گل و گیاه

آموزش کاشت سبزه عروسکی + نکات و عکس

سبزه عروسکی یکی از زیباترین و جالب‌ ترین مدل‌های سبزه عید نوروز است. این نوع سبزه روی دامن، سر یا بدن عروسک کاشته می شود. در این مقاله به آموزش کاشت سبزه عروسکی خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ کاشت سبزه عروسکی روی دامن و بدن عروسک یکی از ایده‌های جالب و قدیمی است که طرفداران زیادی دارد. این مدل سبزه را که بیشتر مورد پسند کودکان است، می‌توان با انواع بذرها تهیه کرد. کاشت این نوع سبزه خیلی کار دشواری نیست و شما می توانید آن را به راحتی در خانه انجام دهید.

نحوه کاشت سبزه عروسکی عید نوروز

برای سبز كردن این مدل سبزه عروسکی از بذر شاهی استفاده می‌شود.

اول از هر چیز بايد زير كار را آماده كنيد و برای بالاتنه فقط با پارچه نخی يا حتی جوراب نخی چیزی شبیه به بلوز یا پیراهن فيكس كنيد.

برای دامن عروسک نیز از تور سيمی كمک بگيريد و چیزی مثل دامن يا قيف بسازید و عروسک رو تا كمر داخل این دامن سیمی قرار دهید.

بعد روی این دامن سيمی، يک لايه پنبه و بعد يک لايه پارچه نخی قرار دهید و با نخ و سوزن از رو كوک بزنيد تا حسابی محكم شود.

سپس تخم شاهی را کاملا خيسانده و نيم ساعت بعد، با دست تخم شاهی را به تمام سطح پارچه بماليد تا يكدست يک لايه از تخم شاهی به همه جای لباس بچسبد.

مرحله مهم در ساخت  و کاشت سبزه عروسکی، آبياری آن است؛ ۲ روز اول روزی سه مرتبه از فاصله دور آبپاشی كنيد و بعد از ۲ روز، روزی یک بار كافی است.

سبزه عروسکی شما بعد از یک هفته سبز می‌شود فقط فراموش نکنید که ۲ روز اول آن را در جای گرمی مثل اتاق نگه دارید و بعد از آن، در جای خنكی مثل بالكن قرار دهید.

نکات کاشت سبزه عروسکی

بذر شاهی به حدود پنج برابر آب برای خیساندن نیاز دارد.

برای پر پشت شدن جوانه ها می توانید نصف قاشق چایخوری کود اوره را در نیم لیتر آب حل کنید و چند روز به صورت یک روز درمیان جوانه را با آن آبیاری کنید.

دقت کنید که اگر می‌خواهید مثل تصویر برای وسط این سبزه، سبزه خرفه قرمز رنگ داشته باشید باید خرفه را با خاکشیر ترکیب کنید. میزان خاکشیر نصف خرفه باید باشد.

اگر در منطقه گرم و خشک زندگی می کنید بهتر است روی گیاه را کمی بپوشانید تا کمتر رطوبت خود را از دست بدهد.

تزئین سبزه عروسکی10531425913613860627 آموزش کاشت سبزه عروسکی + نکات و عکس B9nBqT9hHgN min آموزش کاشت سبزه عروسکی + نکات و عکس b857aead 8862 4b48 90e0 7da966842f12 آموزش کاشت سبزه عروسکی + نکات و عکس سبزه عروسکی tasvirezendegi ir 202 آموزش کاشت سبزه عروسکی + نکات و عکس سبزه عروسکی

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x