دین

آیا استخاره اینترنتی درست است؟ + نظر مراجع تقلید

اگر شما هم جز آن دسته افرادی هستید که می خواهید بدانید آیا استخاره اینترنتی درست است یا نه تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

به گزاش پارت نیوز؛ آیا استخاره اینترنتی درست است؟ بسیاری از افراد از نرم افزار های اینترنی و سایت ها برای نتیجه کار و امر مهمی که در ذهن دارند استخاره می گیرند. برای برخی این سوال پیش می آید که آیا شرایط استخاره در این موارد محقق می شود و آیا به نتایج این استخاره ها می تواناعتماد کرد و نظر مراجع تقلید در این مورد چیست؟ در ادامه به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

معنی کلمه استخاره

استخاره از ریشه ی خیر و به معنای خواستن بهترین بین دو امر ، بهترین خواستن، نیکویی جستن و خیر خواستن از خدای تعالی است.

و مقصود اصلی در این باب طلب خیر از خدای تعالی است . زیرا که صانع عالم به مصالح دنیوی و اخروی انسان از همه کس داناتر است و با لطف و کرم بی انتها و بی نیازی به همه ی مخلوقات و قدرت بر جمیع امور ممکن در آنچه که صلاح بندگان در آن است بخل نمی ورزد خصوصا وقتی که بنده امور خود را به او واگذارد و از او صلاح خود را طلب نماید پس بنده باید خیر خود را در جمیع امور از پروردگار خود طلب نماید و مصلحت خود را به لطف او واگذارد.

و به سندهای بسیار شیخ مفید و سید بن طاووس و دیگران از حضرت امام صادق (علیه السلام) روایت کرده اند که حق تعالی می فرماید که: از جمله شقاوت بنده ی من آن است که کاری را انجام دهد و طلب خیر خود را از من ننماید.

استخاره‌های اینترنتی و پاسخ مراجع تقلید

این روزها به مدد کامپیوتر و فضای اینترنت می توان در هر مکانی به بسیاری از نرم افزار ها و سایت های اینترنتی دسترسی پیدا کرد و تنها با چند کلیک، در خصوص امر مهمی که در ذهن می گذرد، استخاره گرفت.

استخاره آنلاین درست است

حال سوال این است که آیا استخاره اینترنتی درست است. در این مجال نظر بعضی از مراجع عظام تقلید را بررسی کرده و پاسخ آن ها را در این خصوص می آوریم:

استخاره اینترنتی درست است؟

اگر به فارسی در سایت google “استخاره اینترنتی” را جست و جو کنیم، 185000 صفحه در این زمینه پیدا می شود. بسیاری از افراد از این نرم افزار ها و سایت ها برای نتیجه کار و امر مهمی که در ذهن دارند استخاره می گیرند. برای برخی این سوال پیش می آید که آیا شرایط استخاره در این موارد محقق می شود و آیا به نتایج این استخاره ها می توان استناد کرد

آیة الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی):

موارد مختلف است. اگر طبق روش های معمولی است مانعی ندارد.

آیة الله مکارم شیرازی(مدظله):

هرگاه طوری تنظیم شده باشد که آیات آغاز یکی از صفحات قرآن را بدون اطلاع قبلی منعکس کند مانعی ندارد.

آیت الله سیستانی(مدظله):

روش استخاره گرفتن در مفاتیح الجنان موجود است مراجعه شود.

آیت الله نوری همدانی(مدظله):

اگر استخاره کننده وارد در آن رشته باشد و بتواند از قرآن مجید برداشت مناسب و نزدیک به واقع داشته باشد اشکال ندارد.

آیة الله علوی گرگانی:

اگر بگونه صحیح انجام شود مانعی ندارد گرچه اعتنا کردن به اینگونه استخاره ها از نظر ما محل تردید است.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x