشی کارهای هنری و یک نماد از استعداد و صنعت دستی شناخته می‌شوند.

مانتو حریر گلدوزی شده

از کارای خاصو پرطرفدار  لباس حریر گلدوزی زنانه است. این مدل لباس یه استایل پوشیده و در عین‌حال شیک است. زیبایی و تنوع رنگ به کار رفته در این پیراهن آنقدر جذاب و متنوعه که میتوانید آن را در انواع مراسمات بپوشید.

پارچه های مخمل و کارشده

این مدل مانتو گلدوزی شده یکی از پرطرفدارترین پارچه های مجلسی است که توجه هر کسی را به خود جلب می کند. مخمل یکی از پارچه های همیشه روی مد بوده و می توان ایده های فراوانی را با آن به وجود آورد. در صورتی که از این پارچه به درستی مراقبت کنید، تا مدت ها می توانید از آن استفاده کنید.

مانتو ژاکارد

تنوع و زیبایی پارچه های ژاکارد موجب شده است که طراحان مد، در طراحی لباس های خود از آن استفاده کنند. برخلاف پارچه های دیگر که پس از بافت طرح و شکل و تزئین می گیرند، هنگام بافت دارای طرح می شوند. به همین دلیل مضرت استفاده از رنگ های شیمایی پس از بافت را ندارند.

برای تولید ژاکارد باکیفیت باید از مطلوب ترین نوع نخ کارخانه ای استفاده شود. برخی از پارچه های ژاکارد در دو رو با رنگهای متفاوت بافته می شوند که می توان از هر دو روی آن استفاده کرد. معمولا طرح و بافت متفاوت این پارچه ها باعث تمایز و شناسایی آنها از دیگر انواع پارچه می شود.

چه شلواری با پارچه گلدوزی شده بپوشیم؟

استایل با مانتو گلدوزی شده

معمولا با این مانتوهای طرح دار و کارشده شلوار از جنس خود مانتو یا شلوارهای پارچه ای ساده، بسته به نوع فصل استفاده میشود، چرا که خود مانتو کارشده و شلوغ است، پس برای این که جلوه بهتری داشته باشد بهتر است از شال یا روسری ساده استفاده کنید.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x