فناوری

پنج راه برای جذب بهترین استعدادهای فناوری

با توجه به اینکه فناوری همیشه در حال تغییر است، داشتن بهترین استعدادهای فناوری در شرکت خود بسیار مهم است تا بتوانید با زمان تکامل پیدا کنید. اما کسب و کار شما چگونه می تواند این استعداد را جذب کند؟ ما از برخی از رهبران تجارت آینده نگر خواسته ایم تا نکات مهم خود را ارائه دهند…

برای بسیاری از شرکت ها، جذب بهترین استعدادها یک چالش است – به ویژه در بخش فناوری فوق رقابتی. در بازاری پر از فرصت، شرکت ها باید بیش از پیش تلاش کنند تا خود را از سایرین متمایز کنند.

در حالی که این ممکن است دلهره آور به نظر برسد، برخی از تحولات ساده در فرآیند استخدام شما می تواند راه درازی داشته باشد. برای کمک به شما، از برخی کارشناسان برتر صنعت خواسته ایم تا بینش خود را ارائه دهند.

1. برند خود را بسازید
روند استخدام شرکت شما نباید فقط از لحظه ای که شرح شغل نوشته می شود شروع شود – این باید یک فرآیند ثابت و مداوم باشد که استعدادهایی را که می خواهید جذب کنید، هدف قرار دهد. صرف زمان، پول و تلاش برای ایجاد وجهه شرکت شما به عنوان یک کارفرمای خوب می تواند سود سهامدارانی را برای شما ایجاد کند که نامزدها بخواهند برای شما کار کنند.

لیتا روزالیا، یکی از استخدام‌کنندگان توکوپدیا، یک بازار آنلاین که به افراد و صاحبان مشاغل در اندونزی اجازه می‌دهد تا کالاهای خود را به صورت رایگان بفروشند، خاطرنشان می‌کند علی‌رغم آنچه برخی افراد ممکن است معتقد باشند، داشتن یک برند قوی با داشتن یک برند کارفرمایی خوب یکسان نیست. ما از ترکیبی از روش‌های دیجیتال و سنتی برای بازاریابی برند کارفرمای خود برای مردم استفاده می‌کنیم – ما یک وب‌سایت شغلی داریم، از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنیم، به رویدادها و نمایشگاه‌های شغلی دانشگاه می‌رویم، نمایشگاه‌های جاده‌ای استخدام خود را سازماندهی می‌کنیم و موارد دیگر. از طریق این تلاش ها، ما شاهد رشد پیوسته خط لوله استعدادهای فناوری خود بوده ایم.”

2. با جستجوی خود خلاق باشید
از نظر یافتن استعدادهای جدید، راه‌های پیموده‌شده زیادی وجود دارد – از نمایشگاه‌های شغلی دانشگاه گرفته تا جستجو در لینکدین – اما در یک بازار کوتاه استعداد، مهم است که روش جستجوی نامزدهای بالقوه را متنوع کنید. برای برخی از شرکت ها می تواند به معنای جستجو در خارج از کشور باشد، در حالی که برای برخی دیگر ممکن است منابع استعدادهای فنی با مهارت های قابل انتقال از سایر صنایع باشد.

همانطور که Jesse & Julie Rasch PEI، متخصص جذب استعداد در ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی، Tencent Thailand توضیح می‌دهد، معرفی برنامه‌های توسعه جامع می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا با موفقیت این شکاف مهارتی را پر کنند. او می‌گوید: «بسیاری از مدیران ما در رشته مهندسی تحصیل کرده و کار می‌کردند، اما اکنون در کارکردهای مختلفی مانند فناوری هستند. ما در تایلند، مدیریت جامع و مسیرهای توسعه حرفه‌ای را ارائه می‌دهیم و از نزدیک با نهادهای صنعتی و سایر سازمان‌ها همکاری می‌کنیم تا فرصت‌هایی را برای کارکنان خود فراهم کنیم تا به صورت عمودی و افقی رشد کنند.»

Wareerat می‌افزاید: «این برنامه‌ها تأثیر مثبت قابل‌توجهی بر تلاش‌های جذب و حفظ ما داشته‌اند، و ما اکنون در رتبه‌بندی پنج محل کار برتر فناوری تایلند قرار داریم».

3. روی فناوری و آموزش سرمایه گذاری کنید
ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما اگر می‌خواهید بهترین استعدادهای فناوری در بازار را جذب کنید، باید مطمئن شوید که شرکت شما از ابزارهایی استفاده می‌کند که می‌خواهند با آنها کار کنند. اکثر کارکنان فناوری مایلند از همان سطح فناوری در محل کار خود استفاده کنند که در زندگی روزمره خود انجام می دهند، بنابراین اگر دفتر شما با نرم افزارهای قدیمی کار می کند یا از تجهیزات قدیمی استفاده می کند، می توانید استعدادهای مورد نیاز خود را از بین ببرید.

به طور مشابه، ارائه فرصت های یادگیری کافی برای متخصصان فناوری برای حفظ بهترین استعدادها بسیار مهم است. سیندی سوتجیادی، مدیر جذب استعداد برای OVO، یک پلتفرم پیشرو پرداخت، پاداش و خدمات مالی در اندونزی، توصیه می‌کند که شرکت‌ها کارکنان را تشویق کنند تا در جامعه فناوری فعال باشند، «OVO به طور منظم کارکنان خود را به عنوان سخنران به رویدادها می‌فرستد. ما دریافته‌ایم که این واقعاً مؤثر است – کارمندان ما از فرصت شناخته شدن و بحث در مورد موضوعاتی که به آن علاقه دارند قدردانی می‌کنند و در این فرآیند مهارت‌های نرم حیاتی مانند شبکه‌سازی و ارتباطات را بهبود می‌بخشند. علاوه بر این، برندسازی خوبی هم برای کارمند و هم برای شرکت است – در همه جا بسیار برد-برد است.»

4. روند استخدام خود را ارتقا دهید
برای متخصصان فناوری برتر، فرصت‌ها فراوان است، بنابراین داشتن یک فرآیند استخدام کارآمد و بدون استرس برای جذب استعدادهای برتر قبل از پذیرش پیشنهاد در جای دیگر بسیار مهم است.

اومش ماتانی، مدیر جذب استعداد در HelloGold، یک پلت فرم پس انداز مبتنی بر طلا، پیشنهاد می کند که پرطرفدارترین متخصصان فناوری برای مدت طولانی در دسترس نیستند، بنابراین ضروری است که فرآیند استخدامی داشته باشید که با بیشترین سرعت ممکن کار کند. ما قبلاً مجبور بودیم تست هایی را صادر کنیم، منتظر پاسخ کاندیداها باشیم و آنها را بررسی کنیم – این کاملا ناکارآمد بود. ما تصمیم گرفتیم یک مرکز ارزیابی شنبه را اجرا کنیم و از داوطلبان بالقوه دعوت کنیم تا همه در آزمون کدنویسی همزمان شرکت کنند. ساده‌سازی این بخش از فرآیند ما به طور قابل توجهی سرعت جذب ما را افزایش داده است.»

5. به دنبال نگرش درست باشید
خوب است که ایده ای از ظاهر نامزد ایده آل خود داشته باشید، اما توجه داشته باشید که این شخص ممکن است وجود نداشته باشد و حتی اگر وجود داشته باشد، ممکن است برای این نقش مناسب نباشد. تجربه گذشته لزوما با موفقیت های آینده برابری نمی کند

و با پیشرفت سریع فناوری، ممکن است در موقعیت بهتری قرار بگیرید تا فردی را استخدام کنید که پتانسیل و همچنین اشتیاق به توسعه مهارت های خود و تکامل در شرکت شما را نشان می دهد.

Wareerat خاطرنشان می کند که Tencent Thailand به کارمندان کمک می کند تا از همان روز اول به رشد و توسعه مهارت های خود در شرکت کمک کنند. همانطور که او توضیح می دهد: “تمرکز بر این است که چگونه Tencent Thailand و کارکنان ما می توانند با هم رشد کنند. بر اساس نتیجه این گفتگوها، ما سپس برنامه‌های توسعه مبتنی بر کار را تدوین و اجرا می‌کنیم تا افراد را قادر به رشد شخصی و حرفه‌ای مطابق با آرزوهایشان کنیم.»

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x