سیاست خارجینفت
ترند

خط و نشان عربستان برای ایران

وزارت امور خارجه عربستان سعودی با طرح یک ادعای جدید تنش ها میان ایران و این کشور عربی را افزایش داد.

به گزارش پارت نیوز؛ وزارت امور خارجه عربستان سعودی در بیانیه ای اعلام کرد که مالکیت میدان آرش مشترکاً متعلق به این کشور و دولت کویت است.

وزارت امور خارجه عربستان سعودی در بیانیه ای مدعی شد که مالکیت منابع طبیعی در حوزه دریایی تقسیم شده است، از جمله میدان الدره (آرش) که به طور کامل در اختیار پادشاهی عربستان و عربستان است. کشور کویت

در این بیانیه که خبرگزاری رسمی عربستان سعودی «واس» به نقل از یک منبع در وزارت امور خارجه عربستان منتشر کرد، آمده است: مالکیت منابع طبیعی در حوزه دریایی تقسیم شده است از جمله میدان الدره در تمام آن، تنها در مالکیت مشترک پادشاهی عربستان سعودی و کشور کویت است و تنها این دو کشور دارای حق حاکمیت کامل برای بهره برداری از این منطقه هستند.

این منبع آگاه در وزارت امور خارجه عربستان همچنین افزود: پادشاهی عربستان سعودی مجدداً دعوت قبلی خود از طرف ایرانی را برای آغاز مذاکرات برای تعیین مرز شرقی فضای دریایی مشترک عربستان و کویت به عنوان یکی از طرف‌های مذاکره کننده علیه این کشور تکرار کرد. طرف ایرانی و بر این اساس مفاد قوانین بین المللی را تکرار می کند».

پیش از این سعد الباراک، معاون نخست وزیر و وزیر نفت، اقتصاد و سرمایه گذاری کویت در بیانیه ای یادآور شد: ما ادعاها و اقدامات ایران در مورد میدان گازی الدره (آرش) را رد می کنیم.»

البراک در آن بیانیه مدعی شد که این میدان «ثروت طبیعی کویت و عربستان سعودی است و تا زمانی که مرزهای دریایی ترسیم نشود، هیچ کشور ثالثی حقی بر آن ندارد».

وی افزود: از ادعاها و نیات ایران در خصوص میدان الدره که برخلاف ساده ترین قواعد روابط بین الملل است، شگفت زده شدیم.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x