مد

10 روش جلوگیری از درد پا هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند

برخی افراد از پوشیدن کفش پاشنه بلند لذت می برند و با درد آن کنار می آیند. در ادامه به 10 روش جلوگیری از درد پا هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ اگر علاقه به پوشدن کفش های پاشنه بلند دارید دانستن روش های جلوگیری از درد پا هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند بسیار الزامی است. اگر کفش شما بیش از اندازه گشاد یا تنگ باشد، می‌تواند موجب ایجاد درد در ناحیه های کمر، زانو، مچ و ساق پا شود و همچنین فشار بیشتری به پاهای شما وارد شده و احتمال آسیب‌دیدگی و درد پا هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند افزایش می‌یابد.

روش های جلوگیری از درد پا هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند

شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که چگونه می توانید با راهکارهایی آسان باعث کاهش درد پا هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند شوید. در ادامه به ان موضوع و روش های برطرف کردن آن به طور کامل خواهیم پرداخت.

سایز درست کفش را بخرید

وقتی می خواهید کفش پاشنه بلند بخرید، باید به مدل و مدل آن توجه کنید. اما این نباید تنها معیار شما برای انتخاب کفش باشد. دکتر ربکا پروتی گفت: «هر چقدر هم که ساده به نظر می رسد، کفشی که می خرید باید متناسب با پای شما باشد.» باید مطمئن شوید که بین بلندترین انگشت پا و نوک کفش فاصله وجود دارد تا هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند باعث درد پا نشود.

جلوگیری از درد پا هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند

سعی کنید در شب یا هنگام غروب آفتاب برای خرید کفش بروید. یعنی زمانی که پاهای شما در بزرگ ترین حالت خود قرار دارند. همچنین برای خرید کفش باید به عرض پاهایتان توجه کنید و کفشی بخرید که چندان باریک نباشد و پاهایتان در آن شلوغ نشود. پوشیدن کفش نامناسب باعث ایجاد تغییراتی در استخوان های پا و درد و حتی برخی بیماری ها می شود.

ابتدا در خانه آن را امتحان نمایید

قبل از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند جدید خود در خیابان، ابتدا آنها را در خانه امتحان کنید. همچنین می توانید یک جفت جوراب با کفش خود بپوشید و راه بروید. این به شما کمک می کند راحت تر راه بروید و همچنین قالب کفش با شکل پای شما سازگار می شود و کمی باز می شود.

وقتی به سراغ خرید کفش های پاشنه بلند می روید، یکی از نکات اساسی که باید به آن توجه کنید این است که کفش از چه چیزی ساخته شده است و از چه موادی ساخته شده است. چرم بهترین ماده برای کفش های پاشنه بلند است. در مقایسه با مواد مصنوعی، چرم طبیعی انعطاف پذیرتر و راحت تر است و توانایی تنفس دارد.

نحوه‌ درست راه رفتن با کفش پاشنه بلند را یاد بگیرید

نحوه راه رفتن با کفش های پاشنه دار نباید مانند راه رفتن با یک جفت کفش کتانی باشد. راه رفتن درست می تواند تاثیر زیادی در کاهش درد پاشنه پا، درد مفاصل و عضلات داشته باشد. برای راه رفتن صحیح با کفش های پاشنه بلند ابتدا باید صاف بایستید. هنگام راه رفتن، از عضلات مرکزی بدن خود استفاده کنید و هر بار که قدمی برمی دارید، قسمت بیرونی پاشنه پا را روی زمین قرار دهید.

جلوگیری از درد پا هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند، از دئودرانت استفاده کنید

با مالیدن مقداری دئودورانت به پشت و کناره پای خود، می‌توانید برای همیشه با زخم و تاول‌ها خداحافظی کنید! دئودورانت به عنوان یک مانع عمل کرده و از ایجاد اصطکاک میان پا و کفش جلوگیری می‌نماید. همچنین دئودرانت از بوی بد و عرق کردن پاها هم جلوگیری می‌نماید.

از کفی کفش استفاده کنید

کف کفش یکی از اجزای اصلی هر کفشی است که به سلامت پاهای شما کمک می کند و هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند از درد پا جلوگیری می کند. با یک کفی مناسب، راه رفتن و حتی دویدن با یک کفش پاشنه بلند به طور قابل توجهی برای شما آسان تر و راحت تر خواهد بود. امروزه انواع بسیاری از زیره‌های کفش وجود دارد که بهترین آنها معمولاً از یک فوم بادوام ساخته می‌شود.

کفی کفش پاشنه بلند

از بالشتک‌های مخصوص (Moleskin) استفاده نمایید

برای جلوگیری از درد پا هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند یا ایجاد تاول و زخم روی انگشت‌ یا سطح پا، می‌توانید از بالشتک‌های به‌خصوصی استفاده کنید. این بالشتک‌ها را می‌توانید به میزان دلخواه برش دهید و در نواحی که در معرض آسیب هستند و یا آسیب دیده‌اند بگذارید.

این بالشتک‌ها دارای یک پد ضخیم و نخی بوده که فشار را از روی زخم و تاول برمی‌دارند. چنانچه به این بالشتک‌ها دسترسی ندارید، می‌توانید از چسب زخم جهت جلوگیری از زخم شدن نواحی که در معرض آسیب هستند هم استفاده نمایید.

به پاهای خود استراحت دهید

پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند برای مدت زمان کوتاه یا با فاصله‌های طولانی، آسیب چندانی به پاها نمی‌رسانند؛ ولی اگر به طور روزانه از کفش‌های پاشنه‌دار استفاده می‌کنید، احتمالا باید مقداری به پاهای خود استراحت دهید.

به عنوان مثال، شما می‌توانید یک جفت کفش راحت نیز با خود به همراه داشته باشید تا برخی از زمان‌های روز آن را بپوشید و به پاها استراحت بدهید. همچنین در زمان استراحت کفش‌های خود را در بیاورید تا هوا و اکسیژن کافی به پاها برسد.

جلوگیری از درد پا هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند به انگشتان خود چسب بزنید

چسباندن انگشت سوم و چهارم تا حدودی فشار را از روی پاها برداشته و به کاهش درد کمک می کند. برای جلوگیری از گرفتگی و بی حسی هنگام پوشیدن کفش های پاشنه بلند و درد پا، این دو انگشت پا را کنار هم نگه دارید و برای چسباندن آنها از چسب طبی استفاده کنید.

به ارتفاع پاشنه‌ کفش توجه نمایید

راه های کاهش درد کفش پاشنه بلند

کفش‌هایی که دارای پاشنه‌ پنج سانتی هستند، به اندازه کفش‌هایی که دارای پاشنه‌های‌ هفت یا ده سانتی هستند، زیبا و جذاب بوده و قادرند تا تفاوت بسیار زیادی در دردی که تجربه می‌کنید، ایجاد کرده و سلامت پاهای شما را به همراه داشته باشند. بر همین اساس در زمان انتخاب یک کفش پاشنه بلند، حتما به ارتفاع پاشنه‌ آن و تاثیراتی که ممکن است بر روی پاهای شما بگذارد توجه نمایید.

از کفش‌هایی که پاشنه‌ کلفت‌تری دارند استفاده نمایید

چنانچه از کفش‌های پاشنه‌دار خیلی استفاده می‌کنید، حتما تا به کنون متوجه شده‌اید که کفش‌هایی که دارای پاشنه‌های‌ ضخیم‌تری هستند، از کفش‌هایی که پاشنه‌ نازکی دارند، راحت‌تر می‌باشند. این نوع پاشنه‌ها، فشار را در تمامی قسمت‌های کفش پخش کرده؛ در نتیجه افزون بر اینکه درد را کاهش می‌دهند، سبب می‌شوند تا با راحتی بیشتری قدم بردارید.

خبر خوب این است که این نوع از کفش‌ها با پاشنه‌ ضخیم و کلفت امروزه جزو ترندهای مد و فشن هستند و شما به سادگی می‌توانید مدل‌های متنوع و گوناگونی از آن‌ها را انتخاب نمایید.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x