فناوری

بهترین گوشی شیائومی تا ۱۵ میلیون؛ دی 1402

در این مقاله قصد داریم تا با معرفی بهترین گوشی شیائومی تا ۱۵ میلیون تومان به شما راهنمایی خرید یک گوشی مقرون به‌صرفه با  کمترین هزینه را بکنیم. با سایت پارت نیوز همراه باشید.

به گزارش پارت نیوز؛ بهترین گوشی شیائومی تا ۱۵ میلیون بسته به نوع برند، مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و حتی طراحی، قیمت گوشی‌های موبایل متفاوت است. شرکت‌هایی مثل سامسونگ و شیائومی با ایجاد تنوعی گسترده در مدل‌ها و قیمت‌ها توانسته‌اند کاربران زیادی را جذب کنند. اما در این مقاله ما فقط به بررسی برند شیائومی خواهیم پرداخت. با راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی تا ۱۵ میلیون تومان با پارت نیوز همراه باشید تا شما را با فهرستی از مدل‌های گوشی با مشخصات خوب آشنا کنیم.

شیائومی 12X نسخه 128/8 گیگابایت

معرفی مشخصات ۱۲X شیائومی

شرکت شیائومی پرچمداران نسل قبلی خود را در مدل‌های مختلفی روانه بازار کرد که یکی از ارزان‌ترین آن‌ها 12 ایکس نام دارد که به نوعی نسخه خوش‌قیمت‌تر شیائومی 12 است و تنها در زمینه سخت افزاری مقداری ضعیف‌تر عمل می‌کند. شیائومی 12 ایکس نمونه یک گوشی عالی در زمینه صفحه نمایش است و سازنده چینی در این بخش به نسبت بازه قیمتی سنگ تمام گذاشته است. این گوشی از پنلی 6.28 اینچی با فناوری امولد استفاده می‌کند و رزولوشن FHD+‌ برای آن در نظر گرفته شده است. این پنل تراکم 419 پیکسل بر هر اینچ را در اختیار قرار می‌دهد و از نرخ نوسازی 120 هرتزی، Dolby Vision و HDR10+ هم پشتیبانی می‌کند.

مشخصات شیائومی 12X

شرکت شیائومی پرچمداران نسل قبلی خود را در مدل‌های مختلفی روانه بازار کرد که یکی از ارزان‌ترین آن‌ها 12 ایکس نام دارد که به نوعی نسخه خوش‌قیمت‌تر شیائومی 12 است و تنها در زمینه سخت افزاری مقداری ضعیف‌تر عمل می‌کند.

شیائومی 12 ایکس نمونه یک گوشی عالی در زمینه صفحه نمایش است و سازنده چینی در این بخش به نسبت بازه قیمتی سنگ تمام گذاشته است. این گوشی از پنلی 6.28 اینچی با فناوری امولد استفاده می‌کند و رزولوشن FHD+‌ برای آن در نظر گرفته شده است. این پنل تراکم 419 پیکسل بر هر اینچ را در اختیار قرار می‌دهد و از نرخ نوسازی 120 هرتزی، Dolby Vision و HDR10+ هم پشتیبانی می‌کند.

پکیج دوربین‌های این گوشی را یک سنسور 50 مگاپیکسلی واید، یک سنسور 13 مگاپیکسلی اولترا واید، یک سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو و یک سنسور 32 مگاپیکسلی سلفی تشکیل می‌دهند و قفل صفحه نیز به راحتی از طریق حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر باز خواهد شد.

شیائومی POCO F4شیائومی POCO F4

گوشی شیائومی پوکو F4 قدرت خود را از پردازنده اصلی کوالکام اسنپدراگون 870 دریافت می‌کند و از بهترین گوشی شیائومی تا ۱۵ میلیون است. وجود پردازنده گرافیکی Adreno 650 در کنار پردازنده اصلی توانسته شرایط ایده‌آل و خوبی را به ویژه برای علاقه‌مندان به دنیای گیم رقم بزند. این گوشی هوشمند مجهز به دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی 64 مگاپیکسل است. همچنین در پنل نمایشگر یک سنسور 20 مگاپیکسل قرار دارد. اگر باتری برای شما اهمیت دارد، باید بدانید شیائومی پوکو اف 4 دارای باتری 4500 میلی آمپر ساعت بوده و از شارژ سریع 67 وات پشتیبانی می‌کند.

پوکو X5 پرو

پوکو X5 پرو

نسل جدید از گوشی‌های پوکو یعنی X5 از راه رسید تا بتواند جانشین شایسته‌ای برای گوشی‌هایی مانند پوکو ایکس 3 پرو و ایکس 4 پرو باشد. این محصول حالا قاب پشتی تخت‌تری دارد و طراحی آن هم زیباتر و به‌روزتر شده است تا با ترند سال 2023 سازگارتر باشد. جالب است بدانید که وزن این مدل حدود 20 گرم کمتر از نسل قبل شده تا ارگونومی بهتری هم داشته باشد. در بخش صفحه نمایش پوکو از پنلی 6.67 اینچی امولد با رزولوشن FHD+ استفاده کرده است.

پوکو X5 پرو پنل برخلاف نسل قبلی حالا از گستره رنگی 1 میلیادی و محتوای HDR10+ و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند که نکته بسیار مثبتی است. نرخ نوسازی این مدل 120 هرتز بوده و روشنایی آن نیز در حالت حداکثری تا بالای 900 نیت قابل افزایش است. شرکت پوکو در میان بهترین گوشی شیائومی تا ۱۵ میلیون و این نسل از تراشه 6 نانومتری اسنپدراگون 778 کمک گرفته و این چیپست را جایگزین اسنپدراگون 695 کرده است. این تراشه قدرت بیشتری دارد و عملکرد آن را در شیائومی 12 لایت و a73 و بسیاری از میان‌رده‌های دیگر دیده‌اید.

دوربین‌های این گوشی مانند نسل قبل است و این یعنی شاهد سه دوربین اصلی، فوق عریض و ماکرو با سنسورهای 108، 8 و 2 مگاپیکسلی هستیم و سلفی هم همچنان سنسوری 16 مگاپیکسلی دارد. در زمینه باتری هم این گوشی تغییر نکرده و ظرفیت باتری آن همچنان 5000 میلی آمپر ساعت و سرعت شارژ آن 67 وات است. البته پوکو ایکس 5 پرو حالا از قابلیت شارژ معکوس سیمی 5 واتی پشتیبانی می‌کند.

شیائومی 11 لایت

شیائومی ۱۱ لایت مشکی

شیائومی 11 لایت قطعا یکی از بهترین گوشی شیائومی تا ۱۵ میلیون می‌باشد که با طراحی خوب به عنوان خوش‌دست‌ترین و باریک‌ترین گوشی‌های جهان از آن یاد می‌شود. اکنون در نسل جدید هم سازنده چینی تلاش کرده تا این ویژگی را حفظ کند، البته نه مانند نسل قبل! شیائومی 12 lite به واقع طراحی ظریف و زیبایی دارد و می‌تواند نظر هر کاربری را به خود جلب کند. این محصول دارای وزنی 173 گرمی و ضخامتی 7.3 میلی‌متر است و به دلیل تخت شدن قاب پشتی بسیار به‌روزتر شده و جذاب‌تر به نظر می‌رسد. قاب پشتی این گوشی شیشه‌ای و مات و فریم کناری از جنس پلاستیک است.

شیائومی 12 لایت

شیائومی ۱۲ لایت نقره ای

در بخش صفحه نمایش این گوشی که در فهرستا بهترین گوشی شیائومی تا ۱۵ میلیون قرار گرفته است؛ شاهد صفحه نمایشی 6.55 اینچی از نوع امولد با رزولوشن FHD+ هستیم و در نتیجه در هر اینچ 402 پیکسل قرار می‌گیرد. این پنل که توانسته حدود 88 درصد از نمای روبرویی را به خود اختصاص دهد، از گستره رنگی 68 میلیاردی، محتوای HDR10+، محتوای Dolby Vision و نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند تا در میان بهترین گوشی شیائومی تا ۱۵ میلیون حرفی برای گفتن باقی نماند و با یک نمایشگر بی‌نظیر مواجه باشیم.

مرور مشخصات Mi 12 lite ما را به بخش سخت افزار می‌رساند، جایی که این مدل از تراشه 6 نانومتری اسنپدراگون 778 استفاده می‌کند. این چیپست در گوشی مانند گلکسی A73 هم مورد استفاده قرار گرفته و قدرت مناسبی دارد، هرچند که ترجیح می‌دادیم قدرت سخت افزاری کمی بیشتر باشد.

شیائومی 11 لایت دوربین اصلی با سنسور 64 مگاپیکسلی داشت ولی در این نسل شاهد سنسور 108 مگاپیکسلی هستیم که کیفیت بسیار خوبی هم دارد. فوق عریض 8 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی این دوربین را همراهی می‌کنند و مجموع دوربین‌ها با سلفی 32 مگاپیکسلی کامل می‌شود. شیائومی در بدنه ظریف 12 لایت یک باتری 4300 میلی آمپر ساعتی را جای داده و شارژ سریع 67 واتی نیز فرآیند شارژ شدن را تسریع می‌بخشد. حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، اسپیکرهای استریو، MIUI بر مبنای اندروید 12 و گوریلاگلس 5 از دیگر ویژگی‌های این مدل هستند.

ردمی نوت 12 پرومشخصات ردمی نوت 12 پرو مشکی

در بخش سخت افزاری سازنده چینی از تراشه 6 نانومتری مدیاتک دیمنسیتی 1080 کمک گرفته است. قدرت پردازشی این تراشه تقریبا مانند اسنپدراگون 778 است ولی کمی ضعیف‌تر عمل می‌کند و شاید انتظار داشتیم این گوشی با سخت افزار بهتری روانه بازار شود. البته قدرت این گوشی در مقایسه با ردمی نوت 11 پرو 5G در پردازش‌های گرافیکی و پردازش‌های کلی بین 25 الی 50 درصد بهتر شده که اتفاق مثبتی است.

ردمی نوت 11 پرو 5G از دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی استفاده می‌کرد اما این سنسور در ردمی نوت 12 پرو به 50 مگاپیکسل تغییر کرده و دوربین فوق عریض نیز از سنسوری 8 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی مجموع دوربین‌های پشتی را کامل می‌کند و دوربین سلفی قرار گرفته در بالای نمایشگر نیز دارای سنسوری 16 مگاپیکسلی است. در نهایت این میان‌رده از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی انرژی می‌گیرد و به لطف شارژ سریع 67 واتی در مدت زمان کوتاهی فول شارژ می‌شود.

جمع‌بندی

در این مقاله تنها به بررسی بهترین گوشی شیائومی تا ۱۵ میلیون تومان پرداختیم . سعی کردیم با اطلاعات جامع در خصوص هرکدام از این تلفن‌های همراه به شما کمک کرده باشیم تا انتخاب بهتری داشته باشید. در این مقاله به قیمت دقیق بهترین گوشی شیائومی تا ۱۵ میلیون اشاره ای نشد؛ از آنجا که تغییر در قیمت موبایل در ایران زیاد رخ می‌دهد بهتر است تا استعلام قیمت را از مراجع فروش تلفن همراه بگیرید. اگر به دنبال خرید گوشی رنج قیمت 12 تا 15 میلیون هستید، قطعا حساسیت زیادی از خود نشان خواهید داد.

سوالات متداول

کدام گوشی تا 15 میلیون نمایشگر بهتری دارد؟

تقریبا تمام گوشی‌های موجود در این لیست دارای نمایشگر خوب و باکیفیت هستند و خیلی نمی‌توان بین آن‌ها فرق گذاشت.

پایان مطلب/س.آ

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x