زیبایی و تناسب

فواید آبرسان پوست؛ آبرسان برای چه پوستی مناسب است؟

از آنجایی که پوست بزرگ ترین و بیرونی ترین اندام بدن است پس رسیدگی به آن از همیت ویژه ای برخوردار است. امروزه مردم اهمیت بیشتری به  سلامت پوست و مو خود می دهند پس مهم است که چه اقداماتی برای پوست انجام می دهیم. از اصلی ترین فواید آبرسان درخشندگی و صافی کنندگی آن است که در این مقاله به آن می پردازیم.

به گزارش پارت نیوز؛ تغذیه تاثیر به سزایی در پوست انسان دارد و هرآنچه که می خوریم ابتدا در پوست انسان نمایان میشود و 30 درصد پوست از آب و چربی تشکیل شده است در نتیجه فواید آبرسان در زیبای پوست نقش مهمی دارد.

ضرورت استفاده از آبرسان

اگر پوست رطوبت و لطافت خود را از دست دهد و در اصطلاح دهیدراته شود، دچار خشکی شده و ظاهر آن پوسته پوسته شده و خط و خطوط پیری بسیار زودتر از موعد نمایان می‌شود. هیچ می‌دانید ایجاد کشیدگی و خشکی در پوست منجر به ترک‌خوردگی شده و لایه‌های زیرین در معرض باکتری‌ها و عفونت‌های احتمالی قرار می‌گیرند. بنابراین استفاده از انواع آبرسان‌ها و مرطوب کننده‌ها بسیار ضرورت دارد که این از مهم ترین فواید آبرسان است.

قابل ذکر است که استفاده از کرم آبرسان در بارداری بیش از پیش ضرروی است، چرا که به علت تغییرات هورمونی و افزایش وزن ناگهانی در این دوران، احتمال خشک شدن پوست را افزایش می‌دهد.

فواید آبرسان برای پوست

 فواید آبرسان

  • جوان سازی
  • جلوگیری از چین و چروک
  • کلاژن سازی و مانع پیری زودرس می شود
  • و فواید آبرسان شامل لطافت و نرمی پوست هم می شود
  • تسکین کننده التهاب و آلرژی پوست
  • عدم ایجاد چربی و روغنی در پوست

بهترین سن و بهترین زمان برای استفاده از کرم‌ های آبرسان؟

  • بعد از سن ۳۰ سالگی استفاده از محصولات آبرسان و مرطوب کننده الزامیست.  که این افراد نباید از فواید آبرسان عقب بمانند زیرا در این سن رفته رفته روند پیری شروع شده و بدن میزان کمتری الاستین و کلاژن تولید می‌کند.
  •  بهرین زمان  استفاده از آبرسان بلافاصله پس از شستشوی صورت با انواع شوینده‌های به‌خصوص است.
  • همچنین بعد از استحمام زمان خوبی است به طوریکه ابتدا در حمام از یک اسکراب مناسب استفاده نمایید، اسکراب‌ها منافذ بسته پوست را باز کرده و سلول‌های مرده را از بین می‌برند. بنابراین در این زمان آبرسان بهتر جذب شده و بیشتر به تقویت پوست کمک می‌کند.
  • در حقیقت با توجه به نیاز پوستی خود به صورت معمول حداقل دو مرتبه در روز، صبح و شب باید از مرطوب‌کننده‌ها یا کرم‌های آبرسان‌ استفاده نمایید. بدین ترتیب می‌توانید رطوبت مورد نیاز پوست خود را تامین و از خشک شدن آن پیشگیری نمایید.
  • درصورتی که پوست چرب یا معمولی دارید، زمان استفاده از کرم آبرسان برای شما روزی دو الی سه مرتبه خواهد بود. آبرسان‌ها افزون بر هیدراته نگه داشتن پوست، به افزایش ایمنی سلول‌ها و تقویت سد لیپیدی هم کمک می‌کنند و به طور کلی فواید آبرسان را شامل می شود.
  • زمان استفاده از کرما های مختلف یک دقیقه به آن زمان بدهید تا فواید آبرسان را به خوبی در پوست خود مشاهده کنید.

کرم هیدراتاسیون آبرسانی یا هیدرودرمی چیست؟

چند سالی است که برخی از سالن‌های آرایشی اقدام به ارائه خدماتی از قبیل پیلینگ، پاکسازی یا آبرسانی پوست نموده‌اند، در آبرسانی پوست، از راه بیرونی رطوبت پوست را افزایش می‌دهند. با این روش رطوبت رسانی به سلول‌های لایه شاخی و تورژسانس افزایش یافته و سلول‌ها تورم کرده و در نهایت پوست شاداب‌تر می‌شود که از فواید آبرسان است اما فراموش نکنید که این خدمات زیبایی دارای نتایج کوتاه مدتی هستند که بهتر است قبل از مهمانی‌ها یا مجالس انجام بدید.

فواید آبرسان برای پوست

تفاوت آبرسان و مرطوب کننده چیست؟

تفاوت آبرسان و مرطوب کننده در زمان مصرف آنها است. یعنی ابتدا باید شما میزان خشکی پوست را تشخیص دهید و بسته به نیاز پوستتان از این محصولات استفاده نمایید.

از  دیگر فواید آبرسان، درمان دهیدراته شدن پوست است  تا آب مورد نیاز پوست را تامین نمایند.مرطوب کننده‌ها، برای درمان پوسته پوسته شدن دور لب‌ها و خشکی روی صورت کاربرد دارند، زیرا حاوی روغن و چربی هستند. کرم‌های آبرسان باید در روتین روزانه مراقبتی پوست قبل از انواع کرم مرطوب‌کننده استفاده شوند.

چند دقیقه پس از آبرسان مرطوب‌کننده بزنیم؟

به علت آنکه سرعت جذب انواع کرم آبرسان، بسته به محصول انتخابی و جنس پوست شما فرق دارد، توقف به صورت میانگین ۵ الی ۱۰ دقیقه، زمانی مناسب است تا کرم آبرسان به طور کامل جذب شود و سپس مرطوب کننده خود را استفاده نمایید. در این فاصله زمانی، عناصر مغذی کرم به منافذ پوستی نفوذ خواهند کرد. و فواید آبرسان خود را بهتر نشان می دهد.

آیا برای پوست چرب هم کرم آبرسان لازم است؟

  • به صورت خلاصه باید گفت که بله، فرقی نمی‌کند که دارای چه نوع پوستی هستید، کرم‌های آبرسان عضوی جدانشدنی از روتین پوستی شما به شمار می‌روند و اینطور نیست که فقط پوست خشک احتیاج به آبرسانی داشته باشد.
  • تنها نکته‌ای که اشخاص دارای پوست چرب باید در نظر داشته باشند، انتخاب صحیح کرم آبرسان است.
  • این باور که پوست چرب نیاز به آبرسان ندارد اشتباه است در حالی که آبرسان کمک می کند تا آب داخل  بافت پوست  باقی بماند و تبخیر نگردد که از فواید آبرسان برای تمامی طیف های پوستی می باشد.
  • درصورتی که به میزان مورد نیاز پوست خود از مرطوب‌کننده و آبرسان مناسب استفاده نکنید، نه تنها متوجه می‌شوید که پوست شما خشک است، بلکه احتمال بروز چین و چروک را بر روی پوست خود افزایش می‌دهد. به خاطر داشته باشید که افزون بر پوست صورت، از کرم‌های آبرسان بر روی گردن و قسمت دکلته هم استفاده نمایید.

فواید آبرسان برای پوست چرب

شباهت آبرسان‌ها و مرطوب کننده‌ها

هر دوی این محصولات خاصیت آبرسانی دارند و وظیفه اصلی آن ها نفوذ آب به سلول‌های پوست است، اما آبرسان‌ها این وظیفه را به شکلی کاملا حرفه‌ای انجام می‌دهند.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x