موسیقیسلبریتی ها

فرامز اصلانی به چه نوع سرطانی مبتلا شد + بیوگرافی

فرامرز اصلانی، خواننده و آهنگساز برجسته ایرانی در صفحه اینستاگرامش اعلام کرد که به بیماری سرطان مبتلا شده است.

به گزارش پارت نیوز؛ فرامرز اصلانی، خواننده، از تشخیص سرطان خود خبر داد و اعلام کرد که قصد دارد باقیمانده سال ۱۴۰۲ را به درمان و مراقبت از روحیه‌اش اختصاص دهد. هنوز از نوع بیماری این خواننده و میزان پیشرفت آن اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.

اصلانی در پستی اینستاگرامی به زبان فارسی و انگلیسی نوشت: همانند یک مسافر در این راه پیچیده، من نیز سایه سرطان را لمس کردم؛ بنابراین اعلام می‌کنم که قصد دارم باقیمانده این سال را به درمان و مراقبت از روحیه‌ام اختصاص دهم. با هر سپیده‌دم، قلب من شجاعت بیشتری پیدا می‌کند و جان را با اندیشه و انرژی بیشتری برمی‌انگیزد تا گامی در مسیر بهبودی بردارم.»

او در بخش دیگری از این نوشته آورده است: «پس عزیزانم، من قول می‌دهم که آسمانی از سفر خود را به عنوان یک مسافر در این آب‌های ناشناخته همراه با شما به اشتراک بگذارم، با وعده دوباره ملاقات زیر آغوش تابش نور در سپیده‌دم در سال ۱۴۰۳.»

آقای اصلانی اعلام کرده که ارتباط و تماس‌هایش محدود خواهد بود و خطاب به طرفدارانش نوشته است: «در اندیشه شما، ایران و ترانه و آواز هستم.»

متن اینستاگرام فرامرز اصلانی

 

چکیده ای از زندگینامه فرامرز اصلانی
نام اصلی: فرامرز حسین زاده

تاریخ تولد: ۲۲ تیر ماه ۱۳۳۳ ( ۱۳ ژوئیهٔ ۱۹۵۴ )

محل تولد: تهران

حوزه فعالیت: آهنگساز، ترانه‌سرا، نوازنده‌ی گیتار، خواننده پاپ

فرامرز اصلانی تحصیلات خود را در رشته‌ی روزنامه نگاری دانشگاه لندن گذرانده است. وی پس از فارغ التحصیلی در این زمینه مشغول به کار شد و نوشته‌هایی را با زبان‌های انگلیسی و فارسی به انتشار رساند.

او در سال ۱۹۷۲ از انگلستان به لس آنجلس سفر کرد و به مدت ۴ سال در آنجا ساکن ماند اما پس از آن به ایران آمد و در یکی از روزنامه‌های انگلیسی زبان به نام تهران ژورنال(Tehran Journal) به فعالیت روزنامه نگاری‌اش ادامه داد.

پس از انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ او به همراه خانواده‌اش بازهم کشور را ترک کردند و در انگلستان سکونت یافتند. و در این دوره هم ‌زمان به دنبال کردن فعالیت‌های رسانه‌ای و موسیقایی‌اش پرداخت.

در سال ۱۹۷۷ توجه کمپانی CBS به او جلب شد.

اولین مجموعه از آثار موسیقی فرامز اصلانی با نام «دلمشغولی ها» یا «اگه یه روز» که شامل ده آهنگ می باشد با همکاری کمپانی سی بی اس رکوردز اینترنشنال (en) منتشر شد که در زمان کوتاهی به یکی از آثار پر فروش در همان سال رسید.

علاوه بر موسیقی پاپ فارسی همچنین به گیتار و سه‌تار بسیار مسلط میباشند و سازهای دلنشینی را مینوازند.

با اینکه آلبوم های وی در ایران مجوز پخش ندارند اما آثاری چون آهوی وحشی و شعری از حافظ بارها از رادیوی جمهوری اسلامی ایران به گوش مردم رسیده است.

از مهم‌ترین آثار ایشان که در ایران هم به محبوبیت زیادی رسید میتوان از آلبوم‌های «دلمشغولی‌ها» و «روزهای ترانه» و «اندوه» نام برد.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خدا رحمتش کنه >_<

دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x