سلامت

آیا خوردن تن ماهی با تخم مرغ ضرر دارد؟

 ترکیب تن ماهی با تخم مرغ، ترکیبی است مورد پسند ذائقه اکثریت می‌باشد. اما باز هم چیزی از خطرات این دو ماده غذایی وقتی باهم مصرف می‌شوند کم نمی‌کند.در این مقاله به خطرات مصرف این دو غذا باهم می‌پردازیم.

به گزارش پارت نیوز؛ ترکیب صحیح غذاها در یک وعده غذایی بسیار مهم است تا مواد سالم آنها به طور کامل جذب شود.

در تعطیلات، ما دوست داریم همه چیز زیادی روی میز داشته باشیم و اغلب فراموش می کنیم که ترکیب برخی غذاها می تواند خطرناک باشد. ما در این مقاله قصد داریم تن ماهی با تخم مرغ که یکی از خطرناک‌‌ترین آن‌ها است را معرفی کنیم.

تن ماهی با تخم مرغ ضرر داردمضرات خوردن تن ماهی با تخم مرغدر طب سنتی نیز گفته شده که از مصرف ماهی و تخم مرغ اجتناب کنید. در طب سنتی مصرف لبنیات، تخم مرغ و گوشت با همدیگر به شدت منع شده است و نباید این‌ها را به صورت (دو به دو یا هر سه) را با هم مصرف کرد.

ترکیب این مواد غذایی باهم و مصرف آن‌ها بدون فاصله زمانی مناسب منجر به برهمکنش بین مولکول های سفیده تخم مرغ در معده می‌شود. این مواد در بدن فرآیندهای بیوشیمیایی متنوعی را ایجاد می کنند. این فرآیندها با یکدیگر تداخل دارند.

ترکیب آن‌ها همچنین خطر ابتلا به واکنش آلرژیک را به همراه دارد. تن ماهی با تخم مرغ هردو مواد آلرژن قوی هستند. شاید بزرگترین خطر ترکیب این دو ایجاد یک واکنش آلرژیک باشد. این واکنش همچنین می تواند تهدید کننده زندگی باشد.

خوردن ماهی و تخم مرغ می تواند منجر به مشکلات معده شود. اکثر مردم از ناراحتی معده بعد از خوردن تخم مرغ و ماهی شکایت دارند. برخی اسهال شدید و سنگینی شکم دارند. بر اساس یکی از آموزه های باستانی به نام آیورودا، ترکیب تخم مرغ و ماهی ممنوع است. بر اساس این آموزش، ترکیب برخی از مواد غذایی در زندگی روزمره ما می تواند باعث اختلالات متابولیک و آلرژی شود.

بهترین روش مصرف تن ماهی

اکثر متخصصان توصیه می کنند از ترکیب تخم مرغ و ماهی و همچنین ماهی با محصولات لبنی خودداری کنید. ترکیب تخم مرغ و ماهی بسیار سمی است و ترکیبی از تخم مرغ و ماهی باعث واکنش ناخواسته در بدن می‌شود.

غذاهای ناسازگار با تن ماهی

همانطور که در بالا اشاره کردیم، نباید سه دسته غذایی را با هم مصرف کرد زیرا با هم ناسازگار هستند. بعضی غذاها وقتی با هم ترکیب شوند، خاصیت یکدیگر را خنثی می کنند و اگر مصرف این غذاها را ادامه دهیم دچار کمبود املاح و ویتامین های لازم می شویم.

مصرف بعضی از غذاها مثل تن ماهی با تخم مرغ در معده باعث تولید عفونت و کرم می‌کند و منجر به ابتلا بیماری نقرس، رماتیسم، قولنج، بواسیر، پیوره و دندان درد می‌شود. در بعضی موارد مصرف این غذاها جذب بدن نمی‌شود و در خون رسوب می‌کند که در نتیجه منجر به ایجاد انواع سوداها و اگزماها می‌شود. به ندرت خطر تهدید کننده زندگی ترکیبی از ماهی و تخم مرغ وجود دارد.

اثرات نامطلوب این ترکیب نیز ممکن است به دلیل تجمع باکتری در ماهی باشد. به خاطر داشته باشید که ماهی خیلی زود خراب می شود. برای تن ماهی بیشتر رایج است. همچنین به خاطر داشته باشید که هضم تن ماهی با تخم مرغ تازه بسیار سخت تر است و سرعت عبور آن از دستگاه گوارش بسیار کندتر است.

تن ماهی باچی بخوریم

با تن ماهی چی نخوریم

ماهی به علت داشتن طبع سرد، بعد از مصرف در افراد باعث ایجاد ناراحتی می‌شود.اما اکثرا ترجیح می‌دهند تن ماهی را با طعم‌های ترش مصرف کنند، مانند لیمو و نارنج. نارنج برخلاف طعم ترشی که دارد طبع گرمی دارد و گزینه مناسبی برای مصرف کنار تن ماهی است.

استفاده ازشوید، سیر یا جعفری همچنین ادویه‌هایی نظیر آویشن، فلفل سیاه، زردچوبه و دارچین نیز می‌تواند علاوه بر طعم بخشیدن، طبع تن ماهی را متعادل سازد.

تن ماهی با چی نخوریم

مصرف تن ماهی با تخم مرغ، ترشی، سرکه، خیار، کاهو، سیب زمینی، برنج بدون سبزی های گرم مثل شوید، سیر و تره اثرات بدی به جا می‌گذارد. همچنین نوشیدن آب به هنگام صرف ماهی نیز ممنوع است. افرادی که دارای فشار خون بالا می باشند، نباید ماهی را مواد ترش مزه مصرف کنند.

سخن پایانی

اگر این مطلب را مطالعه کردید و هنوز علاقه به خوردن تن ماهی و تخم مرغ دارید، پیشنهاد می‌کنیم از این به بعد مصرف همزمان لبنیات، تخم مرغ و گوشت را کنار بگذارید و تن ماهی با تخم مرغ نخورید.

البته، استثناهایی وجود دارد. مواردی وجود دارد که تخم مرغ و ماهی به طور همزمان مصرف می شود و این امر منجر به عوارض جانبی نمی شود. برخی از افراد با مصرف این ترکیب از غذاها مسموم می شوند، در حالی که برخی دیگر حتی دچار درد و ناراحتی معده نمی شوند.

همچنین برای افرادی که ورزش می کنند، خوردن همزمان تخم مرغ و ماهی غیرقابل قبول است، زیرا جذب غذا توسط بدن را کند می کنند.

پایان مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x