سیاست خارجیرادیو و تلویزیون

این یک فضاحت فرهنگی بود / حق پاسخگویی باید برای دکتر محمد فاضلی محفوظ باشد!

کارشناسانی معلوم الحال را جلوی کاندیداها می گذارید که یا مجیز فرد را گویند و یا به آن بتازند؛ این از اصول اولیه برنامه های انتخاباتی رسانه میلی است.

امیر محمدی یادداشتی اختصاصی در خصوص میزگرد فرهنگی تلویزیون ویژه انتخابات ریاست جمهوری برای کاندیدای جبهه اصلاحات جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان در پارت نیوز نوشت: این‌یک فضاحت فرهنگی بود!
در کشوری که 45 سال است ادعای عدالت وجود دارد؛ رسانه ملی از روی عمد و یا سهو افرادی را به‌عنوان کارشناس در برنامه قرار داده است که در عین بی‌فرهنگی بحث‌های ملی را به دعواهای شخصی می‌کشانند. جالب اینجا است که درزمانی که آقای دکتر اسفندیاری به خود اجازه می‌دهد با حمله به کارشناس کاندیدای محترم شکست جبهه موردعلاقه خود در تخریب دکتر مسعود پزشکیان مخصوصاً در میزگرد سیاسی را با شخصی کردن ماجرا به جنجال بکشد ما شاهد یک بی‌شعوری فرهنگی هستیم.

بدترین قسمت داستان اینجا است که ایشان در دوره‌های مختلف سمت‌های بسیاری در رسانه ملی نیز داشتند و عملاً به جنگ با کارشناس آقای دکتر پزشکیان آمدند نه آنکه وارد میزگرد فرهنگی شده باشند.

در کنار این موضوع باید توجه داشت که دکتر محمد فاضلی فارغ از ظلمی که به او روا داشته شده است در قامت کارشناس حامی دکتر مسعود پزشکیان باید از سعه‌صدر بیشتری برخوردار باشد و بتواند خشم خود را کنترل کند.

البته که کار رسانه ملی در عدم ایجاد موقعیتی برای پاسخگویی برای وی نیز کاری بسیار زشت و ناجوانمردانه بود.

درصورتی‌که رسانه ملی اجازه مطرح کردن و اسم بردن از فردی را می‌دهد باید اجازه دفاع نیز به او بدهد.

دعوای فاضلی و اسفندیاری روی آنتن زنده

درواقع در این روزها همه کارزارهایی که رسانه ملی چیده است به همین شکل است. کارزارهایی با کارشناسانی که عموماً ارادت خود را حتی علنی به برخی کاندیداها بیان می‌کنند و به شکلی روشن با گروهی زاویه سیاسی دارند و نه آنکه در موضوعی مشخص روبروی کاندیداها می‌ایستند. این افراد درواقع قصد برهم زدن بازی را دارند ولی کور خوانده‌اند و به نظر حقیر مردم دستشان را خوانده‌اند.

اما باید گذر کرد از این مسائل؛ باید به فکر رشد و ارتقاء کشور بود و جناب آقای دکتر اسفندیاری امثال شما در حوزه فرهنگ کشور را به نابودی کشاندند. با بی‌اخلاقی گفتمانی با توهین و افترا نه‌تنها دکتر محمد فاضلی را به‌قصد یکدست کردن ساختار که حتی عادل فردوسی پور را نیز برنتابیدند. با نگاهی ساده به دوران باشکوه شما می‌تواند دریافت که سیل زیادی از مجریان و بازیگران و هنرمندان این روزها یا کار نمی‌کنند یا از کشور مهاجرت کردند. چه کردید بااستعداد فردوسی پور؛ مزدک میرزایی، برزو ارجمند و خیلی دیگر از بازیگران کشور، چه گلی به سر فرهنگ زدید؟ آیا امثال شما نبودند که اجازه ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه‌ها را دادند؟ پاسخ خون‌های ریخته و صورت‌های سیلی خورده را یا آن دنیا یا این دنیاخواهید داد.

این برنامه به‌خوبی نشان داد که چگونه عدالت در رسانه میلی که شما هم از مدیران آن هستید رعایت می‌شود. “حرفت را بزن؛ خواست جواب دهد برنامه را قطع کن “. ازنظر بنده که شما یک رویداد فرهنگی را با چاله‌میدان عرصه سیاسی و دعواهای شخصی اشتباه گرفتید.

وقت آن است که وا‌نهید تا به ساحل آرامش برسیم. بافرمان شما نابودی پیش روی این کشتی است!
در ادامه کلام بخش‌هایی از خطبه منافقین حضرت امیر المومنین را بیان می‌دارم.

در هر راهى، كسانى را فداى خود کرده، به خاك هلاك افکنده‌اند و ايشان را نزد هر دلى شفاعتگرى است. بر هر غمى سرشک‌ها افشانده‌اند. مدح و ثنا به يكديگر وام دهند و منتظر پاداشش باشند. اگر چيزى را خواهند، به اصرار خواهند و اگر مورد ملامت قرار گيرند، پرده درى كنند و اگر داورى كنند به اسراف گرايند.
براى هر حقى باطلى مهيا كرده اند و براى هر راستى، كژى و براى هر زنده اى، كشنده اى و براى هر درى كليدى و براى هر شبى، چراغى.
نوميد نمايى را وسيله آزمندى خود سازند تا بازار خود گرم دارند و كالاى خود به بهاى بيشتر بفروشند. سخن باطل مى گويند و حق جلوه مى دهند تا ديگران را به اشتباه افكنند. اگر توصيف مى كنند، تزوير مى كنند. طريق باطل را آماده و آسان جلوه دهند و گذرگاههاى تنگ آن را پرپيچ و خم سازند تا رونده در آن سرگشته بماند. گروه شيطان اند و زبانه هاى آتش. «آنان حزب شيطانند و بدانيد كه حزب شيطان زيانكاران اند.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x