گردشگری

برای سفر به ترکیه کجا بریم؟ معرفی 15 شهر گردشگری و فوق العاده زیبا

اگر قصد سفر به ترکیه را دارید و از خودتان می پرسید برای سفر به ترکیه کجا بریم؟ تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

به گزارش پارت نیوز؛ یکی از مقاصد گردشگری محبوب برای ایرانیان ترکیه است. پس اگر میپرسید برای سفر به ترکیه کجا بریم؟ باید به شما بگوییم که مقصد جذابی را برای سفرتان انتخاب کرده اید. در این کشور فرصت های بسیاری برای تفریح وجود دارد و شما می توانید از بناهایی ازجمله موزه ها، مساجد و اماکن هنری و فرهنگی دیدن کنید.

هنگامی که به شهرهای مدرن و سنتی ترکیه سفر می کنید، می توانید از خدمات اقامتی باکیفیت بهره مند شوید. این در صورتی است که باید پس از رزرو هتل و بلیط سفر، تور خود را برنامه ریزی کنید. مکان های دیدنی و تفریحی بی شماری در این کشور وجود دارد. اما شما باید تصمیم بگیرید که کدام شهر و بر این اساس، کدام مکان های دیدنی و تفریحی باید بازدید شود.

برای سفر به ترکیه کجا بریم؟

هنگامی که اسم ترکیه را می‌شنویم، نام شهرهایی به ذهنمان می‌آیند که مرکز مهم گردشگری و تفریح هستند. پس بهتر است پیش از اینکه بلیط پرواز و هتل خود را رزرو کنید، به سراغ شناخت بهترین شهرهایی بروید که در برنامه سفر گردشگری تان قرار خواهند گرفت. در واقع شما باید تصمیم بگیرید که کجاها را بگردید. این تصمیم به انتخاب جاهای دیدنی و تفریحی نیز کمک خواهند کرد. در ادامه 15 مورد از شهرهای گردشگری و دیدنی ترکیه را به شما معرفی خواهیم کرد.

1- آنکار، پایتخت ترکیه

آنکارا ترکیه

آنکارا که پایتخت ترکیه است دارای موزه ها، گالری های هنری و مراکز فرهنگی بسیاری است. زمانی که به آنکارا در منطقه آناتولی می روید می توانید از تور آنکارا استفاده کنید و از تمام دیدنی های این شهر دیدن کنید. در عین حال می توانید از وسایل مختلف ورزشی و تفریحی در مناطق تفریحی آن استفاده کنید و اوقات خوشی را سپری کنید. مجسمه آتاتورک، معبد آگوستوس، موزه قوم نگاری آنکار و دریاچه امیر برخی از مناظر مهمی هستند که می توانید در پایتخت سیاسی ترکیه ببینید.

2- استانبول، بهترین شهر ترکیه برای سفر

جاهای دیدنی ترکیه

دومین و بهترین شهر ترکیه برای سفر، استانبول است. این شهر که پرجمعیت‌ترین شهر ترکیه است، بهترین هتل‌ها را برای اقامت گردشگران دارد. از طرفی انواع امکانات تفریحی در این شهر وجود دارند که شما می‌توانید با رفتن به آنها بهترین و شادترین لحظات را برای خود رقم بزنید.

دریای مدیترانه و دریای سیاه، شبه‌ جزیره بالکان و آناتولی در نزدیکی این شهر قرار دارند. بنابراین اماکن بسیار دیدنی برای گردش نیز در اختیار شما قرار خواهند گرفت. شما با سفر به استانبول در هر فصل از سال، دیدنی‌های متفاوتی را مشاهده خواهید کرد. زیبایی‌های طبیعت، آب و هوای آن فصل و حتی تجربه بارندگی باران و برف هر کدام حس و حال مخصوص به خود را دارند.

3- ازمیر، از بهترین شهرهای ترکیه برای سفر

سفر به ازمیر ترکیه

ازمیر سومین شهر مهم ترکیه است. بسیاری از گردشگران پس از گشت و گذار در استانبول به ازمیر می روند. این شهر سرشار از مراکز تفریحی و دیدنی است. کافه ها و رستوران های دنج با منوهای خاص دارد. وقتی وارد ازمیر می شوید آرامش و خلوتی متفاوت نسبت به کلان شهر استانبول خواهید دید. علاوه بر ورزش های آبی که توجه بسیاری را به خود جلب می کند، مراکز خرید ارزانی نیز در ازمیر وجود دارد.

4- ماردین، شهر تاریخی و استراتژیک

ماردین ترکیه

یکی از شهرهایی که در طول تاریخ ترکیه اهمیت داشته، ماردین است. این شهر تاریخ، تحولات سیاسی و اجتماعی بسیار زیادی را تجربه کرده است. با اینکه کوچک است و حدود 800 هزار نفر جمعیت دارد، آنقدر زیباست که همیشه گردشگران از آن بازدید می‌کنند. به خصوص که می‌توان از آن انواع صنایع دستی مانند ملیله‌دوزی را خریداری کرد. ماردین بر فراز بین‌النحرین قرار دارد. کلیسای چهل شهید، موزه ماردین، مسجد Şehidiye و قلعه ماردین از جاهای دیدنی این شهر باستانی هستند.

5- شهر قونیه، زادگاه مولانا

جاهای دیدنی ترکیه

ایرانیان شهر قونیه را به این دلیل که زادگاه شاعر و عارف بزرگ مولاناست بسیار قبول دارند. این شهر بیش از 7000 سال پیش شکل گرفت اما در قرون 12 و 13 میلادی رونق یافت. تاریخ و فرهنگ این شهر دلایل مهمی برای جذب کردن مردم به حساب می‌آیند.

شما می‌توانید آثاری را ببینید که به تمدن‌‎‌های فرانوسنگی، دوران هیتی­‌ها، پارسیان و رومیان مربوط می‌شوند. همه کسانی که از بارگاه مولانا دیدن می‌کنند به مسجد شمس تبریزی رفته و آنجا زیارت می‌کنند. به این ترتیب می‌توان آثاری را مربوط به قرن 16 بازدید کرد. شهر زیرزمینی در کنار موزه‌های قونیه از جاهای تفریحی دیگری محسوب می‌شوند. این در حالی است که شما فرصتی برای خرید از مراکز خرید نیز دارید.

6- آنتالیا، از بهترین شهرهای ترکیه

سفر به آنتالیا ترکیه

زیبا و دیدنی بودن آنتالیا دلایل مهمی برای تبدیل شدن این شهر ترکیه به یکی از مقاصد گردشگری دنیا هستند. انواع پارک‌ها، موزه‌ها و تفرجگاه‌های دیدنی در این شهر در کنار سواحل، کوهستان‌ها و جاذبه‌های تاریخی فرصت‌های کافی را برای گردشگران فراهم کرده‌اند. شما نیز هنگامی که به ترکیه سفر می‌کنید، با رفتن به این شهر، می‌توانید اوقات خوشی را داشته باشید. البته هتل‌های خوبی برای اقامت و رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های دنجی برای استفاده دارد.

7- اسکی شهیر

جاهای دیدنی اسکی شهر در ترکیه

اسکی شهیر یکی از شهرهای زیبای استانبول با جاهای دیدنی بکر و زیباست. فانتزی بودن زیبایی‌های اسکی شهیر فرصتی را به وجود آورده‌اند تا گردشگران از حضور در این شهر لذت ببرند. در ضمن می‌توان عکس‌های جالبی گرفت و خاطرات را ماندگار کرد. اسکی شهیر قدمت بسیاری دارد. به همین دلیل مکان‌های تاریخی دیدنی متنوعی را می‌توانید در آن مشاهده کنید. البته پارک‌های این شهر امکان تفریح را برای شما و افراد کم سن و سالی که همراهتان هستند، فراهم می‌کنند.

8- مارماریس، بهترین شهر ترکیه

جاهای دیدنی ترکیه

مارماریس یکی از شهرهای ساحلی ترکیه است که امکان لذت بردن از تفریحات آبی را برای شما فراهم می‌کند. البته باید این نکته را نیز بدانید که کوهستان‌های مختلفی که اطراف این شهر هستند، آن را دیدنی‌تر کرده‌اند. در حالی که برای افراد کوهنورد همین کوه‌ها تفریحی جذاب را به وجود می‌آورند. اسم مارماریس از کلمه یونانی مرمرن گرفته شده است. علت آن هم وجود سنگ‌های مرمر فراوان در این شهر است. شما با رفتن به شهر امکان بازدید از جاهای دیدنی فرهنگی، هنر و تاریخی را دارید. پس فرصت را از دست ندهید و حتماً در سفر به ترکیه، بازدید از مارماریس را نیز قرار دهید.

9- سیده

جاهای دیدنی ترکیه

سیده (Side) یکی از شهرهایی است که به شما پیشنهاد می‌کنیم هنگام سفر به ترکیه در آن گردش کنید. این شهر بندری کوچک و کم جمعیت در استان آنتالیا، جاهای دیدنی جذابی دارد. شما می‌توانید از معابد، موزه‌ها و مکان‌های تاریخی دیگر در سیده دیدن کنید. آثار تاریخی از زمان امپراتوری رومیان برای بسیاری از گردشگران جذاب هستند. علاوه بر این مراکز خرید متنوع آن برای بسیاری از توریست‌ها جالب توجه هستند. البته نمی‌توانیم زیبایی‌های طبیعی این شهرستان را نادیده بگیریم.

10- وان، بهترین شهرهای ترکیه برای سفر

وان ترکیه

وان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ترکیه است که در جنوب شرقی این کشور قرار دارد. نزدیکی این شهر به ایران باعث شده که ایرانیان از مرزهای زمینی که وارد ترکیه می‌شوند، ابتدا وارد این شهر شوند. قدمت وان به 5000 سال قبل از میلاد مسیح می‌رسد. به همین دلیل وقایع تاریخی متعددی را به چشم دیده است. از جمله آنها می‌توانیم به جنگ امپراطوری عثمانی و حکومت صفویان اشاره کنیم. بنابراین شما می‌توانید آثار تاریخی متنوع و متعددی را مشاهده کرده و لذت ببرید. اگرچه پارک‌های مختلف آن به شما اجازه تفریح نیز می‌دهند. این تصمیم شماست که چند روز را به گردش در این شهر اختصاص دهید.

11- بدروم

رستوران های ترکیه

بدروم (بدروم) یکی از شهرهای ترکیه است که دارای تعداد زیادی جاذبه گردشگری تجاری و فرهنگی است. برای افرادی که اهل تجارت هستند، دیدنی های این شهر جذاب است. این شهر کوچک توریستی در کنار دریای اژه است و امکان ورزش های آبی را برای مردم فراهم کرده است. اگرچه تماشای غروب خورشید در هنگام قدم زدن در ساحل نیز بسیار جذاب و دلنشین است. قلعه سنت پیتر یکی از مکان های تاریخی و دیدنی بدروم است. مراکز خرید این شهر امکان تفریحات متفاوت را به شما می دهند.

12- آدانا، از یهترین شهرهای ترکیه برای سفر

برای مسافرت به ترکیه کجا بریم

آدانا یکی از شهرهای استثنایی ساحلی ترکیه است که علاوه بر ساحلی زیبا با انواع ورزش های آبی در کنار آب های مدیترانه، دارای جاذبه های گردشگری تاریخی متنوعی نیز می باشد. با دیدن جاذبه های گردشگری تاریخی، یک سفر تاریخی خواهید داشت. در عین حال، معماری جالب ساختمان ها برای بسیاری ارزشمند است. مسجد جامع، قلعه اناورزا و برج ساعت در کنار بلمدیک ییلاخ، رودخانه جهانی و پارک ملی آلاداغ باید از دیدنی‌های آن دیدن کنید. به همین دلیل سفر در آدانا با سایر شهرهای ترکیه متفاوت است.

13- آنالیا

آنالیا ترکیه

آنالیا یکی دیگر از بهترین شهرهای ترکیه برای سفر است. این شهر به دلیل چشم انداز سواحل دریای مدیترانه، پارک های متنوع و ورزش های آبی، کوه های تورس و جاذبه های تاریخی، ارزش و جذابیت زیادی برای همه گردشگران دارد. ایرانی ها یکی از طرفداران این شهر به حساب می آیند. بهار و تابستان بهترین زمان برای بازدید از آنالیا است. همچنین می توانید با تورهای ترکیه به این شهر سفر کنید. توجه داشته باشید که مراکز خرید این شهر مجلل و البته گران هستند. افرادی که به دنبال مراکز خرید ارزان هستند نمی توانند به راحتی در آنالیا خرید کنند.

14- برای سفر به ترکیه کجا بریم؟؛ بورسا

بورسا ترکیه

بورسا در تاریخ سیاسی ترکیه بسیار مهم است. این شهر به عنوان اولین پایتخت عثمانی به شمار می رود. این شهر در منطقه ای زیبا و کوهپایه ای و در مجاورت دریای مرمره واقع شده است. طبیعت سرسبز، درختان بلند و زیبا در کنار سواحل دریای مرمره امکان گشت و گذار و سرگرمی را برای گردشگران فراهم می کند. جالب است بدانید که این سرسبزی نام بورسا را ​​سبز کرده است. بورسا چهارمین شهر بزرگ ترکیه است و دارای مراکز خرید، مساجد و آثار تاریخی قابل توجهی است. با رفتن به این شهر می توانید اطلاعات زیادی در مورد فرهنگ غنی ترکیه بیاموزید.

15- کوش آداسی

کوش آداسی ترکیه

کوش آداسی یکی از شهرهای توریستی ترکیه و به معنای جزیره پرندگان است. این شهر زیبایی‌های طبیعی بسیاری دارد و بسیاری معتقدند که تابستان بهترین زمان برای سفر به این شهر است. زیبایی‌های تاریخی، پارک‌های آبی، سواحل زیبا و البته مراکز خرید ارزان برای گردشگران بسیار جذاب هستند.

اسکله بسیار زیبای کوش آداسی به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر بندری حساب می‌شود. در حالی که قدم در ساحل و دیدن طلوع و غروب خورشید، بسیار چشم‌نواز است. خانه مریم مقدس، آفرود یسیاس، پامو کاله و پرینه برای بازدید بهترین انتخاب‌های شما هستند. در حقیقت کوشی آداسی فرصت بیکار ماندن را به شما نخواهد داد. البته خاطرات جالبی از این سفر خواهید داشت.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x