گردشگری

معرفی آبشار بیشه لرستان در دل جنگل های زاگرس؛ امکانات، استراحتگاه ها و آدرس

آبشار بیشه لرستان یکی از زیباترین آبشارهای موجود در این استان است که هر ساله گردشگران بسیاری را ه خود جذب می کند.

به گزارش پارت نیوز؛ آبشار بیشه در روستای بیشه و دل جنگل های لرستان قرار دارد. این آبشار بسیار جذاب در جنوب شرقی شهرستان خرم آباد قرار دارد و فاصله‌ای، حدود ۶۵ کیلومتر، تا مرکز شهرستان (خرم آباد) دارد. با تهیه بلیط قطار، مسیر رسیدن از دوررود به این آبشار کم می‌شود و شما پس از طی ۳۰ کیلومتر به این آبشار خروشان و مرتفع خواهید رسید.

آبشار بیشه لرستان میراث طبیعی ایران

سازمان میراث فرهنگی در اسفند سال ۱۳۸۷ آبشار بیشه لرستان را ثبت ملی کرده و در بین میراث طبیعی ایران قرار داده است.

اگر در بین آلبوم عکس شما، جای یک آبشار با درختان رنگارنگ در اطراف خالی است آبشار بیشه را از دست ندهید. منظره‌ی آبشار در پاییز ارزش آن را دارد که با خرید بلیط هواپیما، از هرجای ایران خود را به آنجا برسانید؛ اگر دیر کرده‌اید با خرید اینترنتی بلیط هواپیما، بلیط لحظه آخری را از دست ندهید.

ویژگی های طبیعی و گردشگری برجسته ی آبشار بیشه لرستان

از روبه‌روی ایستگاه بیشه چشمه‌هایی در حال جاری هستند که با طی مسافتی کوتاه، آبشار بیشه لرستان را به‌وجود می‌آورند. آب‌های چشمه با رسیدن به پای آبشار به‌سمت رودخانه‌ی سزار می‌روند؛ فاصله‌ی پای آبشار تا رود سزار حدود ۱۰ متر است.

وقتی روبه‌روی آبشار بیشه می‌ایستید، ارتفاع و عرض و همچنین چندشاخه‌ بودن آن هیجان شما را زیاد می‌کند. ارتفاع تقریبی آبشار ۴۸ متر و عرض آن حدود ۲۰ متر است. در استان لرستان پس از آبشار نوژیان، آبشار بیشه بیشترین ارتفاع را دارد.

در آبشار بیشه لرستان حوصله‌ی شما سر نمی‌رود. طبیعت زیبای آنجا کافی است تا برای مدت زیادی به تماشای آن مشغول شوید و گاهی دوربین خود را برای ثبت مناظر روشن کنید. با سکوهایی که در اطراف آبشار وجود دارد می‌توانید دورهمی خود را برپا کنید. نمی‌توان گفت که امکانات آنجا عالی است ولی در استان لرستان شاید همین امکانات هم شما را راضی کند.

آدرس آبشار بیشه لرستان

به فکر شنا در رودخانه‌ی سزار نیافتید و بی‌خیال شوید. با عمق زیاد و جریانی که این رودخانه دارد محل مناسبی برای شنا کردن نیست و خطرناک است. شما تابلوهای «شنا ممنوع» را در اطراف می‌بینید. در نزدیکی آبشار امکانات لازم برای نجات افرادی که ممکن است در رودخانه شنا کنند و غرق شوند فراهم است اما در جاهای دورتر این امکانات وجود ندارد.
وقتی می‌خواهید از محل آبشار بیشه بروید ببینید که زباله‌ای را در آنجا رها نمی‌کنید. حیف است که در کنار امکانات کم آبشار، زباله‌ی شما هم به یادگار بماند.

چگونه به آبشار بیشه لرستان برویم؟

اگر مقصد اولیه‌ی شما برای رسیدن به آبشار بیشه، تهران است می‌توانید قطار تهران – اهواز را انتخاب کنید که مسیر آن از شهرستان دورود می‌گذرد. این قطار می‌تواند شما را در ایستگاه بیشه پیاده کند. طول ریل راه‌آهن از دورود تا آبشار حدود ۳۰ کیلومتر است. اتومبیل وسیله‌ی مناسبی برای رساندن خود از شهر دورود به آبشار بیشه نیست و مجبور هستید مسیری به طول ۹۰ کیلومتر را طی کنید.

شهر خرم آباد، مرکز استان لرستان، فاصله‌ای در حدود ۶۵ کیلومتر با آبشار بیشه دارد.

از دو طریق می‌توانید به آبشار بیشه برسید:

مسیر اول: اگر تصمیم دارید با اتومبیل به بیشه بروید بهتر است که بدانید فاصله خرم آباد تا آبشار بیشه حدود ۶۵ کیلومتر فاصله است و از شهر دورود حدود ۳۰ کیلومتر را باید طی کنید. در مسیر دورود به بیشه در کنار رودخانه‌ سزار مناطق دیدنی، آبشارهای فصلی و دائمی و درختان سرسبز و زیبایی وجود دارد که از تماشای آن‌ها حتما لذت خواهید برد.

مسیر دوم: روش دیگر، راه ریلی قطار تهران- خوزستان و پیاده شدن در ایستگاه بیشه است. این مسیر ریلی به‌دلیل عبور از میان کوه‌های زاگرس یکی از زیباترین خطوط ریلی کشور است. از ایستگاه بیشه تا آبشار فاصله‌ی چندانی نیست و تابلو‌های راهنما شما را هدایت می‌کنند.

جاهای دیدنی آبشار بیشه لرستان

گردش در روستای بیشه را از دست ندهید. پس از گذراندن وقت در آبشار بیشه لرستان، دیدن روستا و آشنا شدن با مردم محلی می‌تواند سفر شما تکمیل کند. صنایع دستی و محصولات غذایی روستا سوغاتی خوبی برای خانواده و عزیزان شما است.

جنگل‌های بلوط پیاده‌روی شما در کوهستان را پرخاطره می‌کند. شما می‌توانید به شرق روستا بروید و از تپه‌های کلاه‌کوه بروید. کوه ازگن در شمال روستا هم گزینه‌ی خوبی برای کوهنوردی است.

هتل ها و اقامتگاه های نزدیک به آبشار بیشه لرستان

شما می‌توانید اردوی و چادر خود را در کنار آبشار بیشه برپا کنید و یا اینکه هتل یا اقامتگاهی برای خود پیدا کنید. با توجه به اینکه روستای بیشه در نزدیکی آبشار قرار دارد شما می توانید اقامتگاه ها و ویلا باغ های اطراف آبشار استفاده کنید که فاصله زیادی تا آبشار ندارند.

آدرس آبشار بیشه لرستان

روستای بیشه در استان لرستان میزبان خوبی برای مسافران قطار تهران – اهواز است تا توقفی کوتاه در ایستگاه بیشه کنند و از طبیعت این استان حسابی لذت ببرند؛ آبشار بیشه دورود در ذهن آنها خواهد ماند. اشتباه نشود! آبشار بیشه در بخش پاپی شهرستان خرم آباد و نزدیکی روستایی به‌نام بیشه قرار دارد و تنها، مسیر رسیدن به آن از دورود نزدیک است؛ آن هم با قطار!

آبشار بیشه لرستان کجاست

استان لرستان آبشارهای زیادی دارد که تماشای آنها لذتبخش است. فرصت تماشای این آبشارها به‌دلیل کوهستانی بودن لرستان برای گردشگران به‌آسانی پیش‌ نمی‌آید. زمان مناسب برای دیدن آبشارهای لرستان در فصل بهار و اوایل فصل پاییز به‌دست می‌آید. فصل تابستان هم فرصت مناسبی است اما آب آن ممکن است به‌قدر کافی هیجان شما را بالا نبرد.

ایستگاه راه‌آهن در روستای بیشه‌ی خرم آباد فرصتی ایجاد کرده است تا امکاناتی در اطراف آبشار بیشه لرستان ایجاد شود تا گردشگران زیادی را به خود جذب کند؛ امکاناتی که هر چند کم است اما شاید نتوانید در جاذبه‌های طبیعی دیگر در استان این امکانات کم را هم پیدا کنید.

وقتی سوار قطار هستید و دارید از دورود به‌سمت ایستگاه بیشه می‌روید از طبیعت زاگرس لذت می‌برید. وقتی شما از کوه‌های زاگرس بالا می‌آیید رودخانه‌ی سزار نیز از بالا جاری است تا به رود دز برسد. در این مسیر باور می‌کنید که «دورود» واقعاً مرکز طبیعت ایران است؛ آبشار، درخت، منظره‌های ناب، ارتفاعات، رود و … را به‌خوبی در خود جای داده است.

وقتی به آبشار بیشه می‌رسید کم بودن امکانات گردشگری استان لرستان برای شما کم‌رنگ می‌شود. وقتی در حال خوش‌گذرانی در اطراف این آبشار هستید اسب‌سواری در دل کوهستان را از دست ندهید.

انتهای مطلب/م.ع

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x