فیلم و سریال

سریال رحیل؛ عکس و بیوگرافی بازیگران، داستان و زمان پخش

سریال رحیل از جدیدترین سریال‌های تاریخی ایرانی است که پخش آن در مرداد ماه آغاز شد. با معرفی سریال ایرانی رحیل تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

به گزارش پارت نیوز؛ سریال رحیل در ژانر تاریخی و درام ساخته شده و مربوط به دوران قاجار و پهلوی است. در این سریال بازیگرانی از جمله ؛ حمیدزضا آذرنگ، اندیشه فولادوند، کاظم هژیر آزاد و زنده یاد حسام محمودی به ایفای نقش پرداخته اند.

داستان سریال رحیل

رحیل روایتی زنانه از اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی است و محوریت آن بر روی شخصیتی به نام مها می‌گردد که هنگام فروپاشی دربار قاجار، رهبری ندیمه‌های بی‌پناه را برعهده می‌گیرد. او تلاش می‌کند تا آنها را متحد کرده و تعزیه‌ای عاشورایی برپا کند.

سریال رحیل کی پخش می شود؟

طبق اعلام شبکه سوم سیما این سریال از روز شنبه 28 مرداد 1402 هرشب ساعت 20:30 شاهد پخش رحیل باشیم. ژانر این سریال درام و تاریخی است و دو فصل دارد.

سریال رحیل چند قسمت است؟

این سریال در 40 قسمت ساخته شده است. فصل اول آن که 20 قسمت می باشد در در اوایل صفر پخش می شود. فصل دوم این سریال که آن هم در 20 قسمت ساخته شده است در ایام فاطمیه پخش خواهد شد.

بازیگران سریال رحیل

در این بخش با معرفی برخی از بازیگران این سریال همراه شما خواهیم بود.

اندیشه فولادوند

اندیشه فولادوند در سریال رحیل

اندیشه فولادوند در 7 مهر سال 1361 به دنیا آمد. وی علاوه بر بازیگری در زمینه شعر نیز فعالیت می کند. نخستین حضور خانم فولادوند به عنوان بازیگر در سال 1372 و با نقشی کوتاه در مریم مقدس اتفاق افتاد اما این نقش نقره در فیلم سربازهای جمعه بود که او را مطرح کرد.

این هنرپیشه سپس در فیلم‌های چهارانگشتی و سن پترزبورگ بازی کرد و در سال 1390 با ایفای نقش افسانه در شیدایی توانست به خوبی دیده شود. خانم فولادوند با نقش الناز سریال دراکولا نیز مورد توجه قرار گرفت. از دیگر آثار مشهور او باید به انزوا، کروکودیل، خائن کشی، ایراندخت، بانوی عمارت و بازپرس نیز اشاره کنیم.

حمیدرضا آذرنگ

محمدرضا آذرنگ در سریال رحیل

یکی از بازیگران سریال رحیل حمیدرضا آذرنگ است. وی بازیگر، نویسنده و کارگردان ایرانی است که در سال 1351 به دنیا آمد. او بازیگری را از تئاتر شروع کرد و سپس نخستین بار در سال 1378 با فیلم گمشده وارد سینما شد و تا سال 1385 دیگر جلوی دوربین نرفت.

محمدرضا آذرنگ تا کنون برای فیلم ملکه برنده جشن خانه سینما شده است و پنج جایزه از جشنواره تئاتر فجر در زمینه‌هایی همچون نویسندگی و بازیگری برنده شده.‌ او فیلم روزی روزگاری آبادان را ساخت و برای آن نامزد سیمرغ شد.‌ از آثار شاخص این بازیگر باید به سریال نون خ، فیلم‌های آااادت نمی‌کنیم، قاتل اهلی، تنگه ابوقریب و غلامرضا تختی اشاره کنیم.

زنده یاد حسام محمودی

حسام محمودی در سریال رحیل

مرحوم حسام محمودی در 1 فروردین 1365 به دنیا آمد و بازیگری دوست داشتنی بود. این هنرپیشه فعالیت خود را از سال 1391 و فیلم خسته نباشید شروع کرد‌. دیده شدن او نیز به عنوان نقش اصلی در سریال محبوب لحظه گرگ و میش اتفاق افتاد. زنده یاد محمودی در سریال دل‌دار نیز حضوری پررنگ داشت و همچنین در سریال نوار زرد 2 نیز توانست نقش‌آفرینی جذابی داشته باشد. فعالیت‌های سینمایی این بازیگر نیز جذاب بودند که از جمله آنان باید به رمانتیسم عماد و طوبا، عطرآلود و غریب اشاره کنیم. آقای محمودی عزیز در سریال سوران نیز نقشی کلیدی داشتند و اکنون نام ایشان بین هنرپیشه های سریال رحیل قرار گرفته است.

هومن برق نورد

هومن برق نورد در سریال رحیل

هومن برق نورد متولد 5 دی 1348 است. این هنرپیشه فعالیت بازیگری خود را از سال 1374 و سریال ابووهیب بهلول شروع کرد و توانست با فیلم یک تکه نان وارد سینما شود. هومن برق نورد در طول سالیان بازیگری خود به ایفای نقش در فیلم‌ و سریال‌های مختلف پرداخت، هم در نقش‌های جدی و هم طنز موفق ظاهر شد. مخاطبان اکثرا آقای برق‌نورد را با نقش ناصر ساختمان پزشکان و داوود دزد و پلیس می‌شناسند. از دیگر آثار این بازیگر می توان به سریال‌های دودکش، آچمز، پادری، زیرخاکی 2 و 3 و فیلم‌های نرگس مست، لونه زنبور و خون شد اشاره کرد.

نقد سریال رحیل

آنطور که از خلاصه داستان می توان فهمید، قرار است که با مجموعه‌ای جذاب و تاریخی روبه‌رو شویم‌. طی سال‌های اخیر ساخت آثاری که محوریت آنها با خانم‌ها باشد، کمتر از همیشه به چشم می‌خورد.

زنان در این سریال نقش پر رنگ و موثری دارند. مسعود آب‌پرور نیز پیش از این آثاری همچون هوش سیاه و مستوران را در کارنامه کاری خود دارد و در زمره ی کارگردانان کار بلد به حساب می آید. همچنین تیم بازیگری و پشت صحنه این سریال به ما این امید را می‌دهد که نمرات سریال رحیل بالا باشد و مخاطبان زیادی را با خود همراه کند.

سخن پایانی

با معرفی و بررسی سریال تاریخی رحیل همراه شما بودیم. حال شما بگویید با ساخت آثار تاریخی این چنینی موافق هستید؟ نظرتان درمورد گریم، داستان و نقش محوری زنان در این سریال چیست؟ لطفا دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x