گردشگری

آخر هفته تهران کجا بریم؟ |معرفی 10 منطقه خوش آب و هوا و دیدنی تهران + آدرس

اگر شما نیز به دنبال این پاسخ این سوال که آخر هفته تهران کجا بریم؟ هستید تا انتهای این مطلب با پیشنهادهای جذاب ما همراه باشید.

به گزارش پارت نیوز؛ با نزدیک شدن به روزهای پایانی هفته اولین سوالی که در بین جمع های خانوادگی و دوستانه نقش می­بندد این است که آخر هفته تهران کجا بریم؟

برخلاف شلوغی و آلودگی تهران که برای همه آشکار است این را باید بدانید که اطراف تهران مناطق بسیار زیبا و دیدنی ای وجود دارد که مطوئنا از دیدن آن لذت خواهید برد.برای آشنایی بیشتر با این مناطق جذاب و دیدنی تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

در این مقاله به معرفی ده منطقه ییلاقی خوش آب و هوا جذاب و نزدیک به تهران،

آخر هفته تهران کجا بریم؟

کردان

اولین گزینه ای که در پاسخ به سوال آخر هفته تهران کجا بریم جلوی روی شماست، کردان است.

کردان کجاست؟

آخر هفته تهران کجا بریم؟

کردان منطقه‌ای در نزدیکی تهران است که در کمترین زمان تهرانی‌ها را به آب و هوای ییلاقی می‌رساند.

کردان یکی از مناطق ییلاقی خوش آب و هوا با طبیعتی زیبا، دار و درخت سرسبز، کوه و رودخانه پرآب و درختان سیب، گیلاس، آلو، آلبالو، توت، گردو و.. است که دل دوستداران طبیعت را با خودش می‌برد.

اگر درست برنامه ریزی کنید و در بن‌بست ترافیک بزرگراه تهران_کرج گیر نیفتید، روستای ۱۰۴ هکتاری کردان فقط یک ساعت با تهران فاصله دارد.

یعنی از مسیر بزرگراه تهران، کرج و بعد، بزرگراه کرج به قزوین، بیست کیلومتر بعد از کرج تابلوی روستای کردان پیدا می‌شود. وارد جاده کردان که می‌شوید نشانه‌های طبیعت زیبای این منطقه در مسیر جاده کم کم نمایان می‌شود؛ درختان قدیمی و پرشاخ و برگ، کوه و تپه‌ها در مسیر ده‌ کیلومتری تا رسیدن به روستا شما را همراهی می‌کنند.

رودخانه کهار کردان

رودخانه پرآب کهار که از دل کوهستان کهار سرچشمه می‌گیرد و از میان روستا عبور می‌کند با جریان خود سرسبزی و هوای خوش را در مسیرش به وجود می‌آورد.

چهارباغ کرج

مناطق خوش آب و هوای تهران

در جواب اطرافیانتان زمانی که که از شما پرسیدند آخر هفته تهران کجا بریم می توانید بگویید چهار باغ کرج. اهالی تهران و کرج هنگامی که دنبال منطقه‌ای سرسبز و خوش آب و هوا هستند که دور هم جمع شده و از طبیعت لذت ببرند.چهارباغ یکی از همین مناطق معروف و محبوب است که در استان البرز و شهرستان ساوجبلاغ قرار دارد.

چهار باغ کرج کجاست؟

چهارباغ به کردان نزدیک است و از نظرآب و هوا و امکانات با کردان برابری می‌کند با این تفاوت که به تهران نزدیک‌تر است. این مکان فوق العاده ۶۶ کیلومتر با تهران فاصله دارد و با حدود ۱ ساعت و نیم رانندگی به آن خواهید رسید.

آب و هوای مناسب چهارباغ باعث ایجاد درختان تنومند و باغ‌های میوه و باغچه‌های زیبا در این شهر شده و انواع میوه‌ تازه مثل سیب،هلو، زردآلو، گیلاس، آلبالو، انجیر و گردو را در آن پیدا خواهید کرد. پس اگر چنین چیزهای جذابی برایتان مهم است در جواب اینکه آخر هفته تهران کجا بریم را می توانید چهارباغ را مد نظر قرار دهید.

باغ پرندگان چهارباغ کرج هم یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های پرندگان زینتی و کمیاب در خاورمیانه با دو هزار گونه پرنده نادر از ۶۵کشور جهان است.

شهریار

جاهای تفریحی تهران

سفر به شهرها و مناطق ییلاقی اطراف تهران یکی از گزینه‌های معقول برای پناه بردن به دل طبیعت و غرق شدن در آرامش بی‌دریغ آن است  .یکی از مناطق خوش آب و هوایی که دراسخ به سوال آخر هفته تهران کجا بریم  می توان به شما پیشنهاد داد شهریار است.

با این کار علاوه بر لذت اقامت در یک ویلای شخصی، از هوای پاک و آرامش طبیعت زیبا و سرسبز شهریار هم بهره خواهید برد.

شهریار که فقط ۴۰ کیلومتر با تهران فاصله دارد با با یک ساعت رانندگی کردن به آن جا خواهید رسید. در این منطقه با داشتن انواع باغ میوه مثل انگور، گوجه‌سبز، آلبالو، گیلاس، هلو، توت‌فرنگی شما را با کیسه‌های رنگ به رنگ از میوه‌های خوشمزه و آبدار همراهی می‌کند.

این شهرعلاوه برهوای پاک، باغ‌های سرسبز و فراهم کردن امکانات اقامتی، قدمت تاریخی هم دارد. آثار باستانی و آتشکده‌های شهریار گواهی بر این قدمت تاریخی هستند.

طالقان

منطقه تفریحی طالقان

سفر به طالقان در دل کوهستان البرز شما را با مجموعه‌ای از چشمه و آبشار و دریاچه آشنا می‌کند و قطعا یکی از گزینه هایی است که در پاسخ به این سوال که آخر هفته تهران کجا بریم پیش روی شما خواهد بود.

طالقان کجاست؟

فاصله از تهران تا طالقان حدود ۱۲۰ کیلومتر است و با سه ساعت رانندگی به این منظره ییلاقی زیبا خواهید رسید.

دریاچه و سد طالقان از جذابیت‌های این منطقه محسوب می‌شود که علاوه بر منظره چشم‌نوازبا داشتن ماهی‌های کپور و قزل‌آلا تفریح مناسبی برای علاقه‌مندان به ماهیگیری فراهم کرده.

آخر هفته تهران کجا بریم؛ روستای وردیج و واریش

روستاهای وردیج و واریش که در فاصله نزدیکی از هم و در سمت غرب تهران قرار دارند، یک انتخاب جذاب و به یادماندنی برای سفری یک روزه مخصوصا در بهار و تابستان هستند.

دراین دو روستا به سبب ارتفاع زیاد خبری از آلودگی تهران نیست و با داشتن آب و هوای پاک و طبیعت سرسبز می‌تواند پناهگاهی برای استراحت پایان هفته و رفع خستگی شما باشد.

قدم زدن در کوچه‌باغ‌های وردیج و واریش، تماشای رودخانه خروشان و دره‌های عمیق و آبشارها و گوش سپردن به صدای طبیعت روح خسته شما را آرام می‌کند.

یکی از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی که در بین این دو روستا واقع شده است آدمک‌های سنگی هستند که به صورت طبیعی و اتفاقی، در اثر پدیده هوازدگی به وجود آمده‌اند.شما می نوانید با حدود ۴۰ دقیقه رانندگی از تهران به این روستا برسید.

لواسان

لواسان ؛ آخر هفته کجا بریم

یکی از مناطقی که اکثر تهرانی ها در جواب این سوا که آخر هفته تهران کجا بریم  به شما خواهند گفت قطعا لواسان است. لواسان تهران منطقه ییلاقی و محبوب و معروف برای گردش و اقامت آخر هفته‌ای پایتخت نشینان می باشد.

لواسان کجاست؟

لواسان در سمت شرق و یازده کیلومتری تهران تهران می باشد. رودخانه جاجرود، دریاچه لتیان، آبشار ناران، روستای برگ جهان و دشت گل و چمنزار از زیبایی‌های طبیعی این منطقه است.

فرقی نمی‌کند که در چه فصلی به لواسان سفر می‌کنید، در هر حال آب و هوای خوب و طبیعت سرسبزش شما را متحیر می‌کند.

گذر رودخانه جاجرود از این شهر و سرریز شدن آن در سد لتیان، آب و هوای مطبوع، چشم اندازهای زیبایی را برای این شهر به ارمغان آورده و آن را به یکی از گران‌ترین شهرهای ایران تبدیل کرده است.

فیروزکوه

مناطق دیدنی فیروز کوه

در جواب اینکه آخر هفته تهران کجا بریم یا اینکه به دنبال منطقه ای خنک در دل تابستان هستیم، فیروزکوه پیشنهاد ویژه ای است. منطقه فیروزکوه یکی دیگر از شهرهای پرطرفدار اطراف تهران برای دروهمی و ساختن یک آخرهفته هیجان‌انگیز با خانواده و دوستان است.

فیروزکوه کجاست؟

از تهران که به سمت مازندران در جاده تهران-قائم شهر حرکت کنید، بعد از دماوند، فیروزکوه مقابلتان ظاهر می‌شود و از لحاظ زمانی از تهران تا فیروزکوه حدود ۱ ساعت در راه هستید.

از طرفی میانگین دمای هوا در فیروزکوه حدود ۸ درجه سانتی گراد است و می‌توان آن را مقصدی خنک برای سفر تابستانی هم به حساب آورد.

دماوند

آخر هفته تهران کجا بریم

این منطقه مهم‌ترین جذابیت خود را مدیون بلندترین قله ایران یعنی قله دماوند است. . و می تواند پیشنهاد ویژه ای برای این سوال که آخر هفته تهران کجا بریم باشد.

پایتخت نشینان کافی است راست جاده را بگیرند و به سمت کوه زیبای دماوند پیش بروند تا با دیدن زیبایی‌های طبیعی این منطقه غافلگیر شوند.

دماوند به داشتن آب و هوای خوش وخنک حتی در فصل تابستان معروف است و همین ویژگی در کنار جاذبه‌های گردشگری و امکانات رفاهی این شهر را به مقصدی جذاب برای گذراندن تعطیلات آخر هفته تهرانی‌ها تبدیل کرده است.

کوه دماوند، پیست آبعلی، دشت لار، غار رودفشان، دریچه تار و هویر، دشت مشا، آبشار تیزآب و چشمه دیوآسیاب بعضی از مناظر طبیعی است که در منطقه دماوند می‌بینید.

کن سولقان

روستای کن سلقون

یکی از مناطقی که می توانیم در جواب به سوال آخر هفته تهران کجا بریم؟ می توان به شما معرفی  کنیم کن سولقان است. کن و سولقان در واقع نام دو روستای مجزا است که امروزه اسمشان کنار هم و به صورت کن سولقان یا همان کن سولقون تلفظ می‌شود.

کن سولقان (کن سلقون) کجاست؟

فقط کافی است مسیر ۱۵ دقیقه‌ای را از تهران طی کنید تا به این روستای خوش آب و هوا برسید، البته در طول مسیر رستوران‌ها و سفره خانه‌های مختلف شما را تا رسیدن به کن سولقان همراهی می‌کنند.

از جاذبه‌های این منطقه می‌توان به آبشار رندان، پارک کوهسار و روستای واریش و رود کن که از توچال سرازیر می‌شود و از کنار این روستا می‌گذرد و رستوران‌های محلی و سفره‌خانه‌ها و باغ‌های میوه آن اشاره کرد.

لاریجان

آخر هفته تهران کجا بریم

با اینکه در جواب اینکه آخر هفته تهران کجا بریم می توان لاریجان را پیشنهاد داد اما لاریجان یکی از شهرهای مازندران است. با این حال این منطقه فاصله کمی با تهران دارد و می‌تواند انتخاب مناسبی برای تعطیلات آخر هفته و سفر یک روزه پایتخت نشینان باشد.

این شهر برخلاف دیگر شهرهای مازندران مثل سوادکوه، نوشهر، متل قو و چالوس شرجی نیست و به دلیل کوهستانی بودنش آب و هوای خنک و مناسبی حتی در فصل تابستان دارد.

لاریجان را می‌توان بهشت طبیعتگردان دانست فقط کافی است کفش پیاده روی خود را بپوشید و کوله پشتی را بردارید و به دل طبیعت کوهستانی و دست نخورده لاریجان بزنید تا با دشت و آبشارها و غارهای مختلف شگفت‌زده شوید.

سخن پایانی

در این مطلب به این سوال که آخر هفته تهران کجا بریم؟ پاسخ دادیم و 10 مورد از بهترین مناطق ییلاقی و گردشگری تهران را به شما معرفی کردیم. شما نیز می تونید از تجربیاتتان و مناطق زیبایی که اطراف تهران هستند و در این مطلب به آن اشاره نکردیم نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x