اقتصاد کلان

بهترین روش های سرمایه گذاری با 20 میلیون تومان در سال 1403

در این مطلب به روش های سرمایه گذاری با 20 میلیون تومان در سال 1403 خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ برای سرمایه گذاری با 20 میلیون تومان در سال 1403 چیکار کنیم؟ به عقیده برخی فراد برای شروع یک سرمایه گذاری خوب و پرسود حتما باید سرمایه زیادی داشته باشید اما واقعا اینگونه نیست و شما می توانید به راحتی با سرمایه کم شروع به سرمایه گذاری کنید. در ادامه ایده های جذابی برای سرمایه گذاری به شما ارائه خواهیم داد.

با 20 میلیون تومان در سال 1403 چگونه می توانیم سرمایه گذاری کنیم؟

گزینه‌های سرمایه‌ گذاری بسیار است. این گزینه‌ها بسته به مبلغی که هرکس دارد می‌تواند متفاوت شود. اما آنچه مشخص است این است که در میان روش‌های متعدد سرمایه‌گذاری، روشی بهتر است که مطابق با شخصیت فرد سرمایه‌گذار و مقدار سرمایه‌ او جور باشد.

برای سرمایه گذاری با 20 میلیون تومان در سال 1403 گزینه‌های متنوعی وجود دارد. یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران، ورود به بازار بورس و سهام است. در این بازار افراد با خرید و فروش سهام‌ شرکت‌های مختلف می‌توانند سپرده‌گذاری کرده و به سوددهی برسند.

خرید سکه و طلای فیزیکی نیز یکی دیگر از روش‌های سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود که از دیرباز مورد توجه افراد مختلف بوده است. برخی از افراد نیز ترجیح می‌دهند با سپرده‌گذاری در بانک و دریافت سود ماهانه اقدام به سرمایه‌گذاری کنند. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال و یا خرید ارز هم از دیگر روش‌های سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. اما سؤال مهم اینجاست که آیا همگی این روش‌ها برای ۲۰ میلیون تومان در سال 1403 روش مناسبی برای سرمایه‌گذاری می تواند باشد؟

راه های سرمایه گذاری با 20 میلیون تومان

خوب است بدانید علاوه بر روش‌های بالا، روش‌های سود ده و جذاب دیگری برای سرمایه‌گذاری وجود دارد. روش‌هایی که هم با مبلغ کم سرمایه سازگار است و هم ریسک به نسبت پایین‌تری دارد. در ادامه به تک تک این راه ها خواهیم پرداخت.

سرمایه‌گذاری در بازار سهام

بازار سهام یکی از بازارهای شناخته شده در کل جهان برای سرمایه‌گذاری است. افراد بسیاری با ورود به این بازار توانسته‌اند سرمایه‌های خود را چند برابر کرده و به سوددهی بالا برسند. حضور در بازار بورس نیاز به تخصص و مهارت نیز دارد.

سرمایه‌گذارانی که قصد حضور در بازار سهام را دارند می‌توانند برای آشنایی بیشتر با این بازار یگسری دوره را پشت سر بگذارند. چراکه همانطور که گفتیم؛ حضور در این بازار مستلزم آموزش، مهارت، تخصص و تحلیل است. از سوی دیگر، سرمایه‌گذاری در بازار سهام می‌تواند با مبالغ کم نیز ممکن شود.

امکان نقدشوندگی مناسب و سرمایه‌گذاری غیرحضوری به همراه امکان مدیریت ریسک و البته شفافیت اطلاعاتی بالا باعث می‌شود این روش سرمایه‌گذاری به عنوان یکی از روش‌های مناسب سرمایه‌گذاری شناخته شود. اما به جز بازار بورس، روش‌های دیگری برای سرمایه‌گذاری با مبلغ کم نیز وجود دارد.

سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها

صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکی از روش‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری با 20 میلیون تومان در سال 1403 است. درواقع صندوق‌های سرمایه‌گذاری روش غیرمستقیم سرمایه‌گذاری در بازار سهام است. با سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها می‌توان مدیریت دارایی‌ها را به افراد حرفه‌ای و با تجربه بازار سرمایه سپرد. صندوق‌‌های سرمایه‌گذاری انواع مختلفی دارند.

مانند صندوق‌های درآمد ثابت، صندوق‌های سهامیِ و صندوق‌های مختلط. برای مثال صندوق‌های درآمد ثابت می‌توانند بیشتر از سود بانکی، بهره‌وری داشته باشند و ریسک کمتر و معقول‌تری نیز دارند. برای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیاز به داشتن دانش و مهارت بالایی نیست و هرکسی با هر مقدار دانش و مهارت برای سرمایه‌گذاری می‌تواند در این بازارها اقدام به سپرده‌گذاری کند و صندوق اهرمی یکی از آنها است. در ادامه به معرفی انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌پردازیم:

صندوق سرمایه‌گذاری سهامی

صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی، عمده سرمایه حاصل از فروش واحدهای خود را در سهام سرمایه‌گذاری می‌کنند. پس تحت تأثیر نوسانات بازار سهام هستند و سرمایه‌گذاری در آن‌ها ریسک بالاتری به نسبت سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بادرآمد ثابت دارد. بازدهی صندوق‌های سهامی به نسبت صندوق‌های بادرآمد ثابت بیشتر است و برای افرادی مناسب است که به دنبال سود بیشتر در قبال ریسک بیشتر هستند.

صندوق‌ سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت

راه های سرمایه گذاری در سال 1403

اگر مقدار پولی که برای سرمایه‌گذاری دارید بسیار کم است و از سوی دیگر به دنبال یک سرمایه‌گذاری کم ریسک هستید و نمی‌خواهید در مقابل ریسک بالا، سود بسیاری کسب کنید، پیشنهاد ما به شما برای سریمایه گذاری با 20 میلیون تومان صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت است. این صندوق‌ها می‌توانند در یک سال بدون ریسک خاصی عایدی و سود بیشتری نصیب شما کنند.

صندوق‌های بادرآمد ثابت دارایی حاصل از فروش واحدهای خود را به خرید اوراق با درآمد ثابت اختصاص می‌دهند و با سرمایه‌گذاری در سبد متنوعی از اوراق با درآمد ثابت، سپرده‌های بانکی و تعداد کمی سهام، به مشتریان خود سود می‌دهند. اما اگر فکر می‌کنید ریسک‌پذیرتر هستید و حاضرید در مقابل مقداری ریسک، سود بیشتری به دست بیاورید، بهتر است به سراغ صندوق‌های سهامی بروید.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط

از آنجایی که نیمی از دارایی صندوق‌های مختلط در بازار سهام و نیم دیگر در اوراق بهادار با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری می‌شود، برای افرادی مناسب است که نه ریسک‌پذیری بسیار بالایی دارند و نه از هر ریسکی گریزانند. صندوق‌های مختلط بین صندوق‌های با درآمدثابت و سهامی قرار می‌گیرند و به دلیل داشتن سهام در سبد دارایی خود، بازدهی بیشتری دارند و به دلیل وجود اوراق با درآمد ثابت ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهند.

صندوق سرمایه‌گذاری در طلا

با سرمایه‌گذاری در صندوق سرمایه‌گذاری طلا دیگر نیازی به نگهداری سکه و طلای فیزیکی نیست و می‌توان با سرمایه‌ای اندک در سکه طلا سرمایه‌گذاری کرد.

صندوق‌های طلا باید حداقل ۷۰ درصد از دارایی خود را در گواهی سپرده کالایی سکه طلا، حداکثر ۲۰ درصد را در اوراق مشتقه مبتنی بر طلا و بقیه را در اوراق بادرآمد ثابت سرمایه‌گذاری کنند. مدیران صندوق سرمایه‌گذاری طلا به دنبال بیشترین بازدهی در این بازار برای مشتریان خود هستند. از سوی دیگر چون این صندوق‌ها جایگزینی برای خرید فیزیکی طلا به شمار می‌روند، از جمله مطمئن‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند.

خرید طلا و سکه

خرید طلا و سکه یکی از متداول‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری با ۲۰ میلیون تومان در سال 1403 محسوب می‌شود. این روش به عنوان یکی از رو‌ش‌های سنتی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و از روزگاران قدیم مورد استفاده مردم قرار می‌گرفته است. سوددهی روش خرید طلا و سکه در بلندمدت زیاد است. چراکه نرخ طلا و سکه متأثر از نرخ جهانی است. اما همین نکته می‌تواند باعث افت شدید و در نهایت ضرر زیاد به سرمایه شود.

افزون بر این، در هنگام خرید طلا و سکه مبلغی به عنوان اجرت، مالیات و… از طلا کسر می‌شود. از سوی دیگر نگهداری طلا و سکه به صورت فیزیکی چندان قابل اعتماد نیست. نکته دیگر در رابطه با سرمایه حداقلی مورد نیاز برای خرید طلاست. می‌توان گفت که با افزایش نرخ طلا، دیگر نمی‌توان با حداقل‌ترین سرمایه اقدام به خرید طلا کرد اما این اتفاق درباره خرید صندوق‌های طلا کاملا ممکن است. یعنی شما می‌توانید با هر مقدار سرمایه‌ای که دارید، واحدهای صندوق‌ طلا بخرید و شروع به سرمایه‌گذاری کنید.

خرید ارز و سرمایه گذاری با 20 میلیون تومان

سرمایه گذاری با 20 میلیون تومان

بسیاری از مردم، خرید ارزهایی همچون دلار را به عنوان روشی خوب برای سرمایه‌گذاری با ۲۰ میلیون در سال 1403 می‌دانند. در سال‌های اخیر نوسان ارز در ایران بسیار بالا بوده و همین امر باعث شده افراد زیادی با استفاده از این نوسان و افزایش قیمت ارز، به سودآوری برسند. با این‌همه باید توجه داشت که بازار ارز یکی از بازارهای پرریسک و پرنوسان به شمار می‌رود و عوامل مختلفی بر آن تأثیرگذار است. عواملی چون روابط خارجی، واردات و صادرات، سیاست‌های دولتی و سیاست‌های کلی بانک مرکزی.

از سوی دیگر، خرید و فروش ارزهایی همچون دلار و یورو ممکن است با محدودیت‌هایی همراه باشد. پس نمی‌توان از روش خرید ارز به عنوان روشی مطمئن برای سرمایه‌گذاری با ۲۰ میلیون در سال 1403نام برد.

سپرده‌گذاری در بانک

یکی از روش‌های رایج برای سرمایه‌گذاری، سپرده‌گذاری در بانک است. افراد بسیاری ترجیح می‌دهند سرمایه‌ای که دارند را به عنوان سپرده به بانک بسپارند و در انتهای هر ماه سود بانکی حاصل از سرمایه‌ خود را کسب کنند.

اما با افزایش میزان تورم، سپرده‌گذاری در بانک دیگر سودآوری زیادی به نسبت نرخ تورم نداشته و این روش در مقابل حفظ قدرت خرید و ارزش پول چندان کارآمد نیست. در حال حاضر، میزان سودآوری صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت از سود ماهانه بانک بسیار بالاتر است.

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال

ارزدیجیتال یکی از بازارهای معروف و محبوب میان مردم برای سرمایه‌گذاری با 20 میلیون تومان در سال 1403 است. این روش سرمایه‌گذاری، نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا مورد توجه بوده و ارزهای دیجیتالی همچون بیت‌کوین، تتر و اتریوم توانسته‌اند سیستم اقتصادی جهان را متحول کنند. بسیاری از افراد نیز معتقدند آینده اقتصاد متعلق به ارزهای دیجیتال است و با سرمایه‌گذاری در این بازار می‌توان به سودآوری خوبی رسید.

اما نوسان قیمت و ریسک سرمایه‌گذاری در این بازار بسیار بالاست. مهارت‌های مورد نیاز برای شروع سرمایه‌گذاری مهم است و لازم است پیش از شروع سرمایه‌گذاری در ارزاهای دیجیتال با روش‌های تحلیل تکنیکال، فاندامنتال و … آشنا شد. از سوی دیگر صرافی‌های بین المللی به کاربران ایرانی خدمات نمی‌دهند و نمی‌توان با آی پی‌های ایرانی در این صرافی‌ها معامله کرد. همچنین امکان کلاهبرداری و اسکم در این بازار زیاد است.

به طور کلی می‌توان گفت که اگرچه سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال یک روش سودآور به نظر می‌رسد، اما ریسک آن بسیار بالا بوده و نمی‌توان به سادگی در این بازار شروع به سرمایه‌گذاری کرد.

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی بهترین روش های سرمایه گذاری با 20 میلیون تومان پرداختیم. نظر شما در مورد بازارهای مالی معرفی شده چیست؟ آیا روش دیگری برای سرمایه گذاری با این مبلغ می شناسید؟ شما کی توانید نظرتان را در بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

 

انتهای مطلب/م.ع

1/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x