سلامت

آیا می دانید مضرات قهوه برای قلب چیست؟

شما خسته از خواب بیدار می شوید، اما می دانید که چیزی برای انتظار دارید. این موضوع سفر صبحگاهی شما، روز کاری شما یا رساندن بچه ها به مدرسه در زمان مقرر نیست؛ شما فنجان قهوه صبحگاهی خود را نیاز دارید.

به گزارش پارت نیوز؛ حدود 62 درصد از آمریکایی ها هر روز قهوه می نوشند. اما آیا شما می دانید مضرات قهوه برای قلب شما چیست؟ اصلا آیا قهوه برای قلب ضرر دارد؟

برخی افراد می گویند که قلبشان بعد از نوشیدن قهوه احساس عجیبی می کند. آنها ممکن است ضربان قلب، تپش قلب یا افزایش ضربان قلب را تجربه کنند. این به معنای مضرات قهوه برای قلب است؟

قبل از هر چیزی باید به شما بگوییم که قهوه برای قلب فوایدی دارد اما می تواند در شرایط خاصی نیز مضراتی نیز برای قلب شما داشته باشد. پس اول فواید آن را می گوییم و سپس به سراغ مضرات آن خواهیم رفت.

آثار و مضرات قهوه برای قلب

تاثیر کافئین بر سلامت کلی یکی از بزرگترین نگرانی ها در مورد قهوه است. محتوای کافئین قهوه زیاد است – حدود 100 میلی گرم در هر فنجان.

کافئین ضربان قلب و فشار خون را افزایش می دهد و مصرف بیش از حد آن می تواند باعث اضطراب، بی خوابی، سردرد، تحریک معده و ضربان قلب نامنظم شود. همچنین اعتیادآور است. اینها از مضرات قهوه برای قلب است.

حدود 400 میلی گرم حداکثر مقدار کافئینی است که باید در یک روز مصرف کنید، که برابر با حدود چهار فنجان قهوه است.

علاوه بر محتوای کافئین، بسیاری از مردم قهوه خود را سیاه مصرف نمی‌کنند و اینجاست که قهوه می‌تواند از حالت خوب به بد تبدیل شود. افزودن خامه و شکر می تواند میزان کالری، قند و چربی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. این می تواند باعث افزایش وزن، دیابت و افزایش سطح قند خون شود که می تواند منجر به بیماری قلبی و سایر مشکلات سلامتی شود و از مضرات قهوه برای قلب است.

در نهایت، در حالی که قهوه فیلتر شده می تواند تأثیر مثبتی بر قلب داشته باشد، قهوه بدون فیلتر – مانند فرنچ پرس – به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد.

نوشیدن قهوه خود را به حدود دو تا سه فنجان در روز ادامه دهید. و هنگام افزودن شیرین کننده، علاوه بر شکر گرانول یا خامه، چیزی را امتحان کنید، مانند:

  • پودر کاکائو
  • جوز هندی
  • شربت افرا
  • شیر جو دوسر
  • دارچین
  • نمک دریا
  • عصاره وانیل
  • استویای مایع

یک کلمه هشدار دهنده

قهوه یک راه حل سریع یا یک راه مطمئن برای جلوگیری از ایجاد مشکلات قلبی نیست.

اول، اگر اهل قهوه نیستید، شروع به نوشیدن قهوه نکنید. اگر قهوه باعث اضطراب یا تپش قلب شما می شود، باعث تعریق زیاد شما می شود یا شما را از خوابیدن باز می دارد، فقط به این دلیل که خطر حمله قلبی شما را کاهش می دهد، آن را ننوشید.

اگر تپش قلب یا تپش قلب را تجربه کرده اید، با پزشک خود مشورت کنید.

در نهایت، نوشیدن قهوه به تنهایی برای حفظ سلامت قلب کافی نیست. همچنین باید مصرف قهوه خود را با یک سبک زندگی فعال و یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از غذاهای سالم برای قلب، مانند سبزیجات سبز برگ، غلات کامل، آووکادو، مرغ بدون چربی، ماهی و حتی شکلات تلخ همراه کنید.

فواید قهوه برای سلامت قلب

صبر کنید اگر فکر می کنید قهوه برای شما ضرر دارد اشتباه می کنید. قهوه در صورتی که منع پزشکی و یا مصرف بیش از حد داشته باشید برای شما مضر است.

مضرات قهوه برای قلب چیست؟

قهوه سرشار از فواید برای بدن است. طبق گفته کالج قلب و عروق آمریکا، نوشیدن دو تا سه فنجان قهوه در روز با حفظ سلامت قلب مرتبط است.

آنچه آنها دریافتند دو تا سه فنجان قهوه در روز بود که یا اثر خنثی داشت – به این معنی که آسیبی به همراه نداشت – یا این افراد 10 تا 20٪ بهبودی در سلامت قلب و عروق داشتند.

این بهبودهای قلبی عروقی با خطر کمتری برای موارد زیر مرتبط بود:

  • ایجاد بیماری عروق کرونر قلب
  • نارسایی قلبی
  • مشکلات ریتم قلب
  • مردن به هر دلیلی

اگر روزی یک فنجان قهوه می نوشید، خبرهای خوبی برای شما نیز وجود دارد. خطر مرگ ناشی از علل مرتبط با قلب و سکته نیز در افرادی که روزانه یک فنجان می نوشند کمتر است. اما حواستان باشد که مضرات قهوه برای قلب هم ممکن است شما را تهدید کند.بعلاوه، خود دانه های قهوه دارای خواص مغذی هستند.

“دانه های قهوه در واقع بیش از 100 ترکیب فعال بیولوژیکی دارند. این مواد می توانند به کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب، بهبود حساسیت به انسولین، افزایش متابولیسم، مهار جذب چربی توسط روده و مسدود کردن گیرنده های شناخته شده در ریتم غیر طبیعی قلب کمک کنند.”

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x