بازی

آموزش ساخت خانه در ماینکرافت طی 7 مرحله/ چگونه در ماینکرفت خانه بسازیم؟

اگر شما هم می خواهید بدانید که چگونه در ماینکرافت خانه بسازیم؟ و روش ساخت خانه در ماینکرافت را بیاموزید تا انتهای مطلب با ما همراه باشد.

به گزارش پارت نیوز؛ بیش از یک دهه از ظهور بازی پرطرفدار ماینکرافت می‌گذرد و با تعداد حدود ۲۰۰ میلیون کاربر ماهانه، این بازی نشان داده است که به این زودی قرار نیست فراموش شود. ساخت خانه در ماینکرافت کار بسار ساده ای می باشد تنها کافیست با اصول کلی آن شوید و از بازی تان لذت ببرید.

این بازی که شما را دنیایی مکعبی‌شکل قرار می‌دهد؛ دنیایی بسیار وسیع که می‌توانید در آن آزادانه بچرخید و گشت‌گذار کنید، به ماجراجویی بپردازید و سازه‌های فوق‌العاده و زیبا بسازید. درواقع ساخت خانه و داشتن پناهگاه در بازی ماینکرافت یک امر ضروری است. در دنیای زیبای ماینکرفت همیشه خطرات مختلفی وجود دارد که هرلحظه جان شما را تهدید می‌کند.

این موضوع مخصوصا در زمان شب بازی بیشتر جلوه می‌کند؛ زمانی‌که با تاریکی هوا از هر سمت شاهد اسپاون شدن زامبی‌ها، اسکلت‌ها و دیگر هیولاهای مختلف هستیم که تنها هدف‌شان نابودی بی رحمانه شما است. البته که این هیولاها تنها در مکان‌های تاریک اسپاون می‌شوند و درصورتی که در منطقه‌ای روشن قرار داشته باشید، از اسپاون شدن آن‌ها به راحتی در امان خواهید بود.

اما خب، با پیشروی در بازی متوجه می‌شوید که اوضاع به این سادگی نیست و هر شب وجود این هیولاها در اطراف‌تان می‌تواند دوره سختی را برای‌تان رقم بزند و به‌نظر می‌رسد بهترین راه قرار گرفتن در یک خانه امن  یا محیطی بسته باشد. البته که این محیط محصور می‌تواند یک دیوارکشی معمولی نیز تلقی شود یا بسته به سلیقه شما یک خانه خوش‌ساخت و زیبا و با امکانات مناسب باشد.

آموزش ساخت خانه در ماینکرافت

در ادامه دستورالعمل ساخت یک خانه در بازی ماینکرافت را با هم مرور کنیم:

آموزش ساخت خانه در ماینکرافت

مرحله ۱: نقشه ساخت درنظر داشته باشید

دقت کنید که برای ساخت یک خانه حتی اگر هم بسیار ساده باشد، باید از ابتدا یک طرح‌ریزی برای آن درنظر داشته باشید. درواقع ابتدا باید اندازه، چارچوب و متریال مورد استفاده در خانه را باید برآورد کرده و آن‌ها آماده کنید.

مرحله ۲: ساخت دیوار در ماینکرفت

همانند دنیای واقعی در بازی ماینکرافت هم برای ساخت یک خانه از ابتدا باید کار خود را با بالا آوردن دیوارها آغاز کنید. درنظر داشته باشید که علاوه‌بر چهار دیوار اصلی خانه، شما می‌توانید به هر تعدادی که می‌خواهید برای خود اتاق ایجاد کنید.

مرحله ۳: اضافه کردن در و پنجره به خانه در ماینکرفت

پس از بالا آوردن دیوارها، نوبت به قرار دادن در و پنجره‌ها می‌رسد. توجه داشته باشید که برای ساخت درهای چوبی می‌توانید از بلوک چوب یا تخته‌های چوبی استفاده کنید و برای ساخت پنجره‌ها هم به سراغ صفحات شیشه‌ای بروید. درها تنها برای رفت‌وآمد شما طراحی شده‌اند و هیولاها نمی‌توانند از آن‌ها عبور کنند. البته درنظر داشته باشید که درصورت باز بودن پنجره‌ها، هیولاهایی همانند اسکلت‌ها می‌توانند از راه دور شما را مورد هدف قرار دهند.

چگونه در ماینکرافت به خانه در و پنجره اضافه کنیم

مرحله ۴: بزرگ کردن خانه در ماینکرفت

پس از ساخت یک خانه در ماینکرافت آن هم به صورت اولیه، حالا نوبت به این رسیده است که المان‌های مختلف و بیشتری همانند اتاق‌ها، سقف‌ها و غیره را به خانه خود اضافه کنید. بسیاری از بازیکنان ترجیح می‌دهند که در یک سطح چندین اتاق را قرار دهند، اما بدون شک ساخت یک ساختمان چندطبقه زیبایی خاصی به سازه شما می‌دهد. البته فقط در این صورت استفاده از نردبان یا پله را فراموش نکنید!

مرحله ۵: منابع نوری را فراموش نکنید

درست است که ساخت خانه از حملات هیولاها در زمان شب جلوگیری می‌کند، اما این دلیل نمی‌شود که این موجودات در خانه شما اسپاون نشوند! البته این موضوع هم راه‌حل دارد و آن استفاده از منابع نوری مختلف (همانند چراغ‌‌ها، سنگ‌های درخشنده، مشعل‌ها و دیگر موارد) جهت نورپردازی اقصی نقاط خانه شما است. برخی از بازیکنان جهت محافظت بیشتر در اطراف خانه یا حتی روی سقف آن هم منابع نوری مختلف را قرار می‌دهند.

مرحله ۶: اضافه کردن وسایل خانه در ماینکرفت

پس از آن که ساخت خانه در ماینکرافت را به خوبی تا این مرحله پیش بردید نوبت به اضافه کردن وسایل خانه می رسد. از آن‌جایی که خانه شما نقش پایگاه‌تان را بازی می‌کند، شما باید حداقل یک تخت یا Bed (سه بلوک Wool و سه بلوک Plank)، صندوقچه Chests (هشت بلوک Plank)، یک میز ساخت‌وساز یا Crafting Table (چهار بلوک Plank)، یک کوره یا Furnace (هشت بلوک Cobblestone یا Blackstone) داشته باشید.

مراحل ساخته خانه در ماینکرافت

توجه داشته باشید که درصورت قرار دادن یک تخت‌خواب در خانه، آن نقطه به محل اسپاون شما تبدیل می‌شود و دیگر لازم نیست در هر نوبت مسافتی را برای رسیدن به خانه طی کنید. در ادامه و با پیشرفت شما می‌توانید آیتم‌های بیشتری را در میز ساخت‌وساز خود طراحی کنید که از میان آن‌ها می‌توان به یک میز جادوگری یا Enchanting Table‌ (دو بلوک Diamond، چهار بلوک Obsidian و یک بلوک Book)، یک قفسه کتاب یا Bookshelves (سه بلوک کتاب و ۶ بلوک Plank)، یک سندان یا Anvil (سه بلوک Iron و چهار بلوک Ingots) و یک سنگ آسیاب یا Grindstone (دو بلوک Stick، یک بلوک Stone Slab و دو بلوک Plank) اشاره کرد.

هنگامی‌که توانستید تا متریال‌های مختلف را به‌راحتی استخراج کنید، دیگر وقت آن می‌رسد که خانه خود را ارتقا دهید. شما می‌توانید با استفاده از پودر سیمان یا Concrete Powder (یک بلوک Dye، چهار بلوک Sand و چهار بلوک Gravel)، بلوک سیمان یا Concrete ایجاد کرده و در ادامه به‌واسطه آن خانه‌های رنگارنگ بسازید.

البته شما می‌توانید با استفاده از سطل یا Bucket (سه بلوک Iron Ingots) حوضچه‌ای از آب یا مواد مذاب را ایجاد کرده و با استفاده از بلوک‌های شنی برای ساخت پنجره، صفحات شیشه‌ای یا Glass Panes (۶ بلوک Glass) بسازید. شما همچنین می‌توانید با استفاده از بلوک Wool برای خانه خود فرش یا Carpets (دو بلوک Wool) بسازید و حتی دیوارهای خود را با نقاشی‌های (هشت بلوک Sticks و یک بلوک Wool) مختلف مزین کنید.

در ماینکرافت چگونه خانه بسازیم؟

دقت داشته باشید که برای ساخت خانه از ابتدا باید یک سری موارد را درنظر بگیرید. اول از همه دقت کنید نقطه‌ای که انتخاب می‌کنید، فضای کافی برای ساخت و توسعه خانه دراختیار داشته باشد. مورد بعدی نزدیک بودن آن به منابع مختلف غذایی، سنگ معدن، چوب و دیگر آیتم‌های رایج باشد.

خانه در ماینکرافت

طبیعتا وقتی که در اطراف شما جنگلی وجود ندارد، منطقی نیست که به سراغ ساخت یک خانه چوبی یا جنگلی بروید که شاید هزارها بلوک نیاز داشته باشد. یکی دیگر از مواردی که می‌توانید در زمان ساخت خانه به آن توجه داشته باشید، نزدیک بودن آن به یک رودخانه یا دریاچه است که بعدا بتوانید به‌واسطه ساخت قایق در دنیای بازی به‌راحتی جابه‌جا شوید.

انتهای مطلب/م.ع

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x