مسکن

انواع قفل درب شیشه ای را بهتر بشناسید!

درب‌های شیشه‌ای به دلیل ظاهر شیک و مدرنی که دارند، برای بسیاری از صاحبان خانه انتخابی محبوب محسوب می‌شوند. با این حال، ایمن‌کردن این درب‌ها می‌تواند چالش‌برانگیز باشد؛ مگر اینکه از یک قفل مخصوص برای آن‌ها استفاده کنید.

اینجاست که انواع قفل درب شیشه ای وارد می‌شوند. انواع مختلفی از قفل درب شیشه ای در بازار موجود است که هر کدام برای کاربردها و موقعیت‌های مختلفی طراحی شده‌اند. در این مقاله، ما برخی از رایج‌ترین انواع قفل درب شیشه ای و ویژگی‌های آن‌ها را بررسی می‌کنیم تا به شما در انتخاب قفل مناسب کمک کنیم.

نقش درب شیشه ای در دکوراسیون داخلی مدرن

درب‌های شیشه‌ای به‌طور فزاینده‌ای در دکوراسیون داخلی مدرن محبوب شده‌اند؛ زیرا ظاهر آن‌ها بسیار شیک و تمیز است و فضای نشیمن را زیبا می‌کنند. دکوراسیون داخلی مدرن بر مواد طبیعی تمرکز دارد و سعی می‌کند سادگی و ظرافت را با هم درآمیخته و نور کافی را در فضا پخش کند. همان‌طور که می‌بینید همه این ویژگی‌ها در درب‌های ساخته‌شده از شیشه جمع شده‌اند.

درب‌های شیشه ‌ای اجازه می‌دهند نور طبیعی وارد اتاق شود و فضایی روشن و مطبوع ایجاد کند. با روشن‌شدن اتاق، فضا بزرگ‌تر به‌نظر رسیده و دلباز و راحت می‌شود.

علاوه‌بر این، درب‌های شیشه‌ ای در انواع سبک‌ها، رنگ‌ها و طرح‌ها در دسترس هستند و این ویژگی آن‌ها را به انتخابی همه‌کاره برای هر طرح دکوری تبدیل می‌کند. چه ظاهر مینیمالیستی را ترجیح دهید و چه طرحی سنتی‌تر را، می‌توانید به‌راحتی یک درب‌ شیشه‌ای مطابق با سلیقه خود پیدا کنید.

درب‌های ساخته‌شده از شیشه را می‌توان در کاربردهای مختلفی مانند درب پاسیو، درب دوش و جداکننده اتاق استفاده کرد. این کاربرد وسیع سبب می‌شود، این درب‌ها برای هر خانه‌ای مناسب باشند.

معرفی انواع قفل درب شیشه ای

انواع قفل درب شیشه ای به دو نوع کلی مکانیکی و دیجیتال تقسیم می‌شوند. بیایید با قفل‌های موجود در هر کدام از این دسته‌ها آشنا شویم.

انواع قفل درب شیشه ای مکانیکی

انواع قفل درب شیشه ای مکانیکی که بیشتر با آن آشنا هستید و در بسیاری از ساختمان‌ها از آن استفاده می‌شود، شامل موارد زیر هستند:

 قفل مورتیس (Mortise Locks)

این نوع قفل در داخل یک بریدگی در خود درب نصب می‌شود. قفل مورتیس دارای سوراخ کلید در بیرون و فضای چرخش در داخل است که به شما امکان می‌دهد درب را از دو طرف قفل و باز کنید.

نصب قفل‌های مورتیس نیاز به برش دقیق درب دارد تا بدنه و مکانیزم قفل را در خود جای دهد. آن‌ها سطح بالاتری از دوام و مقاومت در برابر ورود غیر مجاز را در مقایسه با قفل‌های روی سطح درب ارائه می‌دهند.

 قفل روکار (Surface-mounted lock)

همان‌طور که از نامش پیداست، این نوع قفل بر روی سطح درب شیشه‌ای نصب می‌شود. دارای مکانیزم قفلی است که می‌توان آن را با استفاده از کلید، چرخاندن انگشت شست یا دکمه فشاری باز و بسته کرد.

قفل‌های روکار از رایج‌ترین انواع قفل درب شیشه ای هستند که در فضاهای مختلف استفاده می‌شوند.

قفل Deadbolt

این نوع قفل از نظر کارایی شبیه به قفل مورتیس است، اما آن‌چنان پیچیده نیست. قفل دمبولت دارای سوراخ کلید در بیرون و چرخش در داخل است و از دو طرف قفل و باز می‌شود.

قفل‌های مغناطیسی

قفل‌های مغناطیسی از نیروی الکترومغناطیسی برای محکم‌کردن درب استفاده می‌کنند. این قفل‌ها معمولاً روی سطح نصب می‌شوند و نیازی به تماس فیزیکی بین قفل و صفحه ندارند. قفل‌های مغناطیسی عملکرد سریع و بی‌صدا را ارائه می‌دهند و به‌همین دلیل برای فضاهایی که صدا در آن‌ها یک مسئله است، کاربرد دارند.

انواع قفل درب شیشه ای را بهتر بشناسید!

قفل سیلندری (Cylinder locks)

قفل سیلندری با استفاده از مکانیزم سیلندر کلید، عمل می‌کند و در پیکربندی‌های مختلف موجود است. قفل‌های تک‌سیلندر برای کارکردن از یک طرف به کلید نیاز دارند؛ در‌حالی‌که قفل‌های دو سیلندر برای کارکردن به کلید در دو طرف نیاز دارند. این قفل‌ها را می‌توان بر روی درب‌های شیشه‌ای مسکونی و تجاری نصب کرد. البته در نظر داشته باشید که در حال حاضر قفل هوشمند سیلندری نیز در بازار موجود است که امنیت بالاتری را به همراه دارد.

انواع قفل درب شیشه‌ ای الکترونیکی (دیجیتال)

قفل درب شیشه‌ ای الکترونیکی به قفلی اطلاق می‌شود که بدون کلید و با استفاده از جریان الکتریسیته باز و بسته می‌شود. قفل‌های دیجیتال، در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و امنیت بالایی را ارائه می‌دهند. بیایید با انواع این قفل‌ها برای درب شیشه‌ای آشنا شویم.

قفل رمزی (Keypad lock)

این نوع قفل از صفحه کلید عددی برای واردکردن کدی استفاده می‌کند که قفل درب را باز می‌کند. قفل رمزی یکی از انواع قفل درب شیشه ای است که ساده و قابل اعتماد است و به هیچ کلید فیزیکی نیاز ندارد.

 قفل کارت خوان (Card reader lock)

این نوع از انواع قفل درب شیشه ای برای اعطای دسترسی به افراد مختلف استفاده می‌شود. به کاربران، کارتی داده می‌شود که برای بازکردن قفل درب، آن را بکشند یا مقابل قفل بگیرند. این قفل‌ها در درب‌های عادی در هتل و مهمان‌خانه استفاده می‌شوند؛ اما انواع خاصی از آن‌ها نیز برای درب شیشه‌ای موجود است.

انواع قفل درب شیشه ای را بهتر بشناسید!

قفل بیومتریک (Biometric lock)

قفل بیومتریک از فناوری اثر انگشت یا تشخیص چهره برای کنترل دسترسی استفاده می‌کند. این نوع از انواع قفل درب شیشه ای یک گزینه بسیار امن است که نیاز به کلید یا کارت فیزیکی را از بین می‌برد.

قفل هوشمند

قفل هوشمند یک قفل دیجیتالی است که با استفاده از اپلیکیشن گوشی هوشمند قابل کنترل است. این نوع قفل به کاربران اجازه می‌دهد تا در را از راه دور قفل و باز کنند، دسترسی را کنترل کنند و هنگام بازشدن درب، اعلان دریافت کنند. با استفاده از قفل هوشمند، بدون نیاز به کلید فیزیکی، می‌توان به افراد مختلف برای دسترسی اجازه داد و یا آن‌ها را در ساعاتی محدود کرد.

قفل ریموتی

قفل ریموتی نوعی قفل دیجیتال است که با استفاده از ریموت باز و بسته می‌شود. وقتی فرد در فاصله خاصی از درب قرار می‌گیرد، می‌تواند آن را با استفاده از ریموت باز و بسته کند. قیمت قفل هوشمند ریموتی ممکن است از انواع بیومتریک و یا مجهز به نرم‌افزار، کم‌تر باشد.

چرا قفل درب شیشه ای دیجیتالی بهتر از نوع معمولی آن است؟

انواع قفل درب شیشه ای دیجیتالی مزایای متعددی نسبت به قفل‌های مکانیکی دارند. اولاً، آن‌ها امن‌تر هستند؛ زیرا خطر گم‌شدن یا دزدیده‌شدن کلیدها را از بین می‌برند. با استفاده از قفل دیجیتال، کاربران می‌توانند به‌سادگی یک کد وارد کنند یا از داده‌های بیومتریک خود برای بازکردن قفل درب استفاده کنند و نیازی به کلیدهای فیزیکی ندارند.

علاوه‌بر این، انواع قفل درب شیشه ای دیجیتالی، راحتی بیشتری را برای کاربران فراهم می‌کنند، زیرا می‌توان آن‌ها را از راه دور با استفاده از یک برنامه تلفن هوشمند کنترل کرد. این بدان معنی است که کاربران می‌توانند درب را از هر جایی قفل یا باز کنند و همچنین دسترسی را نظارت کرده و هنگام بازشدن درب، اعلان دریافت کنند.

قفل‌های دیجیتالی اغلب دوام بیشتری دارند و به نگهداری کم‌تری نسبت به قفل‌های سنتی نیاز دارند، زیرا اجزای آن‌ها حرکت بسیار کمی دارند.

بهترین قفل درب شیشه ای هوشمند چه ویژگی‌هایی دارند؟

ویژگی‌های بهترین قفل درب شیشه‌ای هوشمند می‌تواند بسته به برند و مدل متفاوت باشد، اما برخی از ویژگی‌های رایجی که باید به‌دنبال آن‌ها باشید، عبارتند از:

  • دسترسی از راه دور: امکان کنترل و نظارت بر قفل از طریق یک برنامه تلفن هوشمند به شما کمک می‌کند که بدون حضور در محل، درب را کنترل کنید.
  • نصب آسان: قفل هوشمندی که به‌راحتی نصب می‌شود و نیازی به سیم‌کشی اضافی ندارد، می‌تواند بسیار مناسب باشد.
  • عمر باتری: یک قفل دیجیتال خوب باید عمر باتری طولانی داشته باشد و در صورت کم‌شدن نیروی باتری، اعلان‌هایی را ارائه دهد.
  • گزینه‌های پشتیبان: قفل باید گزینه‌های پشتیبان در مواقع قطع برق یا سایر موارد اضطراری، داشته باشد. برای مثال بهتر است دارای کلید و صفحه رمزی هم باشد.
  • برند خوب: یک برند خوب، نقش مهمی در امنیت درب شیشه‌ای دارد. پس بهترین انواع قفل درب شیشه ای دیجیتالی، انواعی هستند که برند آن‌ها شناخته‌شده باشد.

سخن آخر

انواع قفل درب شیشه ای برای حفظ امنیت درب‌های شیشه ‌ای ضروری هستند. این قفل‌ها به دو دسته مکانیکی و دیجیتالی تقسیم می‌شوند. قفل‌های دیجیتالی، امنیت و راحتی بیشتری را فراهم کرده و در سال‌های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند.

هوک یکی فروشگاه اینترنتی فعال در زمینه فروش انواع قفل دیجیتال است. یکی از پرفروش‌ترین محصولات این شرکت قفل هوشمند شیشه سکوریت است که باکیفیت و کارایی بالایی به کاربران ارائه می‌شود. چنانچه علاقمند به خرید قفل شیشه سکوریت هستید بر روی لینک کلیک کنید و از انواع قفل شیشه این برند را مشاهده کنید. اگر شما هم از قفل درب شیشه‌ای استفاده می‌کنید، برای ما کامنت بگذارید و درباره نوع قفل استفاده‌شده روی درب و میزان رضایت خود از آن را بنویسید.

 

برچسب ها : قفل درب,بهترین قفل,قفل دیجیتال

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x