گردشگری
ترند

دریاچه شورمست کجاست؟ + امکانات رفاهی، جاهای دیدنی و آدرس

دریاچه شورمست، مکان فوق العاده زیبا و سرگرم کننده ای برای تفریح و قایق سواری است. اگر میخواهید بدانید که دریاچه شورمست کجاست تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

به گزارش پارت نیوز؛ اگر می خواهید به طور کلی بدانید که دریاچه شورمست کجاست باید بگوییم دریاچه ای در دل سوادکوه است که سکوت وصدای پرندگانش هر گردشگری را شیفته ی خود می کند. در ادامه به جاهای دیدنی، امکانات تفریحی و آدرس دریاچه شورمست خواهیم پرداخت.

دریاچه شورمست کجاست؟

دریاچه شورمست یکی از مکان های معروف استان مازندران است که در نزدیکی روستایی به همین نام در جنوب استان قرار دارد. این دریاچه را می توانید در جنوب غربی شهر سوادکوه و در 6 کیلومتری غرب شهر پل سفید و نزدیک شهرک صنعتی شورمست مشاهده کنید. این دریاچه طبیعی و کوچک بر روی ارتفاعات مشرف به پل سفید قرار دارد و به دلیل قرار گرفتن در اتوبان تهران – شمال و وجود دو محور آسفالته جاده و راه آهن از موقعیت بسیار مناسبی برخوردار است.

عکس دریاچه شورمست پاییز

آب و هوای دریاچه شورمست

آب‌وهوای دریاچه شورمست به‌گونه‌ای است چهارفصل را یک‌جا دارد چراکه منطقه‌ای که شورمست در آن جای گرفته است، ترکیبی از از آب و هوای سرد و کوهستانی فیروزکوه و معتدل قائمشهر است. به همین دلیل هم جنگلی است و هم کوهستانی. در فصل تابستان هوای خنکی دارد و می‌توان منظره‌ای از کوه‌های سفیدپوش را تماشا کرد.

بهترین فصل سفر به دریاچه شورمست

طراوت بهار بهترین زمان برای گردش در طبیعت است. بهترین زمان برای سفر به شورمست نیز بهار است. البته در پاییز این دریاچه نیز در میان رنگ های جادویی پاییزی چشم نواز است. اگر در فصل بارانی و سرد به این مکان می روید، با توجه به مسیر و جاده دسترسی به شورمست، وسایل لازم را همراه داشته باشید تا با مشکل مواجه نشوید.

دریاچه شورمست کجاست

جاهای دیدنی اطراف دریاچه شورمست

پس از تفریح ​​و گشت و گذار در دریاچه شورمست، پیشنهاد می کنیم از دیگر مکان های دیدنی سوادکوه در نزدیکی این دریاچه دیدن کنید. تاسیسات عظیم معدن زغال سنگ، پل ورسک، امامزاده عبدالحق سوادکوه، برج لاجیم، قلعه کنگ لو، امامزاده سام ولام ارفعده، خاروا و کوه های صخره ای نروا از جاذبه های دیدنی سوادکوه هستند.

امکانات رفاهی دریاچه شورمست

در سفر به دریاچه شورمست نگران غذا و خوراکی نباشید؛ چراکه این دریاچه دارای امکاناتی چون رستوران، سوپر مارکت، سرویس بهداشتی و پارکینگ است. لازم است بدانید که برای ورودی و پارکینگ نیز مبلغی از گردشگران دریافت می‌شود.

امکانات تفریحی دریاچه شورمست

جاهای دیدنی دریاچه شورمست

ماهی‌گیری: یکی از تفریح‌های دریاچه شورمست ماهی‌گیری است. البته ماهی‌گیری در دریاچه شورمست با استفاده از قلاب ماهیگیری امکان‌پذیر است؛ اما بهتر است پیش از اقدام به این کار اطمینان حاصل کنید که آیا واقعا امکان ماهیگیری در این دریاچه وجود دارد و آسیبی به اکوسیستم آن وارد نمی‌کند.

قایق سواری و اسکی روی آب: وجود اسکله شناور و قایق‌های پدالی امکان قایق‌سواری را فراهم کرده است. اسکی روی آب نیز از دیگر تفریح‌های آبی شورمست است.

تاب بازی و اسب‌سواری: در این دریاچه تابی وجود دارد و شما می‌توانید با تاب بازی بر فراز دریاچه لحظاتی شاد را تجربه کنید. اسب‌سواری در اطراف شورمست نیز از دیگر تفریح‌هایی است که در این مکان می‌توانید انجام دهید.

دوچرخه سواری: اگر اهل دوچرخه سواری هستید، در سفر به این دریاچه دوچرخه‌تان را فراموش نکنید. بالادست دریاچه شورمست برای رکاب‌زنی مناسب است.

شنا کردن ممنوع: با وجود اینکه شنا کردن بسیار مهیج است، در دریاچه شورمست این تفریح ممنوع است و برای حفظ جان خود از انجام آن خودداری کنید.

امکانات اقامتی دریاچه شورمست

امکانات دریاچه شورمست

اگر قصد اقامت و گذراندن شب در کنار دریاچه شورمست را دارید، بهتر است بدانید که در این مکان فضاهایی برای مسافران در نظر گرفته شده است و می توانید شبی خاطره انگیز را در کنار این دریاچه داشته باشید و از آرامش و خلوت آن لذت ببرید.

کمپینگ و و چادر زدن: برپایی چادر و کمپ در کنار این دریاچه زیبا لذت فراوانی دارد. در این محل، سکوهایی نیز وجود دارد که با پرداخت هزینه‌ای امکان چادر زدن و شب مانی فراهم است.

اجاره ویلا و اقامتگاه: در اطراف دریاچه کلبه‌ها و اتاق هایی نیز وجود دارد که می‌توانید اجاره کنید. راه دیگر رفتن به روستای شورمست و اجاره کردن ویلا و خانه روستایی است. این روستا در نزدیکی دریاچه قرار دارد.

سخن پایانی

در این مطلب به این پرسش که دریاچه شورمست کجاست پرداختیم و دانستیم که این مکان می تواند بهشتی باشد که گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند و خاطراتی به یاد ماندنی در ذهن افراد باقی می گذارد. آیا تا به حال به دریاچه شورمست سفر کرده اید؟

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x