گل و گیاه

همه چیز درباره نگهداری گیاه گندمی یا عنکبوتی

گیاه گندمی یا عنکبوتی از معدود گیاهانی هستند که در شب به تولید اکسیژن می‌پردازند و کاملا مناسب محیط اتاق خواب می‌باشند. اگر شما هم یک گلدان عنکبوتی دارید برای خواندن این مطلب تردید نکنید.

به گزارش پارت نیوز؛ گیاه گندمی یکی از سازگارترین گیاهان آپارتمانی است و رشد آن بسیار آسان است. گیاهی برازنده که در هر جایی بیان می کند؛ از روی میز گرفته تا مانتو، یا با برگ های قوسی دوست داشتنی اش به عنوان یک گیاه آویزان. گیاه عنکبوتی همچنین به دلیل ویژگی‌های فوق‌العاده تصفیه‌کننده هوا شناخته می‌شود و آن را به یک مکمل سالم برای خانه شما نیز تبدیل می‌کند.

گیاه گندمی یا عنکبوتی گل های سفید از شاخ و برگ های بلند، نازک و قوسی تولید می کنند که به رنگ سبز جامد یا رنگارنگ با سفید به صورت ابلق رشد کرده اند. این گیاهان آپارتمانی که به راحتی رشد می کنند در یک سبد آویزان زیبا به نظر می رسند و در خانواده های دوران ویکتوریا مورد علاقه بودند. در اینجا نحوه پرورش گیاهان عنکبوتی در خانه شما آمده است.

ناسا زمانی گل گندمی را به دلیل توانایی آنها در تصفیه هوا برجسته می کرد، اگرچه تعداد زیادی از گیاهان برای بهره مندی از هر مزیتی در خانه مورد نیاز هستند. با این وجود، آنها یک گیاه کلاسیک و جذاب برای افزودن به فضای شما هستند.

معرفی گیاه گندمی

گل گندمی ابلق

گیاهان عنکبوتی با نام‌های «گیاه هواپیما»، «گیاه روبانی» و «پیچک عنکبوتی» نیز شناخته می‌شوند.

گیاهان عنکبوتی در اصل از آفریقای جنوبی هستند.

گیاهان عنکبوتی را روی میز خود نگه دارید تا آلاینده های داخل خانه را کاهش دهید . ایده های عالی دیگر برای گیاهان آپارتمانی را که باید به دفتر بیاورید، بررسی کنید .

گیاهان عنکبوتی که در میان دامپزشکان مورد علاقه هستند، برای خانواده های گربه پسند و سگ دوست ایمن هستند. درباره گیاهان سرپوشیده ایمن برای گربه بیشتر بیاموزید .

مراقبت از گیاه گندمی یا گیاه عنکبوتی

مراقبت از گیاه گندمی

از این دستورالعمل ها برای مراقبت از گیاه عنکبوتی استفاده کنید. این راهنما به شما می گوید که چگونه به گل گندمی خود آبیاری کنید. ترجیحات نور، دما، رطوبت و هرگونه مراقبت اضافی که ممکن است برای کمک به رشد آن نیاز داشته باشد.

نور مناسب گل گندمی

گیاه عنکبوتی شما را می توان در نور کم تا غیر مستقیم قرار داد. هر چه گیاه نور بیشتری دریافت کند، نوارها پررنگ تر می شوند. مراقب نور مستقیم بیش از حد باشید و می تواند برگ ها را بسوزاند. اگر مکان ایده آلی برای گیاه عنکبوتی خود ندارید، از Grow Light استفاده کنید. گیاهان عنکبوتی را می توان در فضای باز به صورت یکساله در طول تابستان پرورش داد. آنها به خصوص در امتداد لبه ظرف یا تخت خوب به نظر می رسند، به شرطی که از نور مستقیم خورشید دور باشند.

آبیاری گل گندمی

گیاه عنکبوت خود را زمانی آبیاری کنید که 50 تا 75 درصد حجم خاک خشک شده باشد. نوک ترد خشک اغلب به آبیاری زیر اشاره دارد در حالی که نوک قهوه ای تیره به آبیاری بیش از حد اشاره دارد. آب را کاملاً آب کنید و آب اضافی موجود در نعلبکی را دور بریزید.  در طول رشد اولیه، گه‌گاهی آبیاری کنید. هنگامی که به طور کامل توسعه یافت (در عرض یک سال)، به طور متوسط ​​آبیاری کنید.

رطوبت مورد نیاز گیاه گندمی

گیاه عنکبوتی شما در رطوبت معمولی خانه خوب عمل می کند اما با رطوبت کمی بیشتر رشد می کند. نوک برگ های قهوه ای ممکن است نشان دهنده خشکی بیش از حد هوا باشد، بنابراین گیاه عنکبوتی خود را به طور مرتب با استفاده از Mister غبارآلود کنید . در ماه های بهار و تابستان، خاک را مرطوب نگه دارید تا رشد کند. اجازه ندهید خاک خیلی خشک شود.

 درجه حرارت

گیاه گندمی دمای متوسط ​​و رطوبت اتاق را ترجیح می‌دهد. گیاهان عنکبوتی دمای بین 13 تا 27 درجه سانتیگراد را ترجیح می دهند که آنها را به یک گیاه خانگی عالی تبدیل می کند.

 کود دهی گل گندمی

هر ماه یک بار در طول بهار و تابستان با یک کود همه منظوره برای گیاهان داخلی مانند کود همه منظوره ما (20-20-20) تغذیه کنید . کود دهی دو بار در ماه در بهار و تابستان؛ با این حال، از کوددهی بیش از حد خودداری کنید.

خاک مناسب گل گندمی

تعویض گلدان گل گندمی

در مخلوط گلدانی مبتنی بر خاک و با زهکشی خوب رشد کنید  . گیاهان عنکبوتی حتی رطوبت را دوست دارند. آنها دوست ندارند خیلی خشک یا خیلی مرطوب باشند.

گیاهان را در نور غیر مستقیم آفتاب روشن تا متوسط ​​قرار دهید. گیاهان عنکبوتی از نور مستقیم و داغ خورشید که می تواند برگ های آنها را بسوزاند و باعث ایجاد نوک ها و لکه های قهوه ای شود، قدردانی نمی کنند. گیاه گندمی نسبتاً سریع رشد می کنند و به راحتی می توانند به گلدان تبدیل شوند. برنامه ریزی کنید که یک گیاه عنکبوت را تقریباً یک سال در میان بکارید.

تکثیر گیاه گندمی

گیاهان عنکبوتی سالم ممکن است در نهایت از شاخه های بلندی گیاهچه های گندمی تولید کنند، شاخه هایی از گیاه بالغ که می توانند حذف شوند و دوباره کاشته شوند تا گیاهان جدید شروع شوند. برای بهترین نتیجه، قبل از جدا کردن توله ها از گیاه مادر، اجازه دهید قطر آنها تقریباً دو اینچ باشد.

از طرف دیگر، گیاهچه هنوز چسبیده را در گلدان های خاکی قرار دهید که در کنار گیاه مادر قرار دارند. پس از اینکه توله ها خود را در خاک ریشه کردند، می توان آنها را از گیاه مادر جدا کرد.

سمیت گیاه گندمی

درجه سمیت گیاه گندمی

گیاه گندمی یا عنکبوتی غیر سمی و بی خطر برای انسان، سگ و گربه است.

رایج ترین گونه ها گل گندمی

اشکال متنوع گیاه گندمی:

“Vittatum” دارای شاخ و برگ سبز با یک نوار سفید مایل به سفید در مرکز هر برگ است. ‘Variegatum’معکوس ‘Vittatum’ است، با یک نوار سفید مایل به زرد در امتداد لبه هر برگ سبز. انواع سبز جامد نیز موجود است.

آفات و بیماری های گیاه گندمی

مراقبت از گل گندمی

گیاهان عنکبوتی مستعد سوختگی نوک هستند که می تواند ناشی از خشکی خاک، رطوبت کم، یا تجمع نمک و مواد شیمیایی موجود در برخی از آب لوله کشی عمومی باشد. خاک را کمی مرطوب نگه دارید. از آبیاری با آب حاوی فلوراید یا کلر خودداری کنید و در صورت بروز، نوک قهوه ای را قطع کنید.

برای خلاص شدن از شر دیسک‌های قهوه‌ای روی برگ‌ها، هر چند روز یک‌بار از ناخن‌تان استفاده کنید تا باقی‌مانده قهوه‌ای آن را بتراشید.

پایان مطلب/س.آ

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x