خودرو

آغاز پیش فروش سهند از شهریور 1402 | معرفی محصولات پارس خودرو؛ زوتی، کادیلا، چانگان یونی وی هیبریدی

پیش فروش خودرو سهند از شهریور ماه 1402 آغاز خواهد شد.

به گزارش پارت نیوز؛ محمد علی تیموری در مراسم رونمایی از کراس‌اوور زوتی DL5 اعلام کرد، ۳ محصول جدید توسط پارس خودرو به زودی تولید خواهند شد.

پارس خودرو ۳ محصول جدید خود را به زودی روانه بازار می‌کند. سهند، کادیلا و چانگان یونی وی هیبریدی محصولاتی هستند که این خودروساز در نظر دارد تا آن‌ها در کشورمان عرضه کند. ضمن اینکه زوتی DL5 نیز از سال آینده با ۵۰ درصد داخلی سازی به فروش خواهد رسید.

زوتی DL5

زوتی DL5

کراس‌اوور زوتی DL5 از سال آینده با موتور هیبریدی برقی عرضه خواهد شد. محمد علی تیموری مدیر عامل سایپا در این خصوص گفت: «با توجه به ظرفیت تولید ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو در پارس خودرو، این مجموعه بدون شک می‌تواند بزرگترین خودروساز ایرانی در بازارهای صادراتی شود.»

محمدعلی تیموری در مراسم رونمایی از زوتی DL5، تاکید کرد که پارس خودرو سومین خودروساز کشور است. وی اظهارداشت: «تولید خودروی پراید در شرکت پارس خودرو باعث شد که توسعه محصول در این شرکت مسکوت بماند. این در حالی است که شرکت پارس خودرو، تجربه همکاری با خودروسازان جهانی چون نیسان و رنو را در کارنامه کاری خود دارد. حال برای اولین بار است که شرکت پارس خودرو ۳ محصول مستقل شامل زوتی DL5، سهند و کادیلا را دارد.»

تیموری در مراسم رونمایی از زوتی DL5 اعلام کرد، پیش فروش خودرو سهند از شهریور ماه سال جاری آغاز می‌شود. این خودرو استانداردهای ۸۵گانه را نیز پاس کرد.

کادیلا پارس خودرو

کادیلا پارس خودرو

خودروی کادیلا که چندی پیش از آن رونمایی شد نیز با همکاری قطعه‌سازان داخلی به تولید انبوه می‌رسد. این خودرو با نام و نشان شرکت پارس خودرو روانه بازار می‌شود. سعی بر این است که خودروی کادیلا تا پایان امسال به تولید انبوه برسد.

تیموری با بیان اینکه سومین محصول شرکت پارس‌خودرو، زوتی 5DL است که به زودی به دست متقاضیان خواهد رسید، اذعان داشت: «گروه خودروسازی سایپا به سمت استفاده از موتورهای جدید و به ویژه موتورهای برقی رفته‌است. از این رو سال آینده خودروی زوتی DL5 با موتور هیبرید برقی عرضه می‌شود.»

تیموری افزود: «زوتی DL5، در مرحله نخست به‌صورت سی‌بی‌یو (خودروی کامل) وارد می‌شود. اما در ادامه به صورت اس‌کی‌دی و سی‌کی‌دی عرضه خواهد شد. سپس از سال آینده با تجهیز آن به موتور داخلی، داخلی سازی آن به ۵۰ درصد خواهد رسید.»

چانگان یونی وی هیبریدی محصول جدید پارس خودرو

چانگان یونی وی هیبرید

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا عنوان کرد شرکت پارس خودرو به ماهیت قبلی خود که عرضه خودرو مجلل در بازار است، بر می‌گردد.

تیموری تصریح کرد: «به‌زودی خودروی چانگان یونی وی هیبریدی (UNI-V) که یک محصول بسیار مجلل، با تکنولوژی بالا و فول مزایا است، توسط پارس خودرو وارد کشور می‌شود.»

شرکت پارس خودرو به بیان تیموری ظرفیت تولید بیش از ٢۵۰ هزار دستگاه خودرو را دارد که این امر بسیار ارزشمند است. او افزود: «پارس خودرو به دلیل ظرفیت و پتانسیل بالایی که دارد، می‌تواند در میان خودروسازان داخلی بیشترین میزان صادرات را داشته‌باشد. در این میان قرارداد صادرات خودرو P90 با یکی از کشورها منعقد شده‌است.»

مدیرعامل گروه سایپا بیان کرد قرارداد تولید موتورهای هیبریدی با یکی از بهترین شرکت‌های چینی منعقد شد. تیموری یادآورشد: «طبق برنامه‌ریزی‌ها، قرار است خودروی آریا (محصول جدید شرکت سایپا) به موتور هیبرید برقی مجهز شود. مصرف سوخت این خودرو ۱.۴ لیتر در هر ۱۰۰ لیتر پیمایش خواهد بود.»

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x