دکوراسیون

چگونه هفت سین رنگارنگ بچینیم؟ + عکس

عید نوروز یکی از قدیمی ترین و با اصالت ترین جشن های باستانی می باشد. به گفته تاریخ دانان به احتمال زیاد به اقوام بومی نجد ایران قبل از مهاجرت و آریایی ها نسبت داده شده است. در ایران باستان عدد هفت بسیار مقدس بوده بنابراین سال خود را با هفت نماد مقدس در هفت سین رنگارنگ شروع می کردند.

به گزارش پارت نیوز؛ کشورهایی که جشن نوروز در آن ها رواج دارد مراسمات ویژه ای نیز برگذار می کنند و با آب و جارو زدن خانه، تزئین و آراستن آغاز می شود که اصلی ترین بخش، هفت سین رنگارنگ می باشد. اغلب در کنار هفت سین، تنگ ماهی، آیینه و شمعدان قرار می دهند. تزئین سفره هفت سین با توجه به سلیقه هر فرد متفاوت است و اکثر خانم های ایرانی در حال تلاش برای چیدن زیباترین هفت سین می باشند. در ادامه همراه ما باشید تا ایده ای ناب برای چیدن هفت سین را به طور کا مل شرح بدهیم.

پارچه و سفره رنگی برای هفت سین

در ابتدا قبل از آنکه بخواهیم هفت سین را بچینیم باید پارچه مناسب و زیبایی را در نظر بگیریم که رنگ های آن بهتر است شاد و روشن باشد تا جلوه بیشتری نشان بدهد.

هفت سین رنگارنگ با جام پایه دار

جام شیشه ای

در این مورد دست شما به طور کامل باز است و انتخاب های زیادی پیش روی شما قرار دارد.

  • استفاده از مروارید های رنگی
  • ربان و حاشیه دوزی برای لبه های جام
  • گل های مصنوعی و طبیعی
  • همچنین رنگ آمیزی جام و هرچیزی که از نظر شما زیبا به نظر میرسد میتواند گزینه خوبی باشد.

تزئین هفت سین با ظروف سفالی

هفت سین سفالی

ظروف سفالی از دیرباز مورد توجه بوده است و انتخاب راحت و زیبایی به نظر می رسد. این ظروف خود به تنهایی در بازار موجود است که اشکال متفاوتی نیز دارد ممکن است با طرح های مختلفی سنگ کاری و طراحی شده باشند یا ساده و یک شکل باشند که بنا بر سلیقه خود گزینه ها ی زیادی وجود دارد.

شیشه استوانه ای در هفت سین رنگارنگ

شیشه استوانه ای

این شیشه ها که طرح بسیار ساده ای دارند با استفاده از ربان و مروارید می توانید آن ها را چشم نوازتر کنید. همچنین با ریختن سنگ های ریز رنگی یا صدف در کف استوانه جذاب تر می شوند که ایده بسیار عالی و جدید برای هفت سین رنگی  است.

ظروف فلزی و جذاب در هفت سین

ظروف فلزی

این ظروف به تازگی وارد بازار شده است و در طرح و رنگ های معمولا نقره ای و طلایی عرضه می شوند. ظروف فلزی از نوع لاکچری و ترند محسوب می شود و بازار رقابتی آن زیاد است. شما تنها با یک سرچ ساده میتوانید به سایت های فروش آن دسترسی پیدا کنید.

ایده چوبی در هفت سین

هفت سین چوبی

هفت سین چوبی یکی از گزینه ها ی زیبا و پرطرفدار می باشد که این ظروف ساده را به راحتی میتوانید تهیه کنید. تنه درخت نماد طبیعت است و با قرار دادن در سفره هفت سین مدلی خاص را تجربه می کنید. علاوه بر تنه درخت ظروف چوبی در مدلها و طرح های مختلفی وجود دارد که بنا بر سلیقه هر شخص مورد استفاده قرار می گیرد.

هفت سین با کاسه شیشه ای

هفت سین شیشه ای

این گزینه بسیار کم هزینه و مقرون به صرفه می باشد؛ چرا که در همه خانه ها وجود دارد و شما تنها با یک تزئین ساده به طرح مورد نظر خود می رسید.

با تخم مرغ هفت سین رنگارنگ بسازید

تخم مرغ هفت سین

حالا به سراغ  بخش اصلی و جذاب می رویم تخم مرغ در سفره رنگی بسیار تاثیر گذار است به دلیل آنکه رنگ و شکل های متخلفی میتوان به آن داد هر چیزی که به نظرتان میرسد در تزئین استفاده کنید و با آن بازی کنید تا در انتها به طرح موردنظر برسید.

گل وسبزه در هفت سین

در کنار سفره هفت سین برای اینک خالی به نظر نرسد حتما از گل های طبیعی و معطر یا گلدان های زیبا استفاده کنید. این کار به سفره شما رنگ بسیار زیبایی میبخشد.

آیینه و شمعدان

آیینه و شمعدان

آیینه و شمعدان عضو جدانشدنی در سفره هفت سین می باشد زیرا نشان دهنده صافی و پاکی است که در استفاده از آن دربالای سفره غافل نشوید. در کنار آیینه استفاده از قرآن نیز مرسوم است و با خواندن قرآن در لحظه تحویل سال لحظات خود را ملکوتی شروع کنید.

تنگ ماهی در هفت سین

و اما نکته آخر تنگ ماهی است که نزدیک شب عید در تمام بازار موجود است و تنگ هم نیز مانند سایر اقلام در طرح و رنگ های متفاوت وجود دارد.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x