خودرو

بررسی مشخصات فنی و ظاهری جتا vs7

محصول جدید فولکس واگن به عنوان محصول جدید ماموت خودرو معرفی شد و قرار است تا پایان آذر در میان دیگر خودروهای وارداتی به ایران بیاید. امروز به معرفی کامل جتا VS7 خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ خودرو جدید فولکس واگن با نام جتا VS7 با پیروی از ابعاد تیگو ۸ از پلفترم MQB A2 گروه فولکس واگن ساخته شده است. محصول جدید فولکس واگن، از نظر فنی نیز بسیار به فولکس واگن جتا دارد و به زودی زیر نظر ماموت خودر، وارد بازار ایران خواهد شد.

نکته‌ی جالب برای جتا VS7، ابعاد مشابه چری تیگو ۸ با تجهیزات فنی نزدیک به چری تیگو ۷ پرو است. محصول جدید ماموت، مشابه شاسی‌بلند پرچمدار مدیران خودرو، قدرتمند نیست و در هیچ نسخه‌ای، تجهیزات دو دیفرانسیل ارائه نمی‌کند؛ اما از سویی دیگر، به وضوح بزرگ‌تر از تیگو ۷ خواهد بود و علاقه‌مندان جلب توجه با خودروهای چینی را جذب خواهد کرد. نصب لوگوی فولکس واگن روی پیشرانه‌ی جتا VS7 نیز، دیده شده و قطعا تاثیر مهمی بر مخاطب ایرانی خواهد گذاشت.

معرفی فولکس واگن جتا vs7

گروه خودروسازی فاو (FAW) در چین، طی همکاری با فولکس واگن، یک برند جدید به نام جتا در اختیار دارد که از پلتفرم‌های مشترک با شریک آلمانی استفاده می‌کند . به همین دلیل، محصولات جتا ساخت FAW چین فاقد نشان تجاری VW فولکس واگن هستند.

خودروسازی فاو زیر نظر فولکس واگن از 32 سال گذشته تا کنون فعالیت می‌کند. چیزی در حدود ۴۰ درصد از سهام مجموعه برای فولکس واگن است و ۶۰ درصد باقی تحت مالکیت فاو چین می‌باشد. بسیاری از خودروهای پرفروش فولکس‌واگن و آئودی و اشکودا برای بازار آسیا، توسط گروه خودروسازی فاو – فولکس واگن در چین ساخته می‌شوند. از سال ۲۰۱۱ تا کنون، سالانه حدود ۱/۲ میلیون خودرو توسط این مجموعه تولید شده است.

جتا VS7 یک کراس‌اور اندازه متوسط محسوب می‌شود که طراحی براساس پلفترم MQB A2 گروه فولکس واگن دارد. چند خودروی پرفروش بازار اروپا شامل نسل فعلی فولکس واگن تیگوان، آئودی Q3 و اشکودا کودیاک، از پلفترم MQB A2 استفاده می‌کنند.

کراس‌اور جتا VS7 از سال ۲۰۲۰ در چین عرضه می‌شد. موتور و گیربکس این خودروی چینی، کاملا مشابه فولکس واگن جتا سدان موجود در بازار جهانی است. دیگر نکته‌ی جالب اینکه، به‌تازگی این خودرو توسط شرکت مشهور ABT آلمان هم تیونینگ شده و نسخه‌ی خاص دارد.

طراحی بدنه و نمای ظاهری جتا VS7 ماموت خودرو

جتا vs7 نمای بدنهعلارغم تصورات، طراحی و نمای بیرونی جتا با فولکس واگن تیگوان یا اشکودیا کودیاک تفاوت دارد. از سویی دیگر، طراحی واضح از فولکس واگن T-Roc را به نمایش گذاشت.

طراحی خودروهای جتا شامل VS7 و VA3 و VS5 با فرم جلو پنجره 6 ضلعی شناخته می‌شود. حالت خاص چراغ‌ها که داخل یک مجموعه جاسازی شده‌اند نیز در سه محصول جتا، به صورت یکسان بکار رفته است. همچنینVS7 گران‌ترین خودروی جتا چین محسوب می‌شود و به همین دلیل، روشنایی روز LED در طرفین سپر دارد. ادوات پلاستیکی سیاه‌رنگ نیز به سادگی قابل رویت است و بخش بزرگی از سپر، جلوپنجره و رکاب‌ها را پوشانده‌اند.

بخش پشتی جتا VS7 هماهنگ با استانداردهای جهانی به نظر می‌رسد و دارای الگوبرداری کامل از کراس‌اورهای آئودی و اشکودا است. نمای دور ماشین، استفاده‌ی دقیق از خطوط حجم‌دهنده وجود دارد که به‌ندرت در خودروهای چینی دیده‌ایم. شیشه‌ی عقب بزرگ، جایگاه مناسب پلاک، چراغ‌های اسپرت LED و رینگ‌های اسپرت ۱۸ اینچ، را بسیار شبیه کراس‌اورهای اروپایی رخ نشان  می‌دهد.

VS7 برخلاف بسیاری خودروهای چینی، در طراحی عقب بسیار بهتر از نمای جلو عمل کرده است و برای المان‌های اصلی، ایراداتی دارد؛ اما در مجموع برای مخاطب ایرانی محروم از محصولات مدرن بازار جهانی، راضی‌کننده است.

ابعاد این جتا شامل طول ۴,۶۲۴ میلی‌متر، عرض ۱,۸۴۱ میلی‌متر، ارتفاع ۱,۶۳۳ میلی‌متر و فاصله محوری ۲,۷۳۰ میلی‌متر است. این خودرو از نظر، طول و عرض و فاصله محوری، اندازه بیشتری نسبت به فولکس واگن تیگوان موجود در ایران دارد. ابعاد جتا  VS7نزدیک به فونیکس تیگو ۸ مدیران خودرو است؛ اما با ارتفاع سقف کمتر.

طراحی داخلی و نمای کابین جتا  VS7ماموت خودرو

نمای داخلی جتا vs7

فرم کلی ادوات داشبورد و المان‌های اتاق جتا VS7، ساده به نظر می‌رسد؛ اما به لطف نمایشگرهای دیجیتا بزرگ، عامه‌پسند است. طراحی تودری‌ها، فرمان و کلیدهای نزدیک دسته‌دنده، جذابیت دارد اما نصب خروجی هوای مرکزی در نزدیکی مانیتور لمسی، چشم بیننده را آزار می‌دهد.

نمایشگر اصلیVS7، حاشیه‌های زیادی دارد و ۸ اینچی است. هرچند که بسیاری از خودروهای مدرن چینی، مانیتور بزرگی برای سیستم سرگرمی استفاده می‌کنند اما جتا VS7 در پنل دیجیتال پشت فرمان، این کمبود را جبران کرده و نمونه‌ای بسیار بزرگ در اختیار راننده می‌گذارد.

پلاستیک سخت، ماده‌ی اصلی در بخش بالای داشبورد است. بعضی قسمت‌ها مثل فرمان و کنسول میانی، از چرم مصنوعی استفاده شده است. همچنین بخش میانی داشبورد نیز، باکیفیت‌تر از دیگر اجزا به نظر می‌رسد. صندلی‌های راحت و حجیم با پوشش چرم، سقف پانورامیک، صندوق عقب جادار و فضای بسیار خوب برای ۴ سرنشین بلند قد، نکات مثبت برای جتا VS7 هستند.

پیشرانه و تجهیزات فنی جتا  VS7 ماموت خودرو

موتور جنتا VS7

پیشرانه‌ی ارائه شده در جتا جدید، موتور ۱/۴ لیتر توربوشارژ تحت لیسانس فولکس واگن است. پیش‌تر اشاره شد که پیشرانه و گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته‌ی این خودروی چینی، روی برخی از محصولات آلمانی، شامل فولکس جتا و آئودی Q3 استفاده می‌شود.

جتا VS7 اتوماتیک با قدرت ۱۴۸ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر، ۱۴۲۵ کیلوگرم وزن دارد. این مدل برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر برساعت ۱۱ تا ۱۲ ثانیه زمان می‌برد و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت فراهم می‌کند. میانگین مصرف سوخت آن نیز حدود ۷ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است. این خودرو همچنین، فقط با سیستم دیفرانسیل جلو تولید می‌شود.

جدول مشخصات فولکس واگن جنتا VS7:

نمای عقب جتا vs7

مشخصات و ابعاد
نوع پلتفرم MQB فولکس واگن
ابعاد خودرو (طول*عرض*ارتفاع) 1644*1841*4624 میلی متر
حجم محفظه بار (لیتر) 548
وزن خالص 1425کیلوگرم
فاصله محوری طولی 2730 میلی متر
ظرفیت باک بنزین 51 لیتر
نوع رینگ آلومینیومی 18 اینچ
مشخصات فنی
نوع موتور 1/4 لیتر توربوشارژ فولکس واگن
حداکثر قدرت 148 اسب بخار در 5000 – 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 250 نیوتونمتر در 1750 – 3000 دور در دقیقه
مصرف سوخت 7/3 لیتر در 100 کیلومتر
سیستم حرکتی دیفرانسیل جلو
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک
شتاب 0 تا 100 9/7 ثانیه
سیستم ترمز جلو دیسکی خنک شونده / عقب دیسکی

 

تجهیزات ایمنی امکانات رفاهی
سیستم کمکی ترمز (ABS) + (BAS) سیستم استارت / استاپ موتور
کنترل پایداری (ESP) سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو نقطه ای با پنل کنترل لمسی
سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی(HHC) سیستم ورود و استارت بدون کلید
کروز کنترل تطبیقی(ACC) نمایشگر 10 اینچی لمسی مالتی مدیا
سنسور پارک جلو و عقب سنسور باران
کیسه هوای جلو، جانبی و پرده ای صفحه کیلومتر شمار دیجیتال
دوربین 360 تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت
چراغ جلوی LED گرمکن صندلی های جلو
سیستم پیشگیری از تصادف در جلو شارژر وایرلس
سیستم تشخیص خواب آلودگی راننده 6 اسپیکر
سیستم ISOFIX سانروف پانورامیک

قیمت جتا VS7 در بازار جهانی و هزینه خرید برای بازار ایران

VS7 با گیربکس دستی و امکانات مدل پایه در چین به قیمت ۱۵ هزار دلار به فروس می‌رسد. نسخه‌های فول آپشن این خودرو، نزدیک به ۲۰ هزار دلار قیمت دارند. با این شرایط، می‌توان هزینه خرید مدل دنده اتوماتیک جتا VS7 در بازار ایران را، حدود ۲ میلیارد تومان پیش‌بینی کرد. از سویی دیگر، کراس‌اور چینی جتا هم به ایران آورده شده و درحال انجام تست‌های فنی است.

پایان مطلب/س.آ

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x