فیلم و سریال

معرفی رئالیتی شو شب های مافیا زودیاک؛ شرکت کنندگان، داستان و نقد

شب های مافیا زودیاک سری پنجم رئالیتی شو جذاب شب‌های مافیا به کارگردانی سینا دوراندیشان است که در چهار سری پیشین خود توانسته نظر مخاطبان را به خود جلب کند. در ادامه این مقاله با معرفی کامل این رئالیتی شو هیجان انگیز همراه شما هستیم.

به گزارش پارت نیوز؛ سریال شب های مافیا زودیاک به کارگردانی سینا دوراندیشان و تهیه‌کنندگی محمدرضا رضاییان ساخته شده است. گردانندگی این اثر را محمد بحرانی برعهده دارد و از طریق فیلیمو پخش می شود. درا دامه به معرفی کامل این برنامه و نقد آن خواهیم پرداخت.

زمان پخش مافیا زودیاک

اگر با این پرسش مواجه شده اید که رئالیتی شو زودیاک چند شنبه ها پخش میشه؟ باید به شما بگوییم که این اثر از تاریخ 15 مرداد 1402 شروع به پخش کرده است. این مجموعه به صورت هفتگی روزهای یکشنبه ساعت 8 صبح در پلتفرم فیلمیو منتشر می‌شود.

خلاصه مافیا زودیاک

این رئالیتی شو در محیط شهر سیسیل روی می دهد. قاتلی سریالی  به نام زودیاک  در این برنامه حضور دارد که مافیا و شهروندان سیسیل را هدف قرار داده است.

علی بحانی در مافیا زودیاک

بازیکنان در دو گروه مافیا و شهروند هستند که هر فصل آن شامل 4 بازی و 12 شرکت کننده است. نکته جالب این برنامه این است که هر قسمت آن یک قسمت با شب و بدون شب دارد. همچنین این بار مخاطبان نیز می‌توانند هنگام بازی در آن شرکت کنند و بازی را پیش‌بینی نمایند.

قوانین بازی مافیا زودیاک

داستان این اثر برگفته از فیلم زودیاک اثر دیوید فنیچر است. نقش‌های آن نیز به ترتیب: آل کاپن (همان پدرخوانده)، بمب‌گذار (نقشی جدید)، شعبده‌باز، دکتر، کارآگاه، حرفه‌ای، تفنگ‌دار (نقش جدید)، محافظ، اوشن (الهام گرفته از دنیل اوشن فیلم یازده‌ یار اوشن)، شهروند ساده و زودیاک هستند.

حال نقش زودیاک در مافیا چیست؟ این نقش برای اولین بار در این مسابقه آمده و برگرفته از قاتل سریالی به همین نام است. او به تنهایی به جنگ شهروندان و مافیا می‌رود و یک تیم مستقل است. او شب‌ها با شلیک کشته نمی‌شود و هر شب می‌تواند به اعضا شلیک کند. تنها راه بیرون کردن زودیاک بمب یا رای گیری روز است. اگر زودیاک به در شب به محافظ شلیک کند، خودش می‌میرد.

بازیگران شب های مافیا زودیاک

حتما در این خصوص که چه بازیگرانی در این رئالیتی شو به ایفای نقش پرداخته اند کنجکاو هستید. در ادامه برخی شرکت کنندگان این برنامه را به طور مختصر به شما معرفی می‌کنیم.

شهرام قائدی

شهرام قائدی در زودیاک

شهرام قائدیف بازیگر شناخته شده کشورمان متولد 1 شهریور 1354 است. او عمدتا نقش‌های طنز بازی می‌کند و کار خود را از خودرو پلاک ۱۱ و سپس بازگشت پرستوها شروع کرد‌. از مشهورترین آثار او می توان به چهار چرخ، زمانه، ناردون و گاندو ۲ اشاره کرد.

سام درخشانی در رئالیتی شو شب های مافیا زودیاک

سام درخشانی بازیگر محبوب کشورمان متولد 31 تیر 1351 است. او بازیگری را از سال 1378 با فیلم طلسم طلایی شروع کرد و با سریال شب‌زدگان معروف شد. از جمله دیدنی‌ترین آثار سام درخشانی باید به سریال‌های نابرده رنج، آوای باران و خوب بد جلف اشاره کنیم.

بهرنگ علوی؛ از بازیکنان زودیاک

بهرنگ علوی در مافیا زودیاک

بهرنگ علوی بازیگر جوان ایرانی در اولین روز سال 1359 به دنیا آمد. او بازیگری را از تئاتر شروع کرد و سپس با فیلم دیشب باباتو دیدم آیدا وارد دنیای بازیگری شد. از معروف‌ترین آثار این هنرمند شناخته شده باید به هشت و نیم دقیقه، دربند، ژن خوک، شادروان و سیاه چاله اشاره کنیم‌.

شیدا خلیق

شیدا خلیق در مافیا زودیاک

شیدا خلیق بازیگر ایرانی و از هنرپیشه های سریال شب های مافیا زودیاک در 5 خرداد 1372 به دنیا آمد. او فرزند عباس خلیق و ناهید مسلمی بود و بازیگری را با فیلم دختران شروع کرد. از جمله آثار معروف این بازیگر باید به یه حبه قند، هفت و نیم، همه چیز آنجاست و هیئت مدیره اشاره کنیم.

مینا وحید

مینا وحید در شب های مافیا زودیاک

مینا وحید بازیگر ایرانی در 17 مرداد 1366 و شهر رشت به دنیا آمد‌. او نخستین بار با فیلم آتش سبز وارد دنیای بازیگری شد اما تا سریال بانوی عمارت نتوانست آنطور که باید دیده شود. پس از این سریال نیز در آثاری همچون افرا، برف بی صدا می‌بارد و ساخت ایران ۳ بازی کرد.

علی لهراسبی ؛ از بازیکنان شب های مافیا زودیاک

علی لهراسبی در مافیا زودیاک

علی لهراسبی از جمله خوانندگان ایرانی در 20 فروردین سال 1349 متولد شد. او هنر را از سن پایین شروع کرد و با تیتراژ سریال کلبه سپید نخست کار خود را شروع کرد. سپس با آثاری همچون دلنوازان، خداحافظ، قفس، شرشر بارون، تورو دارم، ماه قشنگم و چه شبایی محبوب شد و اکنون جزو خوانندگان خوش صدای کشورمان است.

هلیا امامی در مافیا زودیاک

هلیا امامی در مافیا زودیاک

هلیا امامی هنرپیشه ایرانی متولد 21 مرداد 1364 است. او بازیگری را با با تئاتر شروع کرد و با فیلم ساکن خانه چوبی جلوی دوربین رفت. قرار بعدی همانجا فیلم بعدی او بود. از جمله آثار معروف هلیا امامی باید به قرار بعدی همانجا، لژیونر، از یادها رفته و آزادی مشروط اشاره کنیم.

مهران غفوریان

مهران غفوریان در مافیا زودیاک

مهران غفوریان بازیگر و کمدین ایرانی متولد 3 شهریور 1353 است. او بازیگری را از سال 1373 با لبخند سوم شروع کرد. او خیلی زود کارگردانی را با زیر آسمان شهر شروع کرد و شخصیت بهروز خالی بند مهران غفوریان بسیار معروف شد. آقای غفوریان عمدتا در آثار طنز حضور داشته‌اند که شاخص‌ترین آنها این چند نفر و در حاشیه هستند‌. از سال 1399 و سریال قورباغه نیز، مهران غفوریان را با کارهای جدی نیز دیده‌ایم.

جواد خیابانی در شب های مافیا زودیاک

جواد خیابانی در سریال مافیا زودیاک

جواد خیابانی گزارشگر فوتبال، تهییه‌کننده و مجری ایرانی در 27 آبان 1345 به دنیا آمد. او کار خود را از سال 1371 شروع کرد و از سال 1373 به طور رسمی وارد تلویزیون شد. این گزارشگر تا کنون بیش از 40 برنامه تلویزیونی را تهییه کرده و مجری‌گری کرده و همچنین گزارشگر بازی‌های فوتبال زیادی بوده است.

حدیث فولادوند

حدیث فولادوند در مافیا زودیاک

حدیث فولادوند بازیگر زن ایرانی متولد 20 دی 1356 است. او فعالیت خود را از سال 1378 و فیلم دست‌های آلوده شروع کرد. خانم فولادوند با سریال دیوار شیشه‌ای وارد تلویزیون شد و با سریال گارد ساحلی توانست توجه‌ها را به خود جلب کند. از آثار شاخص این بازیگر باید به مختارنامه، معمای شاه، شاخه گلی برای عروس و کلاهی برای باران اشاره کنیم‌. این بازیگر از شرکت‌کنندگان شب های مافیا زودیاک است.

حسین مهری

حسین مهری در مافیا زودیاک

حسین مهری بازیگر ایرانی در 23 آبان 1363 به دنیا آمد. او بازیگری را از نقش‌های کوتاه شروع کرد تا اینکه توانست با سریال زمانه مورد توجه قرار گیرد. حسین مهری عمدتا در تلویزیون حضور پیدا کرده و از آثار شاخص آن باید به سریال‌های همه چیز آنجاست، نابرده رنج و زیر هشت اشاره کنیم‌‌.

حمید عسکری

حمید عسکری در مافیا زودیاک

حمید عسکری خواننده ایرانی متولد 20 مهر سال 1357 است. او در دانشگاه مدیریت صنعتی خوانده و از سال 1377 به طور جدی در موسیقی فعالیت می‌کند. در سال 1385 آقای عسکری موفق شد که آلبوم کما را منتشر کند و آلبوم او نیز بسیار پرفروش شد. از آلبوم‌های معروف دیگر حمید عسکری باید به خوشبختی، از عشق و دیوونه‌وار اشاره کنیم.

فرزاد فرزین در مافیا زودیاک

فرزاد فرزین در مافیا زودیاک

فرزاد فرزین خواننده ایرانی است که در حوزه بازیگری نیز فعالیت می‌کند. او در 3 تیر 1360 به دنیا آمد و فعالیت خود از سال 1378 با آلبوم شوک شروع کرد. این خواننده خیلی زود معروف شد و در آثار سینمایی همچون کنسرت روی آب، سگ‌های پوشالی، آهنگ دو نفره، سریال‌های عاشقانه، مانکن و نیوکمپ نیز حضور پیدا کرده است.

محمد شعبان پور ؛ از بازیکنان شب های مافیا زودیاک

محمد شعبان پور در شب های مافیا زودیاک

محمد شعبان‌پور بازیگر و کمدین ایرانی در دهه 60 متولد شد. او فعالیت هنری خود را از دهه 80 شروع کرده است و با سریال روزی روزگاری مریخ توانست به خوبی دیده شود. سلام تهران و عزیز میلیون دلاری ار آثار دیگر او هستند.

مجتبی شفیعی

مجتبی شفیعی در مافیا زودیاک

مجتبی شفیعی هنرپیشه و کمدین ایرانی متولد 7 مهر 1367 است‌. او کار خود را از سال 1389 شروع کرد و در تئاتر حضور داشت تا اینکه در فضای مجازی با گروه زودنیوز دیده شد و سریال آخرین روز زمستان نیز از آثار درون کارنامه هنری اوست.

پژمان بازغی ؛ از بازیکنان شب های مافیا زودیاک

پژمان بازغی در مافیا زودیاک

پژمان بازغی بازیگر و مجری ایرانی متولد 19 مرداد 1353 است. این بازیگر پر کار و پرطرفدار نخستین بار در فیلم اعتراف حضور پیدا کرد و سپس با نقش‌آفرینی در سریال آژانس دوستی توجه‌ها را به خود معطوف کرد. پژمان بازغی در آثار شاخصی همچون مرد هزار چهره، گذر از رنج‌ها، کوبار، افرا، فصل نرگس و پرونده باز است نقش‌آفرینی داشته است.

نقد سریال شب های مافیا زودیاک

همانطور که می‌توانید ببینید، این بار رئالیتی شو زودیاک متفاوت‌تر از همیشه قرار است پخش شود. گویی سناریو و نحوه بازی کمی‌ تغییر کرده و مهمتر از همه بازیکنان نیز چهره‌های متفاوتی هستند. به دلیل اعتراضاتی که از فضا و امکان تقلب در مافیا و سری‌های پیشین شده بود، این بار بنا شد تا همه چیز با دقت بیشتری تهیه شود.

اما تا کنون چه اتفاق‌هایی افتاده؟ نکته اول درباره روند مسابقه است که از ابتدا قرار بود که با نسخه‌ای به نام بدون شب باشد که همان ابتدا با عدم استقبال روبه‌رو و ایده آن کنار گذاشته شد. شرکت‌کنندگان نیز به قوت شب‌های مافیای پیشین نیستند و برخی از مخاطبان هنوز هم دوست دارند پلیرهای محبوب خود را در این رئالیتی شو هستند.

به طور کلی شب های مافیا جدید از برخی جهات توانسته موفق عمل کند و ایده‌های جدیدتری داشته باشد اما کمبودهایی که در بالا به آن اشاره شد، نیز در آن مشاهده می‌شود که از نقاط ضعف برنامه هستند.

سخن پایانی

در این رئالیتی شو مانند همه ی برنامه ها نقاط مثبت و منفی بسیاری وجود دارد. آیا زودیاک را تماشا کرده اید؟ نظرتان درباره بازی و عملکرد بازیگران آن چیست؟ می توانید در بخش دیدگاه هانظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x