گل و گیاه

نحوه آبیاری مقاوم ترین گیاه آپارتمانی در زمستان

آبیاری سانسوریا در فصول و شرایط مختلف می تواند متفاوت باشد. در این مطلب به نحوه آبیای سانسوریا در زمستان خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ نحوه آبیای سانسوریا در زمستان خیلی مهم است و دانستن آن می تواند گلدان شمار ار در فصل سرما نیز شاداب نگه دارد. سانسوریا گیاه مقاومی است ولی در زمان آبیاری آن باید نکات بسیار مهمی را رعایت کنید تا گیاه شما دچار مشکل نشود.

نحوه آبیای سانسوریا در زمستان

قبل از پرداختن به نحوه آبیاری سانسوریا در زمستان بهتره شرایط نگهداری سانسوریا رو که در مطلبی جدا به اون پرداختیم رو مطالعه کنید تا دید کلی نسبت به این گیاه داشته باشید ، این گیاه بخاطر داشتن برگهای گوشتی نیاز به آبیاری کمی داره و با توجه به اندازه گلدان باید آبیاری رو انجام بدید.

نحوه آبیاری سانسوریا

هر چند روز یکبار سانسوریا را آبیاری کنیم؟

این یکی از اشتباه ترین سوالاتی است که در خصوص آبیاری همه گیاهان آپارتمانی پرسیده میشه است، هر وقت دیدید فروشنده به شما زمانی برای آبیاری میده بدانید و آگاه باشید که فقط و فقط دوست داره گیاه رو به شما بفروشه! حالا پس چطوری زمان دقیق آبیاری رو مشخص کنیم؟

خیلی راحته خاک گیاه رو کنار بزنید و هر زمان خاک تا عمق ۲ الی ۳ سانتی متری در گلدان های با عمق ۱۵ الی ۲۰ سانتی متر و ۳ الی ۴ سانتی متری در گلدان های بزرگتر خشک شده بود باید آبیاری رو انجام بدید. آبیای سانسوریا در زمستانهم همینطور است فقط باید نکاتی را رعایت کنید که در ادامه خواهیم گفت.سانسوریا به آبیاری زیاد حساس هست و موجب پوسیدگی ساقه و ریشه اون میشه که اگر روند آبیای به همین روال پیش بره گیاه شما از بین خواهد رفت.

نشانه های آبیاری زیاد در سانسوریا چیست؟

زمانی که مشاهده کردید که روی برگها زخم های قهوه ای ظاهر شده بدونید که گیاه شما از آبیاری زیاد دچا بیماری قارچی شده و باید حتما از قارچ کش هایی مانند مانکوزب استفاده کنید. در کل نحوه آبیای سانسوریا در زمستان، تابستان و دیگر فصل ها بسیار آسان است و تنها نکته کلی این است که گلدان بیش از حد آبیاری نکنید.

برگ چروکیده سانسوریا نشانه چیست؟

اگر دیدید که برگهای گیاه شما چروک میشه یعنی تعداد دفعات آبیاری کم است و حتما باید میزان ابیاری را افزایش دهید.

چرا برگ سانسوریا چروک می شود

نحوه آبیاری صحیح سانسوریا

نه این گیاه، بلکه تمامی گیاهان آپارتمانی را باید به گونه ای آبیاری کنید که آب از زیر گلدان خارج بشه، این کار باعث میشه که ریشه گیاه شما کاملا سیراب بشه و رشد اون به خوبی انجام بگیره

میزان آبیاری سانسوریا در تابستان و بهار

هر گیاهی در فصل رشد خود نیاز به تغذیه و آبیاری زیادتری به نسبت فصل استراحت دارد، علاوه بر این، در فصل گرم سال بخاطر تبخیر سریع آب از سطح خاک شما باید سریعتر گیاه را آبیاری کنید، برای این کار همان فرمول گفته شده در بالا یعنی کنار زدن خاک را انجام بدید تا بهترین زمان برای آبیاری گیاهان رو داشته باشید.

نحوه آبیای سانسوریا در زمستان چگونه است؟

در این فصل چون رشد گیاه تا حدودی متوقف شده باید میزان ابیاری کاهش پیدا کند، بهتر است ۱ سانتی متر بیشتر از فرمول گفته شده عمل کنید، مثلا بجای ۲ الی ۳ ساتی متر ۳ الی ۴ سانتی متر را مد نظر قرار دهید.

آب مناسب سانسوریا باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

آبی که برای آبیاری سانسوریا ها و یا هر گیاه دیگری استفاده میکنید باید بدون املاح و هم دمای محیط باشه، اگر در خانه تصفیه کننده آب دارید از آن آب برای آبیاری گیاهان ساتفاده کنید و در غیر این صورت بهتر است آب را به مدت ۲۴ ساعت داخل ظرفی ریخته و اجازه بدید فلور، کلر و مواد اضافی از آب خارج شود و همچنین آب هم دما با محیط شود و سپس از آن برای آبیاری گیاهان خود استفاده کنید.

در زمان آبیای سانسوریا در زمستان بهتر است که آب را اطراف سانسوریا بریزد و تا حد امکان به مرکز گلدان آب نریزید چون به مرور باعث پوسیدگی ساقه خواهد شد. همچنین بیماری های قارچی را افزایش میدهد.

آب اضافی خارج شده از گلدان را چیکار کنیم؟

حتما حتما آب خارج شده از زیر گلدان را دور بریزد چون تجمع آب در زیر گلدان به مرور باعث پوسیدگی ریشه خواهد شد.

نحوه آبیاری سانسوریا پاکوتاه

آبیاری سانسوریا پا کوتاه

انواع سانسوریا از جمله سانسوریا پاکوتاه نیاز به آبیاری متوسط و کم دارند تا رشد خوبی داشته باشند، توجه داشته باشید که بهتر است در فصل رشد که از بهار تا اواخر تابستان است از کودهای پتاس بالا محلول در آب استفاده کنید تا رشد گیاهان شما بالا بره.

خاک مناسب سانسوریا

بله حتما هرچقدر خاک شما سبک باشه آب را به راحتی از خود عبور میدهد و تعداد دفعات آبیاری بیشتر میکند. بهتر است از ترکیب خاک کمپوست و یا خاک کاکتوس برای این گیاه استفاده کنید، در مطلبی جدا کاملا در خصوص نحوه انتخاب خاک مناسب سانسوریا صحبت کردیم که حتما مطالعه کنید. البته در خانه میتوانید خودتون ترکیبی از خاک برگ+ خاک باغچه + ماسه + پرلیت استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مطلب به نحوه آبیای سانسوریا در زمستان پرداختیم. مطمئن باشید که اگر آب، خاک و میزان نوردهی گیاه تان درست باشد احتمال آنکه آن را از دست بدهد به شدت کاهش می یابد. بنابراین به آبیاری این گیاه در فصول مختلف دقت کافی را داشته باشید.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x