فیلم و سریال

معرفی سریال نون خ و بیوگرافی بازیگران + عکس

در این مطلب به معرفی سریال نون خ و بازیگران آن خواهیم پرداخت. بازیگران این سریال اکثرا کرد هستند و این سریال در ژانر طنز اجتماعی ساخته شده­اند.

به گزارش پارت نیوز؛ سریال نون خ یکی از سریال عید سال 98 شبکه یک سیما می‌باشد و هر شب ساعت 22 پخش می‌شود. بیشتر بازیگران این سریال کرد هستند. سریال ن.خ در ژانر طنز اجتماعی ساخته شده است.

سریال ن خ یکی از کارهای سعید آقا خانی است که مخاطبان بسیاری را با خود همراه کرده است . در این سریال بسیاری از آداب و روسم قوم کرد به زیبایی به نمایش گذاشته شده است. این تفاوت و تازگی در ساخت سریال سبب جذابیت آن شده است؛ به گونه‌ای که تا کنون 4 فصل از این سریال ساخته شده است. در ادامه به معرفی بازیگران سریال نون خ خواهیم پرداخت.

خلاصه داستان سریال ن.خ

بازیگران سریال نون خ

نورالدین خانزاده، اسم شخصیتی اسـت کـه دراین سریال ایفا می‌کنم و به همین دلیل اسم سریال را مخفف این شخصیت گذاشتیم. فکر نکنم این سریال چالش داشته باشد چون مـن کُرد هستم و اکثر بازیگران سریال هم کُرد هستند. حدود ۲۰ بازیگر بومی داریم کـه از کردستان و کرمانشاه آمده‌اند.

بازیگران سریال نون خ

در این سریال بازیگران بسیاری به ایفای نقش پرداخته‌اند که تعداد زیادی از آن‌ها اصالتا کرد هستند.

سعید آقاخانی بازیگر نقش نورالدین خانزاده

سعید آقاخانی در سریال نون خ

سعید آقاخانی (زاده ۱۳۵۰ بیجار) بازیگر، نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون، اهل ایران است. وی دانش‌آموخته تئاتر از دانشگاه تهران است. این بازیگر علاوه بر این که کارگردان سریال نون خ است ، ایفای نقش نورالدین خانزاده نیز پرداخته است.

سعید آقاخانی در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر برای ایفای نقش در فیلم خداحافظی طولانی به کارگردانی فرزاد مؤتمن پس از رقابت تنگاتنگ با سیامک صفری برای بازی در فیلم اعترافات ذهن خطرناک من به کارگردانی هومن سیدی، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کرد.

بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ بازیگر نقش خلیل خانزاده

حمید رضا آذرنگ در سریال نون خ

حمیدرضا آذرنگ  نقش خلیل را در سریال نون خ ایفا می کند. وی متولد ۱۳۵۱ در تهران است و در حوزه نمایشنامه‌نویس، کارگردان، و بازیگر تئاتر و سینما فعالیت می‌کند.

آذرنگ جایزه بازیگری جشن خانه سینما را برای بازی در فیلم ملکه به دست آورده و تا کنون برنده پنج جایزه از جشنواره تئاتر فجر در زمینه‌های متعددی چون نویسندگی و بازیگری شده‌است از جمله برای دو لیتر در دو لیتر صلح و خنکای ختم خاطره. او همچنین دریافت‌کننده و نامزد دریافت جایزه‌های دیگری در سایر جشنواره‌های داخلی و خارجی تئاتری و سینمایی نیز بوده‌است. آذرنگ عضو هیئت مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر است.

فریده سپاه‌منصور؛ مه لقا خانم سریال نون خ

مه لقا خانم در سریال نون خ

فریده سپاه‌منصور که در سریال ن.خ همه او را به نام مه لقا خان می‌شناسند زاده ۱۳۲۶ در تهران است. وی همسر هوشنگ توکلی از بازیگران تئاتر و سینما و تلویزیون می‌باشد.

وی از سال ۱۳۴۹ تا سال ۱۳۶۱ در تئاتر فعالیت داشت. پس از آن به سینما و تلویزیون روی آورد. از مهم‌ترین فیلم‌هایی که وی در آن به ایفای نقش پرداخته می‌توان به کتاب قانون و مارمولک اشاره کرد.

علی صادقی؛ داماد نورالدین خانزاده

علی صادقی در سریال نون خ

علی صادقی (متولد ۱۴ آذر ۱۳۵۹، تهران) بازیگر سبک طنز سینما و تلویزیون ایران است. سریال «بهترین تابستان من» با نگاهی طنز به مقوله جنگ ایران و عراق با بازی علی صادقی (با دوبله افشین زی نوری) آغاز شهرت وی بود که چند سال بعد و در همکاری با رضا عطاران در سریال‌های «متهم گریخت»، «خانه‌به‌دوش» و «بزنگاه» به اوج رسید.

سیروس میمنت در نقش کیوان

سیروس میمنت در نقش کیوان

سیروس میمنت رنجبر ، در سال ۱۳۳۹ در کرمانشاه متولد شد. این بازیگر که با نام عمو کیوان در سریال نون خ شناخته می‌شود توانسته به زیبایی نقش یک پدر کرد را ایفا کند. از کارهای مشهور او می‌توان ‌به فیلم‌های سینمایی معجزه خنده و فوتبالی‌ها و سریال‌های خانه‌به‌دوش و سه دونگ، سه دونگ اشاره کرد. وی در ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران ثبت نام کرد.

هدیه بازوند در نقش روژان

هدیه بازوند در سریال نون خ

یک از دختران نورالدین خانزاده در سریال نون خ هدیه بازوند است. هدیه بازوند متولد ۲۷ مراد ۱۳۶۶ در بندرعباس ، بازیگر سینما و تلویزیون است.

فارغ التحصیل لیسانس رشته مهندسی معماری می‌باشد که سال ۹۷ وقتی ۳۱ ساله بود با سریال هشتگ خاله سوسکه جلوی دوربین رفت و با سریال نون خ به شهرت رسید

شقایق دهقان

شقایق دهقان در سریال نون خ

یکی دیگر از بازیگران سریال ن.خ شقایق دهقان می‌باشد. وی متولد ۴ اسفند ۱۳۵۷ در آلمان ، بازیگر سینما و تلویزیون است.

تا مقطع دیپلم بیشتر نخوانده که با تئاتر شروع کرد و سال ۷۹ با سریال مثل زندگی اولین بار جلوی دوربین رفت و سال ۱۳۸۱ با سریال پاورچین به شهرت رسید. سال ها پیش با مهراب قاسم خانی ازدواج کرده بود اما این زندگی با وجود یک پسر به نام نیروانا به جدایی ختم شد.

ندا قاسمی؛ شیرین سریال نون خ

ندا قاسمی در سریال نون خ

ندا قاسمی ایفای نقش شیرین را برعهده دارد و دختر کوچکتر نورالدین خانزاده است. این بازیگر متولد ۳۰ خرداد ۱۳۶۶ در کرمانشاه می‌باشد. وی فعالیت خود را از ۲۰ سالگی با تئاتر شروع کرد سپس در دوبله تجربه به دست آورد و با سریال نون خ مشهور شد. برایش بازیگری لذت مطلق است و بازیگر موردعلاقه‌اش «جنیفر لارنس» ، «رابرت دنیرو» و «متیو مک کانهی» هستند.

سید علی صالحی

علی صالحی در سریال نون خ

سید علی صالحی متولد ۱۲ اسفند ۱۳۵۲ در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است. فارغ التحصیل لیسانس رشته نمایش می‌باشد که بازیگری حرفه‌ای را با کار نمایش و تئاتر شروع کرد سپس سال ۱۳۷۱ به‌صورت جدی با سریال «امام علی (ع)» جلوی دوربین رفت. او با سریال کمربندها را ببندیم به شهرت رسید و از طرفداران تیم استقلال بوده و هنوز ازدواج نکرده و مجرد می­باشد.

پاشا جمالی؛ بازیگر نقش مهیار

پاشا جمالی در سریال نون خ

پاشا جمالی متولد ۳۱ خرداد ۱۳۷۰ در رشت ، بازیگر سینما و تلویزیون است که نقش داماد نورالدین خانزاده را در سریال نون خ ایفا می‌کند.

فارغ التحصیل لیسانس رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد می‌باشد. از تئاتر شروع کرد و سال ۱۳۹۱ در ۲۰ سالگی با فیلم کوتاه سورپرایز جلوی دوربین رفت. با سریال شهرزاد در نقش اصغری به شهرت رسید و با اینکه هنوز ازدواج نکرده و مجرد است اما می‌گوید عاشق فرزند دار شدن می‌باشد.

شیدا یوسفی؛ بازیگر نقش مرجان سریال نون خ

شیدا یوسفی؛ بازیگر نقش مرجان سریال نون خ

شیدا یوسفی متولد ۲۰ آذر ۱۳۶۵ در تهران ، بازیگر و منشی صحنه سابق است. فارغ التحصیل لیسانس رشته کارگردانی از دانشگاه سوره می‌باشد که فعالیت اش را از منشی گری پشت صحنه شروع کرد که اولین بار در سال ۱۳۸۸ وقتی ۲۲ ساله بود در فیلم پوست موز جلوی دوربین رفت و با سریال ممنوعه دیده شد. به شدت طرفدار تیم پرسپولیس است و یک گربه خانگی به نام مخمل دارد و هنوز ازدواج نکرده و مجرد است.

بازیگر نقش سلمان سریال ن.خ؛ کاظم نوربخش

سلمان سریال نون خ

کاظم نوربخش متولد ۱ مهر ۱۳۵۵ در بیجار ، بازیگر سینما و تلویزیون است. فارغ التحصیل مقطع دیپلم رشته ادبیات و علوم انسانی می باشد که از مقطع دانش آموزی وارد تئاتر شد که سال ۱۳۸۴ با فیلم درس اول بازی جلوی دوربین رفت

او با سریال نون خ به شهرت رسید، سال ۱۳۸۲ وقتی ۲۷ ساله بود ازدواج کرد که ثمره این زندگی دو دختر بنام نازنین زهرا متولد ۱۳۹۰ و نازنین زینب می باشد

در کنار بازیگری و کارگردانی از علاقمندان و نوازنده های دلی موسیقی نیز می باشد او در نواختن تنبک و گیتار و برخی آلات موسیقی تبحر دارد

صهبا شرافتی؛ روناک سریال ن.خ

روناک سریال نون خ

صهبا شرافتی متولد ۸ مهر ۱۳۷۷ در سقز کردستان است. دیپلمه رشته ریاضی و فیزیک بوده و از تئاتر شروع کرد سپس بعنوان سیاهی لشکر ادامه داد تا اینکه با نقش روناک سریال نون خ درخشید. یکی از آرزوهایش کار کردن با سعید آقاخانی و مهران مدیری بود و طناز طباطبایی بازیگر مورد پسندش است.

سیدحسین موسوی

سیدحسین موسوی در سریال سریال نون خ

سیدحسین موسوی متولد ۱۳۶۲ در کردستان بازیگر است. دوره های بازیگری را در کلاس های بازیگری حسن معجونی و کارگاه آموزش بازیگری و بداهه گویی پرویز برید در تهران گذرانده است که با تئاتر شروع کرد و با سریال ن.خ دیده شد.

سیروس سپهری؛ ادریس سریال نون خ

سیروس سپهریدر سریال نون خ

سیروس سپهری متولد مهر ۱۳۴۴ در کرمانشاه ، بازیگر و کارگردان است. با تئاتر شروع کرد تا اینکه وقتی ۳۵ ساله بود در عرصه کارگردانی تئاتر درخشید و در سال ۱۳۹۸ با سریال نون خ جلوی دوربین رفت و با نقش ادریس حسابی دیده شد. متاهل بوده و صاحب یک دختر به نام کیانا است و معتقده کردستان قلب ایران است و چالش را در بازیگری دوست دارد.

ماشاالله وروایی؛ بازیگر نقش عمو کاووس

ماشاالله وروایی؛ بازیگر نقش عمو کاووس در سریال نون خ

ماشاالله وروایی متولد ۱۳۲۹ در کرمانشاه نظامی بازنشسته و بازیگر است. تحصیل کرده دانشگاه افسری نیروی هوایی ارتش می باشد که بعنوان کادر پرواز در عقیدتی سیاسی کارهای هنری و نمایشی را شروع کرد و در سال ۱۳۹۹ با سریال نوروزی نون خ با نقش عمو کاووس جلوی دوربین رفت و درخشید.

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی بازیگران سریال نون خ پرداختیم . در این سریال بازیگران متعددی به ایفای نقش پرداخته اند. نظرتان در مورد این سریال زیبا و بازیگران این چیست؟ شما می توانید نظرتان را در بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

انتهای مطلب/م.ع

4.3/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x