زیبایی و تناسب

آموزش انواع آرایش چشم متناسب با چشم های ریز و درشت + عکس

 آرایش چشم یکی از موارد مهم در زیبایی چهره بانوان به حساب می‌آید. در این مقاله به بررسی انواع چشم و آرایش متناسب با آن خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ رنگ و مدل آرایش چشم‌ شما می‌تواند سبک و شخصیتتان را به دیگران معرفی کند. چشم‌ها برجسته‌ترین و زیباترین عضو صورت خانم‌ها به شمار می‌رود و تقریباً اندازه و فرم چشم هر خانم با خانم دیگر تفاوت دارد.

جدیدترین آرایش چشم سال 2023

چشم دارای چندین فرم متفاوت است و هر فرم چشم هم آرایش مخصوص به خود را لازم دارد تا زیبایی آن‌ها چندین برابر شود. آرایش دودی چشم ممکن است برای یک فرم چشم فاجعه بار باشد، اما برای فرم دیگر چشم شگفت‌انگیز و فریبنده باشد. با اطلاع از فرم چشم‌های خود راحت‌تر می‌توانید آرایش متناسب یا نامتناسب با آن‌ها را انتخاب کنید.

انواع مختلف چشم را چگونه آرایش کنیم؟

در دنیای آرایش، چند فرم پایه برای چشم، شناسایی شده است. هر فرم چشم روش مختص به خود را برای زیباتر شدن دارد. اگر در حال حاضر می‌دانید چطور چشم‌های خود را آرایش کنید پس خوشا به حال شما! و اما اگر نمی‌دانید جای نگرانی نیست با مطالعه نکات آرایشی زیر می‌توانید از نحوه آرایش انواع فرم چشم مطلع گردید.

نحوه آرایش چشم‌های به هم نزدیک

آرایش چشم های نزدیک به هم

اگر شما دارای چشم‌هایی به هم نزدیک هستید و درواقع فاصله بین دو چشم شما از یک چشم کمتر است، استفاده از سایه روشن بر روی استخوان زیر خط ابرو و قسمت داخلی پلک‌ها از مهم‌ترین نکات آرایش این فرم چشم به شمار می‌روند. پس از آن با استفاده از یک سایه از بین رنگ‌های متوسط باقی پلک را سایه بزنید، مراقب باشید که تنها کمی به سمت گوشه‌های خارجی بروید.

با استفاده از رنگ‌های تیره‌تر سایه گوشه‌های خارجی را سایه زده تا رنگ‌ها کمی قوی‌تر شوند. در آخر خط چشم بکشید و برای آن از مرکز پلک شروع کرده و به‌صورت یک خط صاف به سمت گوشه‌های خارجی ادامه دهید. به کمک خط چشم می‌توانید به چشم‌ها تعادل بدهید.

نحوه آرایش چشم‌ گرد

چگونه چشم گرد را آرایش کنیم

برای خانم‌هایی با فرم چشم گرد، خط چشم باید از گوشه داخلی چشم‌ها شروع شده و به سمت گوشه خارجی ادامه یابد. لبه‌های خط چشم می‌تواند به‌صورت صاف یا به حالت گربه‌ای کوتاه کشیده شود. فراموش نکنید که استخوان بالای چشم که در پایین خط ابرو قرارگرفته حتماً با سایه‌های روشن هایلایت شود. از سایه رنگ روشن در گوشه‌های داخلی چشم هم استفاده کنید.

سپس از رنگ‌های متوسط (نه تیره و نه روشن) در پایین پلک استفاده کنید تا کمی تضاد ایجاد کرده و در انتها هم کمی سایه رنگ تیره‌تر روی بالای پلک بکشید. رنگ‌ها را از قسمت خارج تا میانی پلک ترکیب کنید.

چشم‌های گرد به راحتی آرایش می‌شوند اما بهتر است از رنگ‌های مناسب برای آن استفاده شود تا جذاب‌تر به نظر آیند. فراموش نشود که در گوشه‌های خارجی از رنگ‌های تیره به‌خصوص دودی و در گوشه‌های داخلی از سایه‌های روشن استفاده نمایید.

نحوه آرایش چشم‌های فاصله دار

آرایش چشم های فاصله دار

خانم‌های با این فرم چشم نباید نگران آرایش خود باشند؛ زیرا فرم چشم آن‌ها برای آرایش بسیار راحت است. تنها چند نکته کلیدی را باید رعایت کنند. اولین نکته شکل دادن به پل بینی است که باعث بهتر شدن ظاهر کلی چشم‌های شما خواهد شد. نکته دوم عدم استفاده از سایه‌های براق و درخشنده است، این رنگ‌ها باعث بیشتر شدن فاصله بین چشم‌ها می‌شود.

نکته سوم هم استفاده از سایه‌های تیره‌تر در گوشه‌های داخلی چشم‌ها است که باعث کمتر به نظر آمدن فاصله بین چشم‌ها می‌شود. نکته چهارم در آرایش این فرم چشم پهن‌تر کردن ابروها در قسمت تاج ابرو است، این کار باعث نزدیک‌تر شدن ابروها به هم می‌شود و نکته آخر مربوط به خط چشم است که می‌توان از حالت گربه‌ای برای آن استفاده کرد، اما دقت شود که خط چشم در این فرم چشم، کوتاه و پهن باشد.

نحوه آرایش چشم‌های فرورفته

در این فرم چشم، پلک‌ها بزرگ‌تر هستند و به سمت داخل چشم فرورفته‌اند. آرایش چشم‌ها در این فرم چشم بسیار راحت‌تر و متنوع‌تر خواهد بود. تنها باید مراقب باشید که از آرایشی استفاده نکنید که فرم چشم‌های شما را به صورت فرو رفته‌تر نشان دهد. برای آرایش فرم چشم‌های فرورفته می‌توان از همان تکنیک آرایش فرم چشم گرد استفاده کرد، با این تفاوت که در این فرم چشم محدودیت کمتری در استفاده از سایه‌های تیره دارید.

نحوه آرایش چشم‌ بادامی

آرایش چشم زنان کره ای

اگر فرم چشم‌های شما بادامی است، شما یکی از خوش‌شانس‌ترین خانم‌ها به شمار می‌روید! چشم‌های بادامی قرینه‌ترین فرم چشم هستند. این یعنی شما لازم نیست خیلی برای قرینه کردن چشم‌ها زحمت بکشید، که هدف اصلی آرایش چشم است. اشتباه کردن در آرایش این فرم چشم خیلی سخت است و تنها با به کار بردن نکات کلیدی می‌توانید آرایش جذابی داشته باشید.

در زمان آرایش چشم فراموش نکنید که فرم چشم‌های شما به صورتی است که نیاز به آرایش غلیظ ندارد و بهتر است شبیه به فرم چشم خودتان آن را آرایش کنید. به‌طور مثال خط چشم را مشابه فرم بادامی چشم بکشید و دنباله آن را خیلی به سمت گوشه‌های بیرونی ادامه ندهید، تنها کافی است که فرم چشم خود را در آرایش تقلید کنید. گوشه‌های داخلی و استخوان پایین خط ابرو را سایه روشن بزنید و از رنگ‌های مات بیشتر استفاده کنید.

نحوه آرایش چشم با پلک افتاده

آرایش چشم های با پلک افتاده

این فرم چشم مانع دیده شدن پلک‌های چشم می‌شود. در آرایش این فرمول چشم باید تمرکز را روی خود چشم گذاشته تا اینکه به پلک‌ها توجه کنید. در گوشه‌های داخلی چشم از سایه‌های روشن و در گوشه‌های خارجی بالای پلک سایه‌های تیره‌تر استفاده کنید. در آخر خط چشم بکشید و فراموش نکنید که دنباله خط را تا گوشه‌های خارجی چشم ادامه دهید. در نظر داشته باشید که فرم چشم‌های پلک افتاده نیازی به سایه زدن بیش از حد ندارد، این سایه در هر صورت دیده نمی‌شود.

نحوه آرایش چشم‌ برجسته

آرایش و فرم دهی به چشم‌های برجسته کمی دشوارتر است، در زمان آرایش چشم باید دقت کنید که چشم‌ها بیش از حد روشن یا برجسته‌تر از حدی که هستند به نظر نرسند. نکته ضروری در آرایش چشم‌های برجسته، کوچک‌تر نشان دادن آن‌ها است. تنها از یک سایه نود (Nude) در انتهای پلک استفاده کنید تا قرمزی اطراف چشم را محو کنید. در آرایش چشم‌های برجسته از رنگ‌های مات استفاده کنید و برای خط چشم هم بهتر است از داخل چشم کشیده شود.

نحوه آرایش چشم‌های رو به پایین

آرایش چشم های روبه پایین

در آرایش این فرم چشم باید از تکنیکی استفاده کنید که چشم‌ها را به سمت بالا نشان دهد، در غیر این صورت چشم‌های شما حالت غمگین خواهد داشت. برای آرایش این فرم چشم می‌توانید از تکنیک آرایش چشم گرد استفاده کنید. با این تفاوت که خط چشم را می‌توانید پهن‌تر بکشید. یکی از تکنیک‌های آرایش مناسب برای این فرم چشم، کشیدن خط چشم از گوشه چشم به سمت بیرون و به حالت گربه‌ای است. استفاده از فرمژه باعث برجسته شدن چشم‌ها می‌شود.

نحوه آرایش چشم‌های رو به بالا

آرایش چشم گربه ای

در این فرم چشم، گوشه‌های خارجی به سمت بالا قرار دارند. در آرایش صورت این افراد، ابتدا باید سطح پلک را به دو قسمت تقسیم کنید، در بخش گوشه‌های داخلی چشم از سایه‌های روشن و در بخش گوشه‌های خارجی از سایه‌های رنگ متوسط استفاده شود. در قسمت خارجی چشم، سایه‌ها به سمت پایین کشیده شود تا حالت تعادل در صورت حفظ گردد. این فرم چشم برای آرایش رنگ دودی بسیار مناسب است.

نحوه آرایش چشم‌های تک پلکی

فرم چشم‌های کوچک و تک پلکی در بین زنان آسیای بیشتر دیده می‌شود. در این فرم چشم باید ظاهر چشم‌ها بزرگتر و روشن‌تر به نظر برسند. از گوشه‌های داخلی چشم تا اواسط پلک‌ها را سایه روشن بزنید و از سایه‌های متوسط در گوشه‌های خارجی تا بالای پلک استفاده کنید.

این کار باعث گردتر شدن ظاهر چشم‌ها خواهد شد. در آخر هم از سایه‌های تیره‌تر در گوشه‌های خارجی چشم بکشید، اما مراقب باشید که در وسط پلک‌ها از این رنگ سایه استفاده نکنید. خط چشم و ریمل در این فرم چشم نقش مهم‌تری دارند و باعث بهتر دیده شدن چشم می‌شوند. در این فرم چشم برای کشیدن خط چشم، در گوشه‌های داخلی یک خط نازک کشیده و در گوشه‌های خارجی دنباله آن را پهن‌تر کنید.

آرایش چشم‌ های دارای پلک سنگین

چگونه با آرایش چشم ها را درشت تر کنیم؟

تکنیک آرایش این فرم چشم باید به طریقی باشد که چشم‌ها به نظر سبک‌ترآید. مهم‌ترین نکته در آرایش این فرم چشم، عدم استفاده از سایه‌های تیره است. همین طور انتهای پلک‌ها نباید آرایش شوند. اگر نمی‌خواهید پلک‌های شما از چیزی که هست سنگین‌تر به نظر آید، از رنگ‌های روشن و ملایم استفاده کنید و برای مراسم رسمی و مهمانی‌های شب نیز از رنگ‌های کمی تیره (متوسط) استفاده نمایید.

چگونه با آرایش چشم ها را بزرگ تر کنیم؟

چشم‌های بزرگ در بیشتر مواقع زیبا و هوشیار دیده می‌شوند. اگر چشم‌های کوچکی دارید؛ نگران نباشید. ترفندهای آرایشی و زیبایی کاربردی و ساده‌ای وجود دارد که موجب بزرگ‌تر نشان دادن و درشت کردن چشم‌های کوچک می‌شوند. در ادامه به نکات مهم آرایش چشم خواهیم پرداخت.

نکات مهم آرایش چشم

بسیاری از افراد به دنبال انواع آرایش چشم هستند غافل از اینکه برخی نکات کلیدی و مکمل نیز وجود دارند که بر زیبایی چشم‌ها تاثیر می‌گذارند.

پف و برآمدگی اطراف چشم را کاهش دهید

افتادگی پوست، پف کردن و برآمدگی در اطراف دو چشم می‌تواند آن‌ها را کوچک‌تر نشان دهد. از این رو بهتر است تا سعی کنید که تا برآمدگی، تورم اطراف چشم را کاهش دهید تا چشمان شما محدوده بزرگ‌تری برای دیده شدن داشته باشند.

خواب کافی و شستن صورت با آب سرد به طور مرتب برای دستیابی به صورتی بدون پف، موثر است اما اگر پف‌کردگی و برآمدگی اطراف چشم وخیم‌تر از معمول باشد؛ استفاده از چای کیسه‌ای مرطوب و سرد قرار دادن آن در اطراف چشم‌ها می‌تواند برای کاهش تورم کمک کننده باشد. ورزش نکردن و یا مصرف بالای نمک نیز در بروز پف موثر است از این رو بهتر است میزان مصرف نمک خود را کاهش داده و ورزش منظم را در برنامه خود قرار دهید.

حواس‌تان به ابروها باشد

ابروها با این ‌که خارج از محدوده چشم ها قرار دارند؛ اما تاثیر بسزایی در درشت دیده شدن چشم‌ داشته و می‌توان با یک تغییر کوچ در ابروها، چشم‌های خود را بزرگ‌تر از قبل نشان داد. جالب است بدانید که ابروهای ضخیم‌تر نسبت به نمونه‌های آرایش شده، توجه بیشتری به چشم‌ها جلب می‌کند و بهتر است تا جایی که ممکن است ساختار و خط پیمایش ابرو را حفظ نمود و در واقع، حالت طبیعی ابروها را به شکل زیباتری به نمایش گذاشت.

عکس جدیدترین آرایش ابرو

نقاط سیاه زیر چشم را از بین ببرید

بیش از این‌که به چشم‌های بزرگ نیاز داشته باشید؛ بایستی برای نمایان شدن زیبایی طبیعی چشم‌های خود، نکات منفی حول آن را از بین ببرید. از بین بردن نقاط سیاه اطراف، به درشت کردن چشم‌های کوچک کمک نمی‌کند اما با حذف این معضل، نگاه موردتوجه آن‌ها قرار نخواهد گرفت. و بدل از نقاط سیاه، این چشم‌های شما است که دیده خواهد شد. برای این‌کار می‌توانید از لوازم برطرف کننده لکه‌ها و نقاط سیاه استفاده کنید. با توجه به این که معمولا پوست زیر چشم کمی تیره‌تر از دیگر نواحی چهره است؛ بهتر است از رنگ روشن‌تری برای یکسان سازی استفاده نمایید.

سرخی و تورم چشم را درمان کنید

چشم‌های قرمز و متورم را درمان کنید تا آرایش چشم بیشتر نمایان شود. قطره‌های درمانی تحت نظر پزشک برای کاهش تورم و سرخی چشم را بکار ببرید. سرخی چشم علاوه بر این‌که موجب کوچک‌دیده شدن چشم‌ها می‌شود؛ ممکن است برامده از یک مشکل و اختلال باشد که برای پیشگیری از مشکلات وخیم‌تر، بهتر است تشخیص و درمان مشکل را در نظر بگیرید.

از رنگ‌ متفاوت در سایه چشم استفاده کنید

از یک برجسته کننده یا رنگ متفاوت برای سایه چشم استفاده کنید. بزرگ دیده شدن چشم‌ها به این معنا است که چشم‌های شما بیدار و هوشیار به نظر برسند و این‌کار می‌تواند موجب شود تا چشم‌های شما بازتر و هوشیارتر دیده شوند. به‌عنوان نکته اضافی می‌توانید رنگ براقی به آن دهید تا برجسته‌تر دیده شود.

نکات طلایی برای درشت کردن چشم‌ ها

  • سعی کنید از رنگ‌های تیره مانند مشکی و خاکستری دوری کنید.
  • برای رفع چروک از رنگ‌‌های نرم قهوه‌ای استفاده کنید.
  • بیش از حد بر روی خط چشم متمرکز نشوید؛ این‌کار باعث کوچک نشان دادن چشم‌ها می‌شود.
  • از ریمل مژه و ابرو برای بزرگ‌تر نشان‌دادن مژه‌ها استفاده نمایید.
  • مژه مصنوعی می تواند آرایش چشم را زیباتر نشان دهد.
  • از ماسک‌های چشم در اطراف آن استفاده کنید تا برآمدگی چشم کاهش یافته و بزرگ‌تر نشان داده شوند.
  • از فرکننده‌های مژه استفاده کنید.
  • زمانی که از مداد خط چشم استفاده می‌کنید؛ تنها آن را بر روی یک سوم انتهایی چشم اعمال نمایید.

به طور خلاصه برای درشت کردن چشم‌های کوچک و بزرگ نشان دادن آن‌ها نیاز دارید تا ابتدا مواردی که توجه رو از چشم سلب می‌کند مانند خطوط، برآمدگی و نقاط سیاه حذف نمایید. استفاده بیش‌ازحد از آرایش موجب کوچک‌تر دیده شدن آرایش می‌شود. مژه و ابروها نیز در زیبا شدن چشم‌ها نقش بسزایی دارند.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x