فیلم و سریال

معرفی سریال خائن کشی + داستان، بازیگران و زمان پخش

جدیدترین ساخته مسعود کیمیایی با عنوان سریال خائن کشی به زودی از طریق شبکه نمایش خانگی پخش خواهد شد.

به گزارش پارت نیوز؛ سریال خائن کشی به کارگردانی و نویسندگی مسعود کیمیایی و همچنین تهیه‌کنندگی علی اوجی ساخته شده است. این اثر در سال 1400 ساخته شد و نخستین بار در 20 بهمن همان سال در جشنواره فجر به نمایش گذاشته شد. حال قرار است که خائن کشی پیش از اکران، طی یک مینی سریال از بستر نماوا پخش شود.

سریال خائن کشی کی پخش می‌شود؟

این سریال در ژانر جنایی، درام و تاریخی است. این مجموعه از تاریخ 3 شهریور 1402 بر روی پلتفرم نماوا قرار می‌گیرد. تعداد قسمت‌های این مینی سریال 4 قسمت است و هر جمعه به صورت اختصاصی ساعت 9 صبح پخش می‌شود. پس از پخش این چهار قسمت تا اواخر شهریور نیز نسخه سینمایی آن اکران خواهد شد.

داستان سریال خائن کشی

در این قسمت به خلاصه این مینی سریال می‌پردازیم. داستان در دهه 30 و طی جریان ملی شدن صنعت نفت توسط دکتر مصدق اتفاق می‌افتد و برشی از زندگی مهدی بلیغ، سارق و کلاهبردار بزرگ ایرانی که ملقب به آرسن لوپن ایران بود، را روایت می‌کند.

داستان از جایی شروع می‌شود که مهدی، شاهرخ، گیو و اطلس به همراه افرادی دیگر تصمیم می‌گیرند تا برای حل مشکل قرضه ملی دکتر مصدق دست به یک دزدی ظاهری بزرگ بزنند اما همه چیز طبق نقشه پیش نمی‌رود.

بازیگران سریال خائن کشی

خائن کشی اثری پربازیگر است که بازیگران شناخته‌شده زیادی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. در ادامه با معرفی بازیگران این سریال همراه شما هستیم و مروری بر بیوگرافی بازیگران اصلی آن نیز خواهیم داشت‌.

مهران مدیری در نقش سهراب

مهران مدیری در سریال خائن کشی

یک از بازیگران شناخته شده سریال خائن کشی است. مهران مدیری بازیگر ایرانی متولد 18 فروردین 1346 بوده بازیگری را از سن شانزده‌سالگی با تئاتر شروع کرد. او از سال 1369 با نقشی کوتاه در فیلم مشت‌های کوچک وارد دنیای بازیگری شد و سپس در سال 1373 با فیلم دیدار در سینما ظاهر شد.

این هنرپیشه ابتدا به کارهای جدی مشغول بود اما در سال 1372 با مجموعه پرواز ۵۷ و سپس ساعت خوش به ساخت آثار طنز معروف شد. سریال شب‌های برره چه در عرصه کارگردانی و چه بازیگری برای او معروفیت به ارمغان آورد. مهران مدیری یک کمدین موفق، کارگردانی کم‌نظیر، بازیگری حرفه‌ای و خواننده‌ای دوست داشتنی است. مجله نیوزویک در مقاله‌ای او را بیستمین مرد قدرتمند سال 2009 میلادی در ایران نامید. او همچنین یکبار نامزد سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شده است.

از آثار شاخص این بازیگر باید به جنگ ۷۷، نود شب، پاورچین، نقطه‌چین، شب‌های برره، مرد هزارچهره، در حاشیه، هیولا، دراکولا، پدر گواردیولا، فیلم‌های دایره زنگی، ساعت پنج عصر، رحمان ۱۴۰۰، درخت گردو و ساعت ۶ صبح اشاره کنیم.

پولاد کیمیایی در نقش شاهرخ

پولاد کیمیایی در سریال خائن کشی

پولاد کیمیایی پسر مسعود کیمیایی از بازیگران سریال خائن کشی می‌باشد. او بازیگری را از سال 1367 با حضور در فیلم سرب که ساخته پدرش بود شروع کرد و سپس تا سال 1377 فقط در آثار پدرش که شامل تجارت، سلطان، فریاد و اعتراض می‌شدند حضور داشت تا اینکه خانم درخشنده در فیلم شمعی در باد به او فرصت بازیگری داد.

تا سال 1385 همچنان بازی آقای کیمیایی مختص به آثار پدرش بودند تا اینکه در سریال مرگ تدریجی یک رویا در نقش آراس مشرقی و با گریمی خاص ظاهر شد. این نقش‌آفرینی او را از زیر سایه پدرش بیرون کشید و فیلم‌های زندگی با چشمان بسته، بوی گندم، گشت ارشاد و خفگی حاصل آن بودند. در سال 1397 پولاد کیمیایی را به‌عنوان کارگردان فیلم معکوس دیدیم. این بازیگر دو سریال پرطرفدار ششمین نفر و ماتادور را نیز در تلویزیون بازی کرد.

امیر آقایی در نقش مهدی بلیغ

امیر آقایی در سریال خائن کشی

امیر آقایی نیز یکی از بازیگران محوری سریال خائن کشی است. وی در 10 مرداد 1354 در ارومیه به دنیا آمد. او نخستین بار در سال 1381 با فیلم ارتفاع پست وارد قاب سینما شد. سپس بازی بعدی او که بسیار توجه‌ها را به خود جلب کرد، نقش‌آفرینی در نقش پیمان سهرابی در سریال اولین شب آرامش در کنار بازیگرانی همچون مهدی پاکدل و یکتا ناصر بود.

اولین شب آرامش و آشنایی این بازیگر با احمد امینی، نقش سروان فرید را در سریال بی‌گناهان برای او به ارمغان آورد. آثار این بازیگر مطرح بسیار هستند و او جزو بازیگران برتر کشورمان به شمار می‌آید. امیر آقایی تا کنون دو بار کاندید سیمرغ بلورین و یک بار برای فیلم شنای پروانه برنده آن شده است.

فرهاد آئیش در نقش محمد مصدق

فرهاد آئیش در سریال خائن کشی

سید محمد فرهاد حشمتی عقدایی که او را با نام هنری فرهاد آئیش می‌شناسیم در 27 شهریور 1331 و در شمیران تهران به دنیا آمد. این بازیگر علاوه بر حرفه بازیگری، تهیه‌کنندگی، نمایش‌نامه‌نویسی و همچنین کارگردانی تئاتر نیز انجام می‌دهد. او تا مقطع دبیرستان در ایران تحصیل کرد و پس از آن به انگلستان، آمریکا و آلمان سفر کرد.

فرهاد آئیش در رشته فیلم‌سازی و عکاسی درس خواند و سرانجام در سال 1376 به ایران بازگشت. این بازیگر از لحاظ ساخت تیپ‌های مختلف بسیار موفق است و نقش حشمت خان او در سه پنج دو بسیار پرطرفدار شد. او در سریال خائن کشی نقش شخصیت تاریخی، محمد مصدق، را ایفا می‌کند.

سارا بهرامی در نقش اطلس

سارا بهرامی در سریال خائن کشی

سارا بهرامی بازیگر زن اهل ایران متولد 2 بهمن 1361 در اصفهان است. این هنرپیشه بازیگری را از سن کودکی و کلاس‌های تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شروع کرد. اما سال‌ها طول کشید که خانم بهرامی دیده شود. او نخستین بار با بازی در نقش پروانه در سریال پروانه توانست توجه‌ها را به خود جلب کند و مخاطبان را محو لحن آرام خود کرد. سارا بهرامی تا کنون برای فیلم‌‌های ایتالیا، علفزار، جنگل پرتقال نامزد و برای بازی در فیلم دارکوب برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شده است.

سام درخشانی در سریال خائن کشی

سام درخشانی در سریال خائن کشی

سام درخشانی متولد ۳۱ تیر ۱۳۵۴ در تهران، فارغ التحصیل لیسانس علوم تجری و دانشجوی انصرافی رشته تئاتر می باشد و سال ۱۳۷۹ که ۲۵ ساله بود با فیلم «دلباخته» جلوی دوربین رفت.

او با سریال «خانه پدری» سال ۱۳۸۰ به شهرت رسید و در ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ وقتی ۴۰ ساله بود با خانم عسل امیرپور ۳۲ ساله ازدواج کرد و ثمره این زندگی یک دختر بنام «برکه» است

نرگس محمدی

نرگس محمدی در سریال خائن کشی

نرگس محمدی متولد ۹ فروردین ۱۳۶۲ در تهران، فارغ التحصیل لیسانس رشته پرستاری می باشد که با تئاتر شروع کرد. سال ۱۳۸۳ در ۱۹ سالگی با فیلم «تنهایی باد» جلوی دوربین رفت اما شهرت اش با سریال «ستایش ۱» در سال ۱۳۸۹ شروع شد و سال ۱۳۹۶ با علی اوجی همکارش ازدواج کرد

کارگردان سریال خائن کشی

کارگردان سریال خائن کشی

مسعود کیمیایی یکی از کارگردانان به نام ایرانی است که از چهره‌های اصلی موج نوی سینمای ایران محسوب می‌شود. او ‌کارگردانی را از سال 1347 با فیلم بیگانه بیا شروع کرد و در سال بعد با فیلم موفق قیصر نه تنها توانست معروف شود، بلکه به سبب خلق قهرمانی فراموش‌نشدنی مانند قیصر تبدیل به استاد قهرمان‌سازی در سینمای ایران شد. از جمله آثار دیگر این کارگردان باید به بلوچ، گوزن­ها، دندان مار، سرب، جرم و خون شد اشاره کنیم. حال او یک فیلم جدید که در قالب مینی سریال پخش می‌شود، در راه دارد.

نقد سریال خائن کشی

از آنجایی که فیلم خائن کشی در جشنواره فیلم فجر اکران شده، از روال آن بی‌ خبر نیستیم. این اثر همانطور که می‌توانید ببینید، پر بازیگر است و تیمی قوی از بهترین بازیگران را در آن می‌بینیم. در هنگام تماشای فیلم ظاهرا تماشاگران جذب آن نشدند و آن را به تئاتری شلوغ که صرفا بازیگران در آن رفت‌وآمد می‌کنند و دیالوگ‌های سنگین یا کلیشه‌ای گفته می‌شود، تشبیه کردند. همچنین درباره صحت تاریخی فیلم نیز بحث‌هایی شد.

در ادامه باید خاطر نشان کنیم که نمرات از جانب منتقدان نیز پایین بود و این اثر آقای کیمیایی را سقوط سینمای او می‌دانند. با این تفاسیر نمی‌توان عجله کرد و باید دید شمار بیشتر مخاطبان در نسخه سریالی آیا در قضاوت این اثر تغییری ایجاد خواهد کرد یا خیر و همچنین نمرات سریال خائن کشی چگونه خواهد بود.

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی سریال خائن کشی پرداختیم. در ادامه شما می‌توانید نظر خود را درخصوص این سریال، نقاط ضعف، قدرت و دیگر مسائل سریال، در قسمت دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x