فناوری

چه نوع تبلیغاتی را می توان در یوتیوب انجام داد؟

آیا می‌دانستید یوتیوب ماهانه پذیرای بیش از 2 میلیارد کاربر از سرتاسر جهان است؟

یوتیوب به عنوان دومین موتور جست‌وجو پرطرف‌دار پس از گوگل در دنیا شناخته شده و وجود تعداد زیادی از کاربران در این شبکه، تبلیغات یوتیوب را به یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های مارکتینگ برای کسب‌وکارها تبدیل کرده است.

اما تبلیغات یوتیوب چیست؟ تبلیغات یوتیوب از جمله تبلیغات کلیکی گوگل می‌باشد که کسب‌وکارها و حتی یوتیوبرهای مختلف با استفاده از آن می‌توانند کانال و یا برند خود را به مخاطبان هدفی که دارند معرفی کنند. نحوه کار این تبلیغات نیز ساده است؛ شما کمپین‌های تبلیغاتی خود را طراحی می‌کنید، مخاطبان هدف را به درستی انتخاب می‌کنید و پس از آن تبلیغ یوتیوب شما به کاربران هدفی که مشخص کرده‌اید نشان داده می‌شود.

اما اگر شما نیز علاقه‌مند به تبلیغ در یوتیوب هستید؛ ممکن است اولین سؤالتان این باشد که تبلیغات در این شبکه چقدر هزینه برای شما به همراه خواهد داشت؟ سؤالی که در این مطلب قصد داریم به آن پاسخ داده و اطلاعات جامعی را در این حوزه در اختیار شما قرار دهیم.

هزینه تبلیغات در یوتیوب چقدر است؟

به صورت کلی هزینه تبلیغ در یوتیوب 0.11 تا 0.5 دلار به ازای هر بازدید است. البته این مقادیر در ایران و برای کسب‌وکارهای ایرانی عدد بسیار پایین‌تری را نشان می‌دهد.

هزینه تبلیغات در یوتیوب به واسطه فاکتورهای مختلفی مشخص می‌شود که میزان رقابت در حوزه کاری و کلمات کلیدی مشخص شده یکی از مهم‌ترین این فاکتورها می‌باشد. با توجه به این موضوع که تبلیغات یوتیوب در ایران نوظهور بوده و رقابت در آن نیز پایین می‌باشد؛ هزینه این مدل از تبلیغات برای اکثر کسب‌وکارهای ایرانی بسیار به صرفه و اقتصادی می‌باشد.

چه نوع تبلیغاتی را می توان در یوتیوب انجام داد؟

تبلیغ In-Stream:

تبلیغ In-Stream تبلیغات ویدئویی هستند که قبل یا در طول نمایش سایر فیلم های ویدئویی در یوتیوب در اختیار کاربر قرار می گیرند. بعد از 5 ثانیه، کاربر می تواند از این تبلیغ عبور کند و آن را ببندد، اما شما به عنوان تبلیغ کننده تنها زمانی هزینه پرداخت می کنید که کاربر 30 ثانیه یا بیشتر از آن، تبلیغ موجود را تماشا کرده است. زمانی که فیلمی را در یوتیوب تماشا می کنید متوجه این نوع تبلیغ خواهید شد. بیشتر برندهای بزرگ از آن استفاده می کنند. این موضوع بدین معنی است که چنین تبلیغی برای ایجاد اعتماد بسیار مفید است.

چه نوع تبلیغاتی را می توان در یوتیوب انجام داد؟

تبلیغ In-Slate:

این نوع تبلیغ در ابتدای محتوای یوتیوب نمایش داده می شود که حدود 10 دقیقه یا کمی طولانی تر از آن است. این نوع تبلیغ را می توان بین سه تبلیغ مختلف انتخاب کرد یا تنها یک نوع تبلیغ را مشاهده نمود. تبلیغ کننده تنها زمانی هزینه پرداخت می کند که کاربر واقعا ویدئوی موجود را تماشا کرده باشد.

تبلیغ In-Search:

این تبلیغ بسیار شبیه تبلیغ متنی در گوگل ادوردز است و زمانی ظاهر می شود که فردی در یوتیوب به جستجوی فیلم موردنظر خود می پردازد. تبلیغ In-Search در بالا و سمت راست صفحه نتایج ویدئو ظاهر خواهد شد. درست همانند سایر فرمت های تبلیغاتی True-View، تنها زمانی هزینه پرداخت می شود که کاربر ویدئوی موجود را انتخاب کند و به تماشای آن بپردازد.

تبلیغ In-Display:

این نوع تبلیغ با سایر فرمت های تبلیغاتی در یوتیوب متفاوت است، زیرا موکدا تبلیغ شما را در سایت یوتیوب به نمایش در نمی آورد. این تبلیغ ممکن است در کنار محتوای یوتیوب به نمایش درآید که در سایر سایت هایی که بخشی از شبکه نمایش گوگل هستند تعبیه شده است. همانند تبلیغ True-View طبیعی در یوتیوب، تنها زمانی که تبلیغ توسط کاربر دیده شود هزینه ای پرداخت می گردد.

چه کسانی تبلیغ مرا مشاهده خواهند کرد و آن ها به دنبال چه نوع محتوایی هستند؟

نوع هدف گیری که برای تبلیغ در یوتیوب مدنظر قرار می دهید همانند سایر تبلیغات نمایشی است:

هدف گیری جمعیتی (سن/جنسیت) :

هدف گیری جمعیتی باید به همراه سایر هدف گیری ها همچون هدف گیری کلمات کلیدی یا موضوع متنی مورد استفاده قرار گیرد. اگر محصولات یا خدمات شما برای جمعیت خاصی مفید باشد، می توانید این گزینه را علاوه بر سایر روش های هدف گیری انتخاب کنید. اگر جمعیتی وجود دارد که نمی خواهید محصولات خود را برای آن ها نمایش دهید می توانید آن ها را از لیست خود مستثنی سازید. همچنین شما می توانید برای یک جمعیت خاص که ممکن است به محصول شما مرتبط باشند، مزایده خود را افزایش دهید. هدف گیری جمعیتی زمانی ایده آل است که برند شما به نوع جمعیتی مدنظر مرتبط است. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که برخی از اوقات گوگل سن و تمایل افراد را با هم اشتباه می گیرد.

هدف گیری طبقه بندی تمایل افراد:

این گزینه با هدف گیری موضوع متفاوت است زیرا بر اساس تمایل افراد خواهد بود. همانند هدف گیری جمعیتی، توصیه می شود از این گزینه به همراه سایر روش های هدف گیری همچون کلمات کلیدی یا موضوع استفاده کنید.

هدف گیری موضوعی:

هدف گیری موضوعی در مورد موضوعات صفحه شماست. به عنوان مثال شما می توانید همه صفحاتی که به موضوع زیبایی مرتبط هستند را هدف قرار دهید. این بهترین روش برای اطمینان حاصل کردن از این است که محتوای تبلیغ شما به خدمات یا محصولاتتان مرتبط است.

چه نوع تبلیغاتی را می توان در یوتیوب انجام داد؟

هدف گیری کلیدواژه های متنی:

این گزینه نوع سنتی تبلیغ نمایشی است که در آن شما می توانید کلمات کلیدی را مشخص کنید و به گوگل اجازه دهید تبلیغتان را در همه محتواهایی که به آن کلیدواژه مرتبط است نمایش دهد. این گزینه با عنوان هدف گیری خودکار متنی نیز شناخته شده است.

جای دهی مدیریت شده:

اگر دوست دارید صفحات خاصی از یوتیوب را هدف قرار دهید می توانید از جای دهی مدیریت شده برای لیست کردن صفحات خاصی که می خواهید تبلیغ‌تان در آن نمایش داده شود استفاده نمایید. اگر فکر می‌کنید آن صفحه خاص برای شما موثر خواهد بود یا به تبلیغتان مرتبط است این گزینه یک شیوه هدف گیری بسیار مفید خواهد بود. با این‌حال اگر صفحه ای بسیار محبوب است یا تبلیغ کنندگان زیادی بر روی آن سرمایه گذاری می‌کنند باید مطمئن شوید که مزایده شما رقابتی است. مستثنی کردن طبقه بندی ها و محتواهای خاص در یوتیوب شما را مطمئن می سازد که تبلیغ‌تان هرگز در کنار مواردی که به برند مرتبط نیست نمایش داده نمی شود. اگر دوست دارید تبلیغ شما در صفحه اصلی یوتیوب به نمایش در بیاید باید هزینه های بیشتری صرف کنید.

آیا تبلیغ در یوتیوب گران تمام می‌شود؟

اگر بخواهیم در یک کلمه به این سؤال پاسخ دهیم، باید بگویم خیر؛ تبلیغات یوتیوب درست همانند اکثر خدمات گوگل ادز هزینه بسیار پاین تری برای کاربران ایرانی در مقایسه با کسب‌وکارهای خارجی را شامل می‌شود. اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که گزینه‌هایی همچون کلمات کلیدی، حوزه کاری و نوع هدف گیری کاربران از جمله مواردی هستند که می‌‍توانند در تعیین هزینه کمپین‌های تبلیغاتی شما تأثیرگذار باشند.

نکته مهم این است که یوتیوب پلتفرم بزرگی بوده و بهره‌مندی از مزیت‌هایی همچون هدف‌گیری طیف گسترده کاربران در این شبکه قطعاً ارزش سرمایه گذاری در این متد مارکتینگ را خواهد داشت.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x