گردشگری

نکاتی که قبل از سفر به پارک جنگلی نور حتما باید بدانید

یکی از طبیعت های سرسبز مازندران پارک جنگلی نور است که ترجفرجگاهی همراه با طبیعتگردی و کوه‌نوردی است.چشم انداز بی‌نظیر و آرامش بخش در یکی از بزرگ‌ترین پارک جنگلی‌های خاورمیانه و نمونه‌ای از جنگل‌های جلگه‌ای ایران به شمار می‌‌رود.

به گزارش پارت نیوز؛ استان مازندران جاذبه‌های زیادی در دل خود دارد؛ یکی از این جاذبه‌ها که در شهرستان نور واقع شده، پارک جنگلی نور است. با توجه به هم‌جواری این پارک با کوه و دریا، گردشگران می‌توانند هم شاهد زیبایی‌های جنگل باشند و هم از آرامش ساحل دریا برخوردار شوند. این جنگل وسیع، از موقعیتی ممتاز و بسیار استثنایی در منطقه برخوردار است.

تفرجگاه جنگلی نور وسعتی در حدود ۳,۶۰۰ هکتار دارد. این پارک با درخت‌های سربه‌فلک کشیده، پوشش گیاهی و جانوری بی‌نظیر و ساحل اختصاصی، مناسب گردشگرانی است که می‌خواهند مدت زمانی را در آرامش طبیعت به سر ببرند. از جمله امکانات رفاهی پارک جنگلی نور می‌توان به رستوران، قهوه‌خانه سنتی، فروشگاه و آلاچیق جهت استراحت اشاره کرد. همچنین امکانات تفریحی این مجموعه شامل دریاچه پارک جنگلی نور، موتور چهارچرخ سواری، اسب‌سواری، دوچرخه سواری، پینت بال و غیره است.

معرفی پارک جنگلی نور

این پارک در سال ۱۳۵۱ و با تلاش حسین سعیدی آشتیانی که بنیانگذار پارک‌های جنگلی در ایران نیز می باشد، طراحی و ساخته شد. در ابتدا و به دلیل اینکه به رستم رود نزدیک بود تا چند سال با نام پارک جنگلی رستم رود شناخته می شد، بعد ها به نام پارک جنگلی نور و در نهایت به نام تایسیس کننده آن تغییر نام پیدا کرد. این پارک نیز از آخرین باقیمانده جنگل‌های جلگه‌ای در ایران می باشد و نزدیکی به دریا و چشم اندازهای زیبا از ویژگی های این پارک جنگلی می باشد.

امکانات رفاهی پارک جنگلی نور

جاده جنگلی نور

در این پارک جنگلی امکاناتی برای گردشگران در نظر گرفته شده است که از این میان می توان به آلاچیق های متعدد، رستوران و قهوه خانه که برای برطرف کردن نیاز های مهمانانش است، تا تجربه متفاوتی را برای آنها خلق کند، علاوه بر این سرویس بهداشتی و مسجد نیز برای استفاده مسافران تعبیه شده است.

جادهای آسفالت از داخل پاک جنگلی نور موجب می گردد تا علاوه بر راحتی مسیر برای پیدا کردن راه، بتوانید شما از رانندگی در میان این درختان نیز لذت ببرید و  به راحتی مسیر مورد نظر را طی کیند. پس می توانید حتی از درون ماشین خود طبیعت دوست داستنی پارک جنگلی نور را حس کنید و از میان درختان سر به فلک کشیده عبور کنید و از این چشم اندازها و مناظر بی نهایت لذت ببرید.

پارک بازی کودکان

محل بازی کودکان در پارک جنگلی نو

اگر کودک به همراه تان است و می خواهید او نیز ساعات خوشی را تجربه کند می توانید به سراغ محوطه بازی کودکان بروید. در این قسمت در گوشه ای بنشینید و شاهد خوش گذرانی دلبندتان باشید و غرق در شادمانی دنیای کودکانه اش شوید.

اسب سواری دوچرخه سواری و موتور چهارچرخ

اسب دوانی در جنگل نور

در پارک جنگلی نور محلی هایی را می بینید که اسب های شان را آماده کرده اند تا گردشگران بتوانند یک سواری خاطره انگیز را تجربه کنند. اگر هزینه سواری را به آنها بپردازید خاطره خوشی را به شما تقدیم می کنند. در ایام پیک سفر بساط موتورچهارچرخ هم در پارک پهن می شود و شما می توانید با پرداخت هزینه هیجان این وسیله را نیز تجربه کنید.

دوچرخه سواری هم از جمله فعالیت های پرطرفدار است که می توانید تجربه آن را در جنگل نور داشته باشید. در این پارک امکان اجاره دوچرخه وجود دارد.

مکان های تفریحی و اقامت در پارک جنگلی نور

موتور سوار در پارک جنگلی نوز

الاچیق های موجود در جنگل نور شما را وا می دارد تا اتراق کنید و ساعاتی را با برپا کردن پیک نیک با دوستان و یا خانواده از لحظات خوش سفر لذت ببرید و در آغوش طبیعت و از صدای گاه و بیگاه پرندگان لذت ببرید. همچنین فرصت عکاسی با وجود درختان سر به فلک کشیده و کهنسال، جاده زیبا و… برای عکاسانی که همواره به دنبال سوژه هستند، مهیاست تا خاطرات شیرین خود را برای همیشه ثبت کنند.

معرفی طبیعت پارک جنگلی نور

پارک جنگلی نور

این پارک جنگلی وسعت زیادی دارد و فرصت های خوبی را برای خوش گذرانی در اختیارتان قرار می دهد. در دو شهر محمودآباد و نور می توانید اقامت داشته باشید، این شهر ها دارای ویلاها و هتل ها و مهمانخانه های مختلفی هستند که می توانید شب را در آنجا به سر برسانید. اگر اهل کمپینگ هستید، آن هم از دیگر گزینه هاست که می توانید در این پارک آن را برپا کنید. در میان جنگل نور روستایی با نام سیاهکلا وجود دارد که در آنجا هم می توانید اقامت داشته باشید.

بهترین زمان برای سفر به جنگل نور

معمولا سفر به طبیعت چون با سرسبزی و خنکی همراه است در تابستان و بهار حال هوای بهتری دارد که جنگل نور هم از این موضوع استثنا نیست، هر چند که در همه فصول حال و هوای خاص خودش را دارد.

فصل بهار

اگرچه در این اوایل این فصل هنوز از سرمای زمستان اثراتی موجود است اما هوای مطبوع و دوست داشتنی دارد.

فصل تابستان

در روز های گرم تابستان، مقصد ما در سرسبزترین حالت خود به سر کی برد، اما به دلیل بالا بودن میزان رطوبت ممکن است در برخی از روز ها شرجی بودن هوا کمی آزار دهنده باشد.

فصل پاییز

ویژگی پاییز در طبیعت رنگارنگ بودنش است که لباسی هزار رنگ بر تن درختان می کند. پارک جنگلی نور نیز با چهره خود در چندین رنگ دلربایی می کند.

فصل زمستان

طبیعت این جنگل سفید پوش شده و شاید بتوان گفت کمتر از سایر فصول مهمان دارد، اما باز هم زیبایی های خاص خودش را دارد.

فاصله جنگل نور تا دریا

یکی از ویژگی های اصلی بوستان جنگلی نور فاصله کم آن با ساحل دریای خزر است که مسافران می توانند حین بازدید به این ساحل زیبا نیز سری بزنند. دریای خزر در 4 کیلومتری این جنگل جای دارد و شما می توانید به راحتی به این ساحل زیبا دسترسی داشته باشید.

ویژگی پارک جنگلی نور چیست؟

آلاچیق های پارک جنگلی نور

  • می توانید در سایه سار درختان حسابی استراحت کنید و خاطرات خوش داشته باشید.
  • دسترسی ساده ای دارد و به راحتی می توانید از طریق جاده‌ آسفالت به آن برسید.
  • مسیرهای درون پارک آسفالته و مناسب هستند و تجربه ای متفاوت از رانندگی را در اختیارتان می گذارند.
  • فاصله کم این جنگل با دریا باعث می شود که شما بتوانید در یک روز به دو مقصد دل نشین سفر کنید؛ هم زیبایی های جنگل را ببینید و هم از تماشای دریا لذت ببرید.

پایان مطلب/س.آ

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x