فیلم و سریال

معرفی سریال راه آهن زیرزمینی؛ خلاصه داستان، بازیگران و تعداد قسمت ها

شخصیت‌های حماسه جادویی-رئالیستی کارگردان معروف آمریکایی «بری جنکینز»،سریال راه آهن زیرزمینی را با تمام قوا به جلو می‌برند.

به گزارش پارت نیوز؛ سریال راه آهن زیرزمینی در ژانر درام-تاریخی و جنگی توسط کارگردان برنده جایزه اسکار، «بری جنکینز» در سال ساخته شده است. این مجموعه که ساخت کشور آمریکا می باشد برای نخستین بار توسط پلتفرم «آمازون پرایم» منتشر شد. در ادامه به خلاصه داستان، تعداد قسمت ها و معرفی بازیگران مجموعه راه آهن زیر زمینی خواهیم پرداخت.

داستان سریال راه آهن زیرزمینی

داستان این سریال حول زندگی زن جوان و سیاهپوستی به اسم «کورا» می گردد که هنگام گریز از زندگی برده گونه اش در جنوب آمریکا، متوجه اسرار تاریک و مخوفی می شود.

قهرمان داستان، کورا (توسو مبدو)، زن جوانی است که در مزرعه ای در جورجیا از اسارت فرار می کند، اما متوجه می شود که بردگی با شکسته شدن غل و زنجیر پایان نمی یابد. این فیلم از رئالیسم جادویی برای افزایش تجربه کورا در سفرش استفاده می کند.

قطارها استعاره هایی از پیشرفت، عبور و قدرت هستند. همانطور که کورا از ایالت به ایالت، قسمت به قسمت سفر می کند، زیبایی شناسی بصری و شنیداری سریال تغییر می کند تا حالت های ذهنی او را منعکس کند.

سریال راه آهن زیرزمینی چند قسمت است؟

این سریال در 10 قسمت ساخته شده است.

بازیگران سریال راه آهن زیرزمینی

در ادامه به معرفی برخی بازیگران این مجموعه خواهیم پرداخت.

سوسو مبدو در نقش کورا

کورا در سریال راه آهن زیرزمینی

سوسو مبدو «Thuso Mbedu»، تازه وارد آفریقای جنوبی، نقش کورا را بازی می کند، یک مرد طرد شده حتی در میان برده ها، زیرا مادر فراری اش، مابل (شیلا آتیم) او را رها کرده است. این بازیگر در واقعیت مادر خود را در سن 4 سالگی از دست داد شباهت های زیادی با کورا دارد.

مبدو می‌گوید: «از طریق شخصیت کورا، احساس می‌کردم دیده می‌شوم. لحظه هایی در زندگی من بود که امید داشتن به آن آزار می رساند، و بنابراین هیچ امیدی بهتر از امید کاذب نبود. من فکر می کنم این یکی از نیروهای محرکه کورا است.»

آرون پیر در نقش سزار

سزار در سریال راه آهن زیرزمینی

در سریال راه آهن زیرزمینی آرون پیر «Aaron Pierre » نقش سزار را ایفا می کند. سزار که وعده داده بود در ویرجینیا به یک مزرعه در جورجیا فروخته شد، کورا را تشویق کرد تا با او فرار کند و ببیند زندگی فراتر از مزرعه آنها چگونه است. پیر می گوید که او و امبادو یک دوستی واقعی ایجاد کردند که در رابطه روی صفحه بین سزار و کورا منعکس شده است.

پیر در مورد فرار از طریق خواندن می گوید: “سزار لحظات آرامش را در مکانی می یابد که صلح وجود ندارد.” او “سفرهای گالیور” را برای کورا می خواند و ماجراهای آینده او را پیش بینی می کند.

جوئل ادگرتون در نقش ریج وی شکارچی

ریج وی شکارچی در سریال راه آهن زیرزمینی

جوئل ادگرتون «Joel Edgerton»، بازیگر استرالیایی، نقش ریج‌وی، شکارچی جایزه‌ها را در سریال راه آهن زیرزمینی بازی می‌کند که چنان بی‌امان به تعقیب کورا می‌پردازد که جنکینز او را «نابودگر» داستان می‌نامد.

ریج وی وسواس زیادی برای دستگیری کورا دارد، زیرا مادرش از او طفره رفته است. ادگرتون می‌گوید که او حس رها شدن کورا توسط مادرش را علیه او به کار می‌گیرد. او احساس می کند که توسط پدرش رها شده است و خود را در او می بیند.
ادگرتون می گوید: «ریج وی آدم خوبی نیست. “او یک شرور است.”

چیس دیلون در نقش هومر

هومر در سریال راه آهن زیرزمینی

چیس دیلون«Chase Dillon» در نقش هومر، پسر جانشین و دستیار ریج وی، بازی زودرس ارائه می دهد. هومر از کلیدهای شکارچی فضل برای قفل کردن غل و زنجیر خود در شب استفاده می کند. کار او این است که سیاه‌پوستان دیگر را بگیرد – و او در این کار به طرز عجیبی خوب است. هومر دیلون به قدری هولناک جذاب و درخشان است که نمی توان از او نگاه کرد.

ویلیام جکسون هارپر در نقش رویال

ویلیام جکسون هارپر در نقش رویال

ویلیام جکسون هارپر «William Jackson Harper» در مورد شخصیت خود می گوید به عنوان یک مرد سیاه پوست آزاد که کورا را در مرحله ای از سفرش نجات می دهد، رویال از زمان خود جلوتر است. او می افزاید: «ذهنیت رویال بسیار مدرن است.

رویال فقط آزادی را می‌شناخت و کورا فقط اسیر یا در حال فرار بوده است. هارپر می‌گوید: «بین دو تجربه آن‌ها فاصله‌ای وجود دارد. او یک تغییر پارادایم کامل برای کورا است، نمادی از امکانات ارائه شده توسط یک وجود نامحدود.

شیلا آتیم در نقش میبل

میبل در سریال زیرزمینی

آتیم نقش مادر فراری کورا را بازی می کند که او را پشت سر گذاشته است. او نشانه آزادی سریال است، هر چند که توهم آمیز باشد. آزادی او احساسات کورا از دست دادن و رها شدن را شعله ور می کند و خشم ریج وی از اینکه همچنان از او فرار می کند.

آتیم می‌گوید: میبل داستان را پیش می‌برد زیرا بسیاری از شخصیت‌های دیگر در پی میراث او زندگی می‌کنند. “آنها معتقدند که او انگیزه ترک را در آنها آغشته کرده است.”

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی بازیگران سریال راه آهن زیرزمینی پرداختیم. آیا این سریال را دیده اید؟ نظرتان در مورد این سریال چیست؟ شما می توانید نظرتان را در این مورد در بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x