پیشرفت شخصی

بهترین شوینده های فرش کدام اند؟ 4 شوینده معجزه گر!

بهترین شوینده های فرش دارای ویژگی هایی حائز اهمیت هستند که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد.

به گزارش پارت نیوز؛ بهترین مواد شوینده های فرش فرش کدام اند؟ از کدام مواد شستشوی فرش استفاده کنیم تا نتیجه مطلوبی بگیریم؟ فرش از مهم‌ترین بخش‌های دکوراسیون و دیزاین داخلی هر خانه‌ای است که نقش ویژه‌ای در زیبایی و جذابیت محیط دارد. امروزه فرش‌ها از نظر نوع بافت، جنس مواد الیاف، ابعاد و اندازه، شانه و تراکم و… به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که باعث می‌شود هر کسی با توجه به سلیقه خود، گزینه مناسبی را انتخاب کند.

بهترین شوینده های فرش چه ویژگی هایی دارند؟

به طورکلی، کارشناسان مربوطه اعلام کرده‌اند که بهترین شوینده فرش باید از ویژگی‌های متعددی برخوردار باشند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • برخورداری از قیمت مناسب
  • عدم ایجاد پوسیدگی و خرابی
  • برخوداری از رایحه و بوی خوش
  • عدم ایجاد آلرژی و حساسیت در افراد
  • عدم آسیب‌رسانی به بافت و الیاف فرش
  • قابل استفاده در تجهیزات پیشرفته قالیشویی
  • آسان بودن مراحل آبکشی کردن مواد شوینده
  • قابل استفاده در روش‌های سنتی و مکانیزه شستشو
  • قابل استفاده در روش‌های شستشوی سنتی و مکانیزه شستشو
  • اسیدی و قلیایی نبودن Ph مواد شوینده؛ بهترین شوینده باید دارای پی اچ خنثی باشد.
  • برخورداری از قابلیت نرم‌کنندگی و از بین بردن انرژی الکتریسیته‌ای که بر اثر سایش برس‌های دستگاه شستشو ایجاد می‌شود.

پیشنهاد: یکی از عمده‌ترین مشکلات کاربران این است که پس از مدت‌ها جستجو و پیدا کردن قالیشویی موردنظر، می‌فهمند که آن کارخانه به موقعیت جغرافیایی آن‌ها خدماتی ارائه نمی‌دهد. بانو با راه‌اندازی شعبه‌های مختلف در موقعیت‌های جغرافیایی متفاوت در تلاش است تا این مشکل را برای شما برطرف کند. اگر به دنبال قالیشویی جنوب تهران هستید می‌توانید با ما تماس بگیرید تا بهترین خدمات با بالاترین کیفیت در اختیار شما قرار بگیرد.

بالاتر اشاره کردیم که بهترین مواد شوینده برای فرش دستباف و ماشینی، باید از استانداردهای بهداشتی و آزمایشگاهی برخوردار باشد. استفاده از این مواد معتبر و استاندارد، می‌تواند مزیت‌های متعددی داشته باشد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

بهترین شوینده های فرش؛ با چه ماده ای فرش را بشوییم؟

برای شستشوی فرش‌ها می‌توان از مواد شوینده مختلفی استفاده کرد. از جمله رایج‌ترین مواد شوینده که می‌توانند به عنوان بهترین مواد شوینده مناسب برای شستشوی فرش مورد استفاده قرار بگیرند، می‌توان موارد زیر را عنوان کرد:

۱. شامپو فرش

شستن فرش با شامپو فرش

شامپو فرش از جمله موادی است که به صورت تخصصی برای شستشوی فرش تولید شده و از قدرت اسیدیته مناسبی برخوردار است؛ به گونه‌ای که هیچ‌گونه آسیب و خسارتی به بافت و الیاف فرش‌ها وارد نمی‌کند. این مواد می‌توانند برای شستشوی انواع فرش‌های دستباف و ماشینی استفاده شوند.

۲. پودر مخصوص قالیشویی

یکی از بهترین شوینده های فرش پودرهای مخصوص هستند که از فرمولاسیون ویژه‌ای برخوردار بوده و به خوبی می‌توانند در چربی‌زدایی، براق‌کنندگی و تمیز کردن فرش‌ها مورد استفاده قرار بگیرند. این شوینده‌ها حاوی ترکیبات مختلفی همچون کلر هستند که برای شستشوی فرش‌های مختلف بسیار کاربردی هستند.

۳. پودر لباسشویی

انواع شوینده فرش

یکی از رایج‌ترین مواد شوینده‌ای که برای شستشوی فرش‌ها خصوصاً در روش سنتی استفاده می‌شود، پودرهای لباسشویی هستند که از قدرت پاک‌کنندگی بسیار خوبی برخوردارند. این پودرها شاید بهترین شوینده فرش نباشند اما می‌توانند برای شستشوی تعدادی از فرش‌های مصنوعی و ماشینی بسیار کاربردی باشند و هرگونه آلودگی را از سطح آن تمیز کنند.

۴. مواد شوینده خانگی

در کنار تمامی مواردی که به عنوان بهترین مواد شوینده برای شستن فرش معرفی شدند، می‌توان به مواد و شوینده‌های خانگی نیز اشاره کرد. پودر صابون، مایع ظرف‌شویی و… از جمله موادی هستند که می‌توانند برای شستشوی انواع فرش‌ها استفاده شوند.

هر کدام از این مواد، می‌توانند ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فردی داشته و بر روی تعدادی از فرش‌ها نیز اثرات مختلفی داشته باشند؛ به همین دلیل قبل از استفاده از هرکدام از شوینده‌ها بهتر است که اثرات آن تست شود. در صورتی که آسیب و خسارتی به فرش وارد نشد، عملیات شستشوی کامل فرش را آغاز کنید.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x