مسکن

آشنایی با انواع فوم های کاربردی در ساختمان

فوم ساختمانی چیست؟ انواع فوم های ساختمانی کدامند و چه مزایایی دارند؟ با این مطلب همراه ما باشید تا پاسخ سوال هایتان را بدانید.

فوم ساختمانی چیست؟

مهم ترین مشخصات فوم های ساختمانی عبارتند از:

شکل ظاهری انواع فوم های ساختمانی با توجه به ترکیباتی که در تولید آنها به کار می روند به صورت پف کرده است. این محصولات در اندازه ها، ضخامت ها و با ترکیبات متنوعی از جمله پلی یورتان و غیره تولید می شوند. بهترین شرکت های فوم در شیراز را در سایت پی جو میتوانید مشاهده نمایید. مهم ترین کاربرد آنها افزایش بهره وری انرژی های سرمایشی و گرمایشی در ساختمان ها می باشد. از طرف دیگر به دلیل این که انواع فوم ساختمانی عایق صوتی ایده آلی به شمار می روند، می توانند در حفظ آرامش و راحتی در فضای داخلی ساختمان نقش مهمی را داشته باشند.

انواع فوم ساختمانی کدامند؟

انواع فوم های ساختمانی از ترکیبات متعددی تولید می شوند و همه آنها ویژگی ها و کاربرد های منحصر به فردی دارند. برخی از مهم ترین انواع فوم ساختمانی به شرح زیر می باشند:

فوم ساختمانی پلی یورتان (PUR)

این محصول را در دیوار ها و سقف ها استفاده می کنند. مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت و حرارت دارد و به همین دلیل در عایق کاری سیستم های سرمایشی و گرمایشی با کاربرد بالایی همراه می باشد.

فوم پلی استایرن (EPS)

مشخصه اصلی این محصول سبک بودن آن است. بهترین فوم ساختمانی برای عایق کاری نمودن کف های ساختمان، دیوار ها و همچنین سقف ها می باشد. همچنین از عایق صوتی خوبی برخوردار است.

فوم ساختمانی پلی آمید (PIR)

وزن کمی دارد و در برابر آتش سوزی از مقاومت بالایی برخوردار است. در واقع این نوع فوم ساختمانی ضد اشتعال می باشد. همچنین به دلیل این که عایق حرارتی خوبی است در عایق کاری نمودن ساختمان ها کاربردی گسترده دارد.

فوم فنولیک (Phenolic)

ویژگی هایی مانند وزن کم، ضد اشتعال و عایق صوتی بودن از مهم ترین مشخصه های این نوع فوم ساختمانی هستند. مانند سایر فوم های ساختمانی از این محصول نیز در سیستم عایق کاری مختلفی استفاده می کنند. برای مثال در سقف ها، کف ها و همچنین دیوار ها از آن استفاده می نمایند.

انتخاب فوم ساختمانی مناسب منوط به دو شرط زیر است:

  • نیاز های ساختمانی

  • شرایط زیست محیطی

فو‌م های ساختمانی

مزایای فوم های ساختمانی

تا اینجا با انواع فوم‌ های ساختمانی آشنا شدیم، اما مزایای آنها کدامند؟ هر کدام از این محصولات با مزایای منحصر به فردی همراه می باشند و در صنایع متنوع کاربرد های مختلفی نیز دارند. مهم ترین مزایای فوم های ساختمانی به شرح زیر می باشند:

عایق کاری مهم ترین مزیت آنها می باشد. این محصولات عایق های حرارتی و صوتی ایده آلی هستند. از این رو به راحتی مانع از نفوذ سر و صدا به داخل ساختمان ها می شوند.

مقاومت بالا در برابر آب باعث می شود تا این فوم ها در شرایط محیطی سرد و مرطوب کاربرد گسترده ای داشته باشند.

وزن کم دارند و به همین دلیل باعث می شوند تا وزن نهایی سازه ای که در آن به کار می روند کاهش پیدا کند.

قابلیت بازیافت، قابلیت پردازش، انعطاف پذیری بالا و همچنین پایداری حرارتی از دیگر مزایای این محصولات می باشند.

جمع بندی

در نتیجه متناسب با نیاز ها و بودجه خود می توانید بهترین فوم های ساختمانی را خریداری نمایید. برای خرید فوم‌ های ساختمانی حتما سراغ شرکت های معتبر و فوق تخصصی در این حوزه بروید. پی جو بهترین شرکت های معتبر برای خرید انواع مصالح ساختمانی در شیراز و سایر شهرهارا معرفی کرده است .

پی جو به عنوان مرجع معرفی کسب و کار ها بهترین شرکت های خرید و فروش انواع فوم ساختمانی را به شما معرفی می نماید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ممنون جالب بود

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط حمید
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x