خودرو

بررسی مشخصات فنی ام وی ام x33 کراس + طراحی، امکانات و عکس

باسابقه‌ترین کراس‌اوور چینی موجود در بازار کشورمان ام وی ام x33 کراس است. در این مقاله به معرفی مشخصات این خودرو خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ جدیدترین نسخه x33 برای بازار ایران، پلت فرم متفاوتی نسبت به نسخه‌های قبلی این خودرو دارد و با نام x33 کراس شناخته می‌شود. به همین دلیل امروز به سراغ بررسی مشخصات ام وی ام x33 کراس رفته‌ایم تا بیش‌تر با این کراس‌اوور کوچک و جذاب آشنا شویم.

معرفی ام وی ام x33 کراس

ام وی ام x33 کراس دومین عضو از خانواده اومودا چری است و با نام اومودا C3 شناخته می‌شود. این خودرو برخلاف چری اومودا C5 (فونیکس FX)، محصول کاملاً جدیدی نیست و درواقع یک فیس‌لیفت اساسی از چری تیگو 3x (ام وی ام X22) محسوب می‌شود.

جالب است بدانید که ایران جزو اولین کشورهای دنیا است که خودرو x33 کراس در آن عرضه می‌شود و این خودرو هنوز به صورت رسمی در خود کشور چین رونمایی نشده است. هرچند x33 کراس نسخه فیس‌لیفت ام وی ام x22 محسوب می‌شود اما قرار است به صورت موازی با x22 تولید شود و نقش x33 جدید را در سبد محصولات مدیران خودرو ایفا کند.

طراحی خارجی x33 کراس

طراحی خارجی x33 کراس

خودرو x33 کراس اصول طراحی یکسانی با ام وی ام x22 دارد اما به وضوح مدرن‌تر و اسپرت‌تر شده است. در نمای جلو این خودرو شاهد دی‌لایت‌های یکپارچه با جلوپنجره هستیم که جلوه‌ای مدرن و منحصر به فرد دارد.

در نمای جانبی ام وی ام x33 کراس تفاوت چندانی نسبت به ایکس 22 نمی‌بینیم و فقط طراحان سعی کرده‌اند با طرح متفاوت رینگ‌ها و یک‌سری جزئیات نارنجی رنگ، حس اسپرت‌تری را به بیننده القا کنند.

نمای عقب x33 کراس جایی است که به رسم دیگر خودروهای به‌روز چینی، چراغ‌های عقب متصل به‌هم را می‌بینیم. هرچند این چراغ‌ها گرافیک جذابی دارند اما طرح آن‌ها چندان با استایل کلی خودرو هماهنگ نیست. البته در هر صورت، این سبک طراحی باعث شده است تا نمای عقب ام وی ام x33 کراس نسبت به x22 مدرن‌تر دیده شود.

طراحی داخلی x33 کراس

طراحی داخلی x33 کراس

اما وقتی وارد کابین این خودرو می شویم، شخصیت مستقلی را می بینیم که تقریبا هیچ شباهتی به x22 ندارد. همچنین وجود عناصری مانند پشت آمپلی فایر تمام دیجیتال و مانیتور قرار گرفته در راستای آن، دریچه های تهویه به هم پیوسته، دکمه های پیانوی سیستم تهویه و روشنایی داخلی باعث شده تا سرنشینان فضایی کاملا مدرن را احساس کنند.

در ضمن ترکیب دو رنگ آبی و سفید در داشبورد، متفاوت و جذاب است. اما فراموش نکنیم که این ترکیب رنگی به مراقبت بیش‌تری از سوی مالک نیاز دارد.

مشخصات فنی ام وی ام x33 کراس

مشخصات x33 کراس تفاوت چندانی با ام وی ام x22 پرو ندارد و در این خودرو هم شاهد یک پیشرانه سه سیلندر 1 لیتری توربو و گیربکس اتوماتیک ضریب متغیر (CVT) هستیم. حداکثر گشتاور پیشرانه x33 کراس مشابه پیشرانه x22 پرو و برابر با 150 نیوتن متر است اما حداکثر قدرت آن 10 واحد بیش‌تر شده و به 112 اسب بخار رسیده است.

کمی پس از نسخه اتوماتیک، مدل کراس x33 نیز در بازار عرضه خواهد شد که از موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت 116 اسب بخار و حداکثر گشتاور 143 نیوتن متر به همراه موتور 5- استفاده می کند.

البته هنوز تجربه رانندگی دست اولی با ام وی ام x33 کراس نداریم، اما با توجه به شباهت مشخصات x33 کراس با x22 پرو، می توان گفت که اگر انتظارتان در سطح یک کراس اوور کوچک شهری باشد، عملکرد فنی این محصول جدید MVM شما را راضی خواهد کرد.

جدول مشخصات فنی x33 کراس

برای آشنایی بیش‌تر با مشخصات x33 کراس و مقایسه نسخه‌های دنده‌ای و اتوماتیک آن می‌توانید به جدول زیر مراجعه کنید:

مدل خودرو ام وی ام x33 کراس دنده‌ای ام وی ام x33 کراس اتوماتیک
پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی با آرایش خطی سیلندرها سه سیلندر توربوشارژر با آرایش خطی سیلندرها
حجم موتور (cc) 1497 997
حداکثر قدرت 116 اسب بخار در 5000 دور 112 اسب بخار در 5500 دور
حداکثر گشتاور 143 نیوتن متر در 2750 دور 150 نیوتن متر در 4500 دور
گیربکس 5 سرعته دستی اتوماتیک ضریب متغیر (CVT) با قابلیت تیپ ترونیک 9 سرعته مجازی
مصرف سوخت (ترکیبی) 5.9 لیتر در صد کیلومتر 6.3 لیتر در صد کیلومتر
شتاب صفرتاصد (S) 12.7 14
حداکثر سرعت (Km/h) 170 170

امکانات x33 کراس

مشخصات x33 کراس در بخش آپشن هم نسبت به x22 پرو ارتقا پیدا کرده است و در این خودرو شاهد مانیتور بزرگ‌تر سیستم مالتی مدیا، نورپردازی داخلی، شارژر وایرلس تلفن همراه و ایربگ‌های جانبی سرنشینان جلو هستیم که در x22 وجود ندارند.

نمای عقب x33 کراس

لیست کامل آپشن‌های ام وی ام x33 کراس را می‌توانید در قالب جدول زیر ببینید:

تجهیزات ام وی ام X33 کراس
چراغ مه‌شکن عقب، دی‌لایت، سنسور نور، نورپردازی داخلی 64 رنگ
سیستم‌های مالتی مدیا USB، بلوتوث، میرورلینک، مانیتور 10.25 اینچی لمسی
رینگ 17 اینچی آلومینیومی
شیشه و آینه شیشه‌های برقی، آینه‌های جانبی تاشوبرقی با گرم‌کن
تهویه مطبوع الکتریکی
صندلی روکش چرمی صندلی‌ها، تنظیم ارتفاع صندلی راننده به صورت دستی، گرم‌کن صندلی‌های جلو
ایمنی ترمز کمکی (EBA)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، کنترل کشش (TCS)، کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC)، کنترل سرعت در شیب (HDC)، 4 ایربگ
سایر امکانات کی‌لس استارتر، کروز کنترل، سانروف، ترمز پارک برقی با اتوهلد، شارژر وایرلس تلفن همراه، سنسور پارک عقب، دوربین دید عقب، سنسور فشار باد لاستیک‌ها (TPMS)، فرمان با نیروی کمکی برقی

سخن پایانی

x33 کراس می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای خانواده‌های جوانی باشد که خواستار یک خودرو اسپرت و جمع‌وجور با ظاهر اسپرت هستند. البته موفقیت ام وی ام x33 کراس در بازار به نحوه قیمت‌گذاری شرکت مدیران خودرو وابسته است. این موضوع هنوز به صورت دقیق مشخص نشده است اما با توجه به این‌که مشخصات x33 کراس بین x22 پرو و x55 پرو قرار می‌گیرد، انتظار داریم قیمت آن هم کمی گران‌تر از x22 پرو و ارزان‌تر از x55 پرو باشد.

4.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x