خودرو

امکانات و مشخصات فنی آریزو 6 پرو + عکس و قیمت

شرکت مدیران خودرو پس از معرفی یک برند جدید به نام «فونیکس»، از عرضه نسخه فیس‌لیفت سدان لوکس خود یعنی آریزو 6 پرو با نشان فونیکس طی سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش پارت نیوز؛ آریزو 6 پرو یک سدان نیمه لوکس چینی و محصول سال ۲۰۲۱ است. اگر تصمیم به خرید آریزو 6 داشته یا علاقه‌مند به دریافت اطلاعات بیشتر درباره مشخصات فنی، قیمت و طراحی این خودرو هستید تا انتهای مطلب با  ما همراه باشید.

مشخصات فنی آریزو 6 پرو - فونیکس آریزو قرمز

معرفی آریزو 6 پرو (Arrizo 6 Pro)

شرکت چری در سال ۲۰۱۸ یک سدان نسبتا لوکس با نام آریزو جی ایکس یا همان آریزو ۶ را راهی میدان کرد. این خودرو تا سال ۲۰۲۱ تحول خاصی را تجربه نکرد، اما در این سال پای اولین نسخه فیس‌لیفتش به بازار چین و سایر کشورها باز شد. آریزو ۶ پرو که در چین با عنوان «آریزو ۵ پلاس» شناخته می‌شود، درواقع با دو نوع فیس‌لیفت مختلف به مشتریان چینی تحویل داده می‌شود.

با این وجود شرکت مدیران خودرو تصمیم گرفته نسخه اوزاوا با طرح چهره نسبتا محافظه‌کارانه‌تر را وارد بازار ایران کند؛ که البته به نظر ما بهتر بود ورژن xiao با چهره اسپرت‌تر در ایران حاضر می‌شد تا هیجان بیشتری به بازار سدان‌های مونتاژ داخل تزریق می‌کرد.

مشخصات فنی آریزو 6 پرو

فونیکس آریزو ۶ پرو (Arrizo 6 Pro)، از لحاظ فنی هیچ‌گونه تفاوتی با نسخه فعلی ندارد و همان پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ به همراه گیربکس سی وی تی ۹ سرعته را به منظور تامین نیرو محرکه خود استخدام کرده است. پیشرانه‌ای با قدرت ۱۴۷ و گشتاور 230نیوتن‌متر.

به این ترتیب انتظار می‌رود شتاب صفر تا صد رسمی آریزو ۶ پرو چیزی نزدیک به 9 ثانیه باشد، هرچند در آزمون‌های تجربی این میزان به بالاتر از ۱۰ ثانیه نیز می‌رسد. حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت کمتر از ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر از دیگر ویژگی‌های فنی آریزو ۶ پرو به شمار می‌رود. این خودرو ۱۳۴۴ کیلوگرم وزن دارد و باک بنزین آن هم پذیرای ۴۸ لیتر سوخت خواهد بود.

قیمت کارخانه آریزو 6 پرو

جدول مشخصات فنی آریزو 6 پرو

کشور سازنده چین
حجم موتور 1498 سی سی توربوشارژ cc
قدرت موتور (اسب بخار) 156 اسب بخار
گشتاور (نیوتن متر) 230 نیوتن متر
تعداد سیلندر 4
تعداد سوپاپ 16
شتاب 0تا100  9 ثانیه (رسمی)
حداکثر سرعت 210 کیلومتربرساعت
گیربکس 9 سرعته CVT
دیفرانسیل جلو
کلاس بدنه سدان
پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ
فاصله محوری 2670 میلیمتر
ابعاد تایر
وزن خودرو 1358 کیلوگرم
مصرف سوخت   کمتر از 7 لیتر در 100 کیلومتر
حجم باک 48 لیتر

امکانات و مشخصات فنی آریزو 6 پرو

امکانات ایمنی آریزو 6 پرو

  • کیسه هوا برای راننده و سرنشین کناری به همراه ایربگ ‌های جانبی و پرده‌ ای
  • ترمزهای چهارچرخ دیسکی از نوع خنک‌ شونده
  • سیستم‌ های کمکی ترمز و پایداری شامل ABS, EBD, ESP, TCS, HAC, EBA, BA ، ترمز پارک برقی به همراه اتوهلد

امکانات و آپشن های آریزو 6 پرو

  • نمایشگر چندمنظوره مرکزی مجهز به رهیاب ماهواره‌ ای
  • مانیتور دیجیتال پشت آمپر با قابلیت نمایش اطلاعات متنوع از جمله فشار و دمای باد تایرها
  • دوربین ‌های پیرامونی با قابلیت نمایش 360 درجه
  • سنسورهای پارک، صندلی‌ ها با روکش چرمی در قسمت جلو مجهز به گرمکن
  • تنظیمات برقی صندلی راننده
  • تهویه مطبوع الکتریکی با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب،
  • آینه‌ های تاشوبرقی
  • سیستم ورود و استارت بدون کلید
  • کروزکنترل
  • نورپردازی داخلی
  • فرمان برقی با روکش چرم و کلیدهای کنترلی
  • چراغ‌ های اتوماتیک جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و سیستم مشایعت
  • چراغ روشنایی در روز و سانروف برقی دو حالته

طراحی بیرونی آریزو 6 پرو

در نگاه اول طراحی جلو آریزو ۶ زیاد چینی به نظر نمی اید و شاید اگر نگاهتان به لوگو چری نخورد اصلا تصور نکنید که این یکی از محصولات تیگو و آریزو چینی است. لوگوی چری که البته در مدل های ۱۴۰۰ شده است ام وی ام در طراحی بیرونی آریزو 6 پرو از نمای جلو دیده می شود.

چراغ های کشیده این خودرو ظاهر جذاب و نسبتا خشنی دارد و همراه با جلو پنجره تری دی که به نظر من نکته مثبتی است، طراحی جلو این ماشین را به نحوی ایده آل کرده که نمی توان ایرادی به ان گرفت.

با اینکه یک مقدار از ماشین های دیگر هم کپی در طراحی داخلی و بیرونی آریزو ۶ دیده می شود ولی با توجه به اینکه تنوع ماشین ها خیلی زیاد شده نمی توان انتظار داشت که همه طراحی ها منحصر به فرد باشد. بنابران بهتر است در بررسی خودروها به بیان مطالبی از این دست که کدام قسمت از یک خودرو شبیه خودروی دیگری است، نپردازیم.

در کل می توان گفت نمای جلوی و طراحی داخلی و بیرونی آریزو 6 پرو کاملا لاکچری است. نمای عقب آن هم تا حد بسیار زیادی شبیه اریزو۵ است به حدی که اگر فقط نمیا عقب این سدان را ببینیم واقعا نمی توانیم تشخیص دهیم و شاید فقط با دیدن کناره ها بتوانیم متوجب شویم که این ماشین اریزو۶ است.

نمای عقب آریزو 6 پرو- رنگ آبی

در نمای کناری، یک خط از عقب به جلو رسیده است که با ترکیب رینگ های ۱۸ اینچی شکل و شمایل خوبی دارد. فاق لاستیک آریزو ۶ هم ۵۰ است که نه می شود گفت زیاد است و نه می شود گفت کم است البته در سواری با این سدان در سربالایی تاثیر گذاشته است و یکم خشکی آن را افزایش داده است.

به طور کلی نمای بغل آریزو ۶ هم ساده تر از جلو و عقب اش است و اما در عقب آن شاهد یک طراحی بهتر نسبت به اریزو۵ هستیم. چراغ های بغل به یک حالت تری دی از بدنه زدند بیرون را داریم. یک طرح کروم کل صندوق را گرفته است و یک طراحی ساده ولی دلنشین را به ماشین داده است. قسمت هایی که جای اگزوز ها آمدند را شبیه سازی کردند و خبری از اگزوز نیست. خود اگزوز کاملا یک چیز ساده است.

طراحی داخلی صندوق عقب آریزو 6 پرو

صندوق عقب کاملا جادار است و به نظر من هیچ کم کسری برای یک سدان متوسط ۵ نفره ندارد ولی امکاناتی هم داخلش نیست. فقط یک چراغ داخل آن تعبیه شده است. چراغ کوچک زاپاس آن نیز کمی کوچک و تقریبا در حد پراید است اما از مزدا۲ وضعیت بهتری دارد.

صندوق عقب آریزو 6

طراحی داخلی آریزو 6 پرو

طراحی داخلی آریزو ۶ از پلاستیک نرم است. به نظرم اوکی است. یعنی نیامدند کامل خشک کار کنند و کلید ها هم طراحی خوبی دارد. سر کلید ها یک فریم الومینیوم زدند که کیفیت اش مناسب است.

در کل به نسبت چینی های دیگر و شاید بگویم بعضی از کره ای های بازار هم اوکی است و شاید از بعضی از ژاپنی ها ام که بررسی کردم بهتر باشد. دور بلند گو هم یک نوار کرومی کشیدند کروم مات که باز به نظرم خوب است. خوب دارد می رود جلو در آریزو 6 پرو فقط صندلی راننده برقی است و صندلی شاگرد برقی نیست.

چرم صندلی یک چرم معمولی است. خیلی با کیفیت نیست. فقط خوش دوخت است. یعنی زرق و برق خوبی به صندلی داده است. دوخت دایموند یا همان لوزی و اینجا سوراخ هایی که داخلش است. ولی کیفیت اش معمولی است. به نظر من روی داشبورد امدند یک طراحی به نظرم دلنشین اجرا کردند. جنس داشبورد یک پلاستیک نرم است یک خط کروم سر تا سر اینجا جلو ی دریچه کولر ها را گرفته است و دریچه کولر در این قسمت قاطی شده است.

طراحی خوبی است و صفحه کیلومتر دو دایره انالوگ دارد و وسط اش هم دیجیتال است که دیجاتال اش به نسبت کیفیت خوبی دارد. اما قسمت انالوگ اش اعدادش زیاد خوانا نیستند یعنی کنتراست مناسبی دارد اما خیلی ظریف کار شده است. کاش همه اش مثل ان قسمت دیجیتال می شد. یعنی اولین بار است که می گویم ای کاش انالوگ نمی بود. کلا همین دیجیتال با کیفیت می بود.

طراحی داخلی فونیکس آریزو 6 پرو

طراحی مانیتور و تهویه هوا

مانیتور وسط در طراحی داخلی آریزو 6 پرو واکنش پذیری به نظر من مناسبی دارد الان این قسمت مپش است که دو تاچ اش زیاد خوب کار نمی کند. اصلا زوم این و زوم اوت اش زیاد خوب کار نمی کند و باید با موس پد باشد ولی تکان دادنش بد نیست. منو اش مناسب و فارسی ام است که کار کاربر را راحت تر می کند. در کل این قسمت از داشبورد به خاطر رنگی که دادند و توی بعضی نسخه ها یه حالت مارو مانند است ، یه طراحی دلنشینی است.

تهویه هوای مطبوع تقریبا ۸۰ درصد لمسی است و نمیدانم که در طول زمان چه می شود، در این دو ساله خیلی نگفتند که خرابی دارد ولی کاربریش راحت نیست. در زمان رانندگی باید حتما نگاه کنید دستتون را کجا فشار می دهید ولی تنظیم سرعت باد و تنظیم دما این قسمت به صورت مکانیکی خودش گزینه مثبتی است. این قسمت دو تا خروجی البته یک ورودی و یک خروجی یو اس بی و یک سوکت ۱۲ ولت وجود دارد.

گیربکس

گیربکس این ماشین سی وی تی است و سی وی تی خسته کننده که ۸ تا دنده الکی و مجازی بهتون در حالت دستی میدهد اما سی وی تی است دیگر. دو عدد حالت رانندگی اسپورت و پیکو ام دارد که فرقی نداشتن که به نظر من تا جایی که امتحان کردم. این ماشین نیز دکمه ای اس پی خاموش ام دارد و ترمز پارک برقی دارد.

عکس آریزو 6 پرو - گیربکس

مزایا و معایب آریزو 6 پرو

مزاریا و معایب این خودروی چینی عبارتند از:

مزایا

  • امکانات رفاهی مدرن
  • ایمنی بالا
  • فضای کابین جادار
  • قدرت بالای موتور
  • بهبود عملکرد گیربکس

معایب

  • نبود امکاناتی نظیر کروز کنترل هوشمند و رادار بین خطوط
  • حساسیت بالای پیشرانه به کیفیت سوخت
  • اکسل عقب یکپارچه

قیمت آریزو 6 پرو

قیمت کارخانه این خودرو در سال 1402، 1,430,000,000 تومان می باشد. همچنین قیمت چری آریزو ۶ پرو دست دوم در بازار آزاد در محدوده قیمت 1,500,000,000 تا 1,800,000,000 تومان به فروش می رسد.

انتهای مطلب

1.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x