دکوراسیون

کاربرد پارتیشن شیشه ای در ادارات که باید بدانید

پارتیشن‌های شیشه ای از جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند که هر کدام از آن‌ها کاربرد منحصربه فردی در فضای اداره و شرکت‌ها دارند. با استفاده از پارتیشن شیشه ای می‌توانید محیط اداره خود را به بخش‌های مختلفی تقسیم کنید تا کارمندان به راحتی بتوانند فضای خصوصی خود را داشته باشند. پارتیشن‌های اداری انواع مختلفی دارند و در جنس‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. از مزایای پارتیشن اداری می‌توان به اجرای سریع، نگهداری آسان، افزایش بهره‌وری کارمندان و… اشاره کرد.

پارتیشن شیشه ای چیست؟

پارتیشن‌های شیشه ای نوعی پنل هستند که کیفیت بالایی دارند و هیچ‌گونه باری روی آن‌ها قرار نمی‌گیرد. این نوع پارتیشن‌ها کاربرد فراوانی در تقسیم فضای اداره‌های مختلف دارد. پارتیشن شیشه ای به دو گروه فریم لس و فریم دار تقسیم می‌شود. پارتیشن فریم لس کاملا از شیشه تشکیل شده است، در حای که پارتیشن شیشه ای فریم دار دارای قاب‌‌های مختلفی است. جنس شیشه‌های پارتیشن اداری از نوع سکوریت، سندبلاست، لمینت و فلوت است.

کاربرد پارتیشن شیشه ای در ادارات که باید بدانید

کاربرد پارتیشن اداری

در برخی مواقع محیط‌های اداری بسیار کوچک و تاریک هستند که همین امر در روحیه کارکنان تاثیر منفی دارد. با استفاده از پارتیشن‌های شیشه ای می‌توانید فضای اداره خود را بزرگتر نشان دهید و با استفاده از نور طبیعی فضای اداره خود را روشن‌تر جلوه دهید. این نوع پارتیشن‌ها نسبت به دیوارها کاربرد بسیاری دارند؛ زیرا علاوه بر زیبایی و ظرافت منحربه فردی که دارند، باعث حفظ انرژی، تمرکز کارمندان و… می‌شود.

توجه داشته باشید که پارتیشن اداری خود را براساس محیط اداره خود انتخاب کنید. اگر فضای محیط شما بسیار کوچک است، بهتر است از پارتیشن‌های بدون فریم استفاده کنید که طرح شفافی دارند. پارتیشن‌های اداری دوجداره نسبت به پارتیشن‌های تک جداره مزایای بیشتری دارند و خطر کمتری برای کارمندان ایجاد می‌کنند.

ویژگی‌های پارتیشن شیشه ای

پارتیشن‌های شیشه ای علاوه بر کاربرد بسیاری که دارند از مزایای بسیاری بهره‌مند هستند.

  • بسیاری از محیط‌های کاری با مشکل نور طبیعی مواجه هستند که همین عامل روی بازدهی کاری کارمندان تاثیر منفی خواهد داشت. با نصب پارتیشن شیشه ای می‌توانید نور طبیعی را در فضای اداری افزایش دهید.
  • معمولا سر و صدا در محیط کاری بسیار زیاد است که همین امر باعث می‌شود حواس کارمندان پرت شود. نصب پارتیشن شیشه ای، الخصوص پارتیشن شیشه ای دوجداره می‌تواند در کاهش صدا و افزایش تمرکز کارمندان دخیل باشد؛ زیرا این نوع پارتیشن‌ها عایق صوتی هستند.
  • با استفاده از پارتیشن شیشه ای مات می‌توانید حریم خصوصی را برای کارمندان خود فراهم کنید.
  • برخی از پارتیشن‌های اداری ثابت و برخی دیگر متحرک هستند و به راحتی قابل جابه‌جایی هستند.
  • هزینه این نوع پارتیشن‌ها نسبت به دیوارکشی بسیار مقرون‌به‌صرفه تر هستند.
  • نگهداری و تمیز کردن پارتیشن‌های اداری که از نوع شیشه هستند، نسبت به دیگر متریال‌ها آسان‌تر است.
  • کاربرد پارتیشن شیشه ای در ادارات که باید بدانید

قیمت پارتیشن اداری

قیمت پارتیشن اداری معمولا به صورت متری محاسبه می‌شود؛ اما به طور کلی عوامل بسیاری روی قیمت پارتیشن تاثیرگذار است که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود.

  • پارتیشن فریم دار یا بدون فریم
  • نوع شیشه پارتیشن
  • مساحت فضای اداره
  • نحوه اجرای پارتیشن
  • نوسانات بازار

نکات نصب پارتیشن شیشه ای

برای حفظ حریم شخصی کارمندان در اداره، باید در زمان نصب پارتیشن به عوامل مختلفی توجه داشته باشید که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر هستند.

  • زمان تقسیم بندی فضای محیط اداره باید بسیار توجه داشته باشید تا در زمان نصب پارتیشن با مشکل مواجه نشوید.
  • معمولا برای نصب پارتیشن در اداره نیاز به هیچ‌گونه تخریبی نیست، به همین دلیل زمان نصب پارتیشن باید از تخریب و کثیف کاری جلوگیری کرد تا سرعت نصب افزایش پیدا کند.
  • قبل از اجرای پارتیشن، نوع پارتیشن و نوع شیشه آن را انتخاب کنید.
  • حتما قبل از نصب پارتیشن از قیمت اجرای آن برای محیط کاری خود اطمینان حاصل فرمائید.
  • برای امنیت و حفظ محیط شخصی کارکنان، بهتر است از قفل‌های هوشمند روی پارتیشن‌های اداری استفاده کنید.
  • سعی کنید پارتیشنی که برای اداره انتخاب می‌کنید، متناسب با فضای اداره شما باشد تا دکوراسیون زیباتری داشته باشید.

کلام آخر

پارتیشن‌های شیشه ای انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن‌ها کاربرد مختلفی در محیط ایجاد می‌کند؛ به طور مثال پارتیشن‌های شیشه ای فریم دار بیشتر برای اداره‌هایی که فضای بزرگتری دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر فضای اداره شما کوچک است یا دکوراسیونی مدرن دارد، بهتر است از پارتیشن‌های بدون فریم استفاده کنید، زیرا این نوع پارتیشن‌ها نور طبیعی بسیاری به فضا منتقل می‌کنند. پارتیشن اداری انتخاب مناسبی برای تقسیم فضای حریم خصوصی در بین کارمندان است. این نوع پارتیشن‌ها دارای عایق صوتی، ماندگاری بالا، هزینه مناسب، نگهداری آسان و… دارند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x