ارز دیجیتال

تجزیه‌وتحلیل بازار 13 مارس 2023

مبارزات رمزنگاری در میان عدم قطعیت نرخ بهره و سیلورگیت، سقوط SVB

مبارزات رمزنگاری در میان عدم قطعیت نرخ بهره و سیلورگیت، سقوط SVB

صنعت مالی به دلیل اتفاقات مختلفی که باعث نوسانات بازار شده است، هفته پرفراز و نشیبی را تجربه کرده است. صنعت کریپتو نیز ضربه خورد و کل بازار کریپتو به زیر 1 تریلیون دلار رسید. در هفته گذشته چه اتفاقی افتاد و چه تأثیری بر بازار ارزهای دیجیتال داشت؟

گروه معامله‌گر Pintu داده‌های مختلفی را جمع‌آوری کرده است که اقتصاد کلان و حرکت بازار ارزهای دیجیتال را در هفته گذشته تجزیه و تحلیل می‌کند. بااین‌حال، لطفاً توجه داشته باشید که تمام اطلاعات موجود در این تحلیل بازار فقط برای اهداف آموزشی است، نه مشاوره مالی.

خلاصه تحلیل بازار

🦠رئیس فدرال رزرو، جروم پاول، سه‌شنبه گذشته هشدار داد که احتمالاً نرخ بهره بالاتر از حد انتظار خواهد بود. بیانیه جروم امیدها برای افزایش 25 واحدی نرخ بهره در نشست 21 تا 22 مارس را از بین برد و احتمال افزایش 50 واحدی نرخ بهره را افزایش داد.

ارزش بازار کریپتو به زیر مرز 1 تریلیون دلار کاهش یافت و بیت کوین بدترین هفته خود از نوامبر 2022 را سپری کرد.

🢠Silvergate Capital عملیات بانکی خود را تعطیل می‌کند. علاوه بر این، بانک سیلیکون ولی (SVB) نیز پس از اعلام فروش قابل‌توجه دارایی و سهام توسط تنظیم‌کننده‌های مالی کالیفرنیا در 10 مارس تعطیل شد.

🚨 Circle، ناشر USD Coin (USDC)، تأیید کرد که 3.3 میلیارد دلار از 40 میلیارد دلار ذخایر USDC آن هنوز در بانک سیلیکون ولی نگهداری می‌شود. این خبر باعث فروش شد و درنتیجه ارزش استیبل کوین به زیر 1 دلار رسید.

بااین‌حال، ارزش بازار کریپتو در روز دوشنبه (13 مارس 2023) به دنبال اظهارات فدرال رزرو، خزانه‌داری ایالات‌متحده و FDIC مبنی بر اینکه تمام سپرده‌گذاران بانک سیلیکون ولی و بانک امضا می‌توانند وجوه خود را برداشت کنند، به بالای یک

روز چهارشنبه، کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان، شهادت جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، را در دومین روز از شهادت شش‌ماهه سیاست پولی خود در مقابل کنگره شنید. علیرغم هشدار پاول مبنی برافزایش نرخ بهره، سهام نوساناتی را تجربه کرد اما پس از افت در روز سه‌شنبه، که به دنبال حضور پاول در کمیته بانکی سنا در روز اول شهادت وی بود، بیشتر بهبود یافتند. اظهارات پاول در روز سه‌شنبه امیدها به افزایش 25 واحدی نرخ بهره در نشست 21 تا 22 مارس را از بین برد و در عوض احتمال افزایش 50 واحدی در ثانیه را افزایش داد.

در زیر می‌بینیم که احتمال نرخ هدف 5-5.25 درصد به‌طور چشمگیری از ارزش هفته قبل 30 درصد به ارزش فعلی 50 درصد افزایش‌یافته است.

آخرین تحلیل از بازار بیت کوین

تجزیه و تحلیل بازار 13 مارس 2023

روز جمعه، اداره آمار کارگزارشی منتشر کرد که نشان می‌داد حقوق و دستمزد غیر کشاورزی به دنبال افزایش 504000 نفری در ژانویه (در مقابل 205 هزار مورد انتظار) 311,000 افزایش‌یافته است. داده‌ها بازار کار هنوز قوی را نشان می‌دهد. بااین‌حال، علیرغم رشد اشتغال، نرخ بیکاری به دلیل افزایش نیروی کار به 3.6٪ افزایش یافت (در مقابل 3.4٪ در ژانویه، 3.4٪ انتظار می‌رود). جلسه FOMC که در هفته سوم مارس برگزار می‌شود را تماشا کنید.

منحنی بازده هنوز به‌طور قابل‌توجهی معکوس است. ازلحاظ تاریخی، منحنی بازده معکوس نشان‌دهنده این است که سرمایه‌گذاران نگران هستند که انقباض بیشتر توسط فدرال رزرو می‌تواند منجر به بحران اعتباری و درنهایت منجر به رکود شود. اسپرت منفی 10-2 هر رکودی را از سال 1955 تا 2018 پیش‌بینی کرده است، اما 6 تا 24 ماه قبل از وقوع رکود رخ‌داده است و بنابراین به‌عنوان یک شاخص پیشرو در نظر گرفته می‌شود. اسپرت بازدهی 10-2 ساله خزانه‌داری 0.97- درصد است، در مقایسه با -1.07 درصد در روز بازار قبل و 0.26 درصد در سال گذشته. این کمتر از میانگین بلندمدت 0.90٪ است.

بازار سهام امروز با کاهش مواجه شد که بیشتر به دلیل ضربه زدن به سهام بانکی بود. این امر ناشی از این تصور است که اقتصاد بسیار قوی است و انتظارات از افزایش اشتغال حقوق و دستمزد در ماه فوریه. علاوه بر این، نگرانی‌ها در مورد گزارش آتی CPI برای ماه فوریه، که ممکن است تورم بالاتر از حد انتظار را نشان دهد، باعث نگرانی فدرال رزرو در موردنیاز به افزایش نرخ وجوه فدرال برای مدت طولانی‌تر شده است.

ناآرامی دیروز زمانی آغاز شد که سیلورگیت کپیتال، وام‌دهنده کلیدی صنعت کریپتو، اعلام کرد که عملیات بانکی خود را می‌بندد و باعث سقوط سهامش می‌شود. ورشکستگی FTX نیز یکی از عوامل مؤثر در نابودی تدریجی Silvergate بود.

از سوی دیگر، قیمت سهام بانک سیلیکون ولی به‌شدت 60 درصد کاهش یافت زیرا سرمایه‌گذاران در واکنش به اعلام این بانک برای فروش سهام عجله کردند.

که اقدامات فوری و فوق‌العاده‌ای برای تثبیت مالی خود انجام خواهد داد. این بانک تأمین‌کننده اعتبار قابل‌توجهی برای استارت آپ های فناوری و کارمندان آن‌ها است.

روز پنجشنبه، لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک، علیه KuCoin شکایت کرد و این شرکت را به نقض قانون با فروش اوراق بهادار ثبت نشده، از جمله ETH متهم کرد. باوجوداینکه توسط تنظیم‌کننده‌های ایالتی و فدرال، از جمله گروه معاملات آتی کالا (CFTC) به‌عنوان یک کالا در نظر گرفته می‌شود، برچسب‌گذاری ETH به‌عنوان یک امنیت می‌تواند پیامدهای قابل‌توجهی برای بازار کریپتو داشته باشد و به‌طور بالقوه منجر به تغییرات عمده در نحوه عملکرد ارز و سایر دارایی‌های مشابه شود. در ایالات‌متحده معامله می‌شود.

عکس تحلیل بازار ارزهای دیجیتال

تحلیل قیمت بیت کوین

با توجه به عوامل نگران‌کننده‌ای که در بالا ذکر شد، از جمله فروش سهام، نگرانی‌ها در مورد نرخ‌های بهره بالاتر و افزایش فشار نظارتی بر ارزهای دیجیتال در ایالات‌متحده، BTC چالش‌برانگیزترین هفته خود را از نوامبر تجربه می‌کند. روز جمعه، ارز دیجیتال پیشرو تا 3.2 درصد کاهش یافت و برای اولین بار از ژانویه به زیر مرز 20 هزار رسید. این پس از کاهش بیش از 8 درصدی در روز پنجشنبه رخ می‌دهد.

3 شمع هفتگی پیش، BTC در 200 هفته کارشناسی ارشد رد شد، پس‌ازآن شاهد کاهش شدید قیمت آن بودیم، حتی 250 هفته کارشناسی ارشد را شکست.

کل بازار کریپتو نیز در این هفته به زیر 1 تریلیون سقوط کرده است و طبق شکل زیر، MA 200 هفته را شکسته است.

تحلیل روی زنجیره

صرافی: با ادامه نزول ذخایر مبادله‌ای، این نشان‌دهنده فشار فروش پایین‌تر است. خالص سپرده‌ها در صرافی‌ها در مقایسه با میانگین 7 روزه بالاست. سپرده‌های بالاتر را می‌توان به‌عنوان فشار فروش بالاتر تعبیر کرد.

ماینر: ماینرها دارایی‌های خود را در محدوده متوسطی نسبت به میانگین یک ساله خود می فروشند. درآمد ماینر در مقایسه با میانگین یک ساله آن در محدوده متوسطی قرار دارد.

روی زنجیره: سرمایه‌گذاران بیشتری با ضرر می فروشند. در وسط یک بازار نزولی، می‌تواند پایین بودن بازار را نشان دهد. حرکت دارندگان بلندمدت در 7 روز گذشته کمتر از میانگین بوده است. آن‌ها انگیزه ای برای نگه داشتن سکه های خود دارند. سرمایه‌گذاران در مرحله ترس هستند که در حال حاضر با سودهای تحقق نیافته اندکی بیشتر از زیان هستند.

مشتقات: معامله‌گران با موقعیت کوتاه غالب هستند و مایل به پرداخت به معامله‌گران لانگ هستند. تمایل خرید در بازار مشتقه غالب است. سفارش های خرید بیشتر توسط گیرندگان پر می‌شود. همانطور که بهره باز کاهش می یابد، نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران در حال بستن موقعیت های آتی و احتمال تغییر روند هستند. به نوبه خود، این ممکن است احتمال فشار طولانی/کوتاه ناشی از حرکت ناگهانی قیمت یا بالعکس را ایجاد کند.

مشخصات فنی: RSI شرایط فروش بیش از حد را نشان می‌دهد که در آن 81.00٪ از حرکت قیمت در 2 هفته گذشته کاهش یافته است و ممکن است روند معکوس شود. این یک وضعیت خنثی را نشان می‌دهد که در آن قیمت فعلی در یک مکان متوسط بین بالاترین-پایین‌ترین محدوده 2 هفته گذشته است.

اخبار آلتکوین

کاهش می یابد زیرا Circle تأیید می‌کند که 3.3 میلیارد دلار در بانک سیلیکون ولی گیر کرده است: همانطور که از Cointelepgraph نقل شده است، Circle ناشر USD Coin (USDC) تأیید کرد که 3.3 میلیارد دلار از 40 میلیارد دلار ذخایر USDC آن هنوز در بانک سیلیکون ولی نگهداری می‌شود. این خبر باعث فروش شد و منجر به کاهش ارزش استیبل کوین به زیر 1 دلار شد. درنتیجه، سایر استیبل کوین‌ها مانند DAI، USDD و FRAX نیز تحت تأثیر قرار گرفتند و کاهش ارزش دلار را تجربه کردند.

پیشنهاد Lido برای ارتقاء V2 می‌گذرد. T پیشنهاد Lido برای ارتقاء نسخه V2 در 8 مارس تصویب شد. این ارتقاء V2 شامل اضافه شدن پشتیبانی از برداشت‌های اتریوم و همچنین پیاده‌سازی یک معماری ماژولار در شکل یک روتر Staking. در این پیشنهاد آمده است که به شرط تایید، لیدو در نظر دارد بین 7 تا 31 مارس آزمایشی را در شبکه تست گورلی انجام دهد. استقرار نسخه V2 در شبکه اصلی منوط به زمان ارتقای Ethereum Shapella و تکمیل ممیزی خواهد بود.

اخبار بیشتر از Crypto World در هفته گذشته

بانک سیلیکون ولی توسط رگولاتور کالیفرنیا تعطیل شد و بیش از 5 میلیارد دلار برای VC های رمزنگاری برجسته نگهداری می کرد: بانک سیلیکون ولی (SVB) توسط ناظر مالی کالیفرنیا در 10 مارس پس از اعلام فروش قابل‌توجه دارایی ها و سهام تعطیل شد. با هدف جذب سرمایه اضافی ناظر کالیفرنیا، شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) را به‌عنوان گیرنده برای محافظت از سپرده‌های بیمه شده منصوب کرد. بانک سیلیکون ولی یکی از 20 بانک بزرگ در ایالات‌متحده است که خدمات بانکی را به شرکت های سرمایه گذاری دوستدار رمزنگاری مانند Sequoia Capital و Andreessen Horowitz ارائه می‌دهد.

قیمت بازار ارزهای دیجیتال در هفته گذشته

ارزهای دیجیتال با بهترین عملکرد

کاوا (KAVA) +24.09٪

PAX Gold (PAXG) +11.25٪

Aptos (APT) +3.71٪

اتریوم (ETH) +1.52٪

ارزهای دیجیتال با بدترین P

کارایی

Synthetix (SNX) -23.10٪

SingularityNET (AGIX) -23.10٪

داش (DASH) -21.95٪

سازنده (MKR) -21.41٪

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x