دکوراسیون

جدیدترین و جذاب ترین ایده های تزیین سفره هفت سین 1402 + عکس

به گزارش پارت نیوز؛ از زیباترین اتفاقات ایام عید دورهم بودن خانواده در کنار سفره هفت سین می باشد. اگر مایل به چیدن یک سفره هفت سین 1402 جذاب و زیبا هستید قبل از هر چیز باید در این رابطه آگاهی داشته باشد. جدیدترین و جذاب­ترین ایده های تزیین سفره هفت سین 1402 را می توانید با مشاهده ی مدل های مختلف، به راحتی در خانه بچینید.

ایرانیان هرساله با شروع سال نو مهیای چیدن یک هفت سین باستانی می شوند. چیدن این سفره خاطره انگیز قدمتی طولانی دارد و ایرانیان باستان هر سین را به منظور نمادی ویژه بر سر سفره عید قرار می‌دادند. در ادامه قصد داریم زیباترین ایده های تزیین سفره هفت سین 1402 را با شما به اشتراک بگذاریم.

سفره هفت سین 1402

چگونه سفره هفت سین 1402 را با سلیقه تر بچینیم؟

سفره هفت سین را چند رکن اساسی تشکیل می دهند که عبارتند از؛ سیر، سرکه، سمنو، سنجد، سبزه، سیب و سماق. علاوه بر این ها یک سین هشتم به نام سکه وجود دارد که معمولا به بهانه رزق روزی و دارایی در طول روی سفره گذاشته می شود. باوجود کم سابقه بودن حضور سکه بر سفره هفت سین بسیاری به حضور این سین هشتم بسیار علاقه مند هستند.

سفره هفت سین

ماهی قرمز نیز از دیگر اجزاء کم سابقه بر سفره هفت سین می باشد. این موضوع در نقاشی بسیار معروف استاد کمال الملک نیز دیده می شود، در این نقاشی برسر سفره هفت سین ردی از ماهی قرمز دیده نمی شود.

ماهی قرمز سفره عید نماد زندگی، شادابی، زایش، تازگی، نشاط و تکاپو است. افراد بسیاری علاقه به گذاشتن شمع و آینه بر سفره هفت سین هستند که نشانه روشنایی و فروغ می باشد.

سفره هفت سین 1402

مرحله به مرحله سفره هفت سین خود را بچینید

یکی از مهم ترین نکاتی که همیشه ذهن افراد را درگیر می کند این است که سفره هفت سین را کجای خانه بچینند. بنابراین انتخاب فضای مناسب اهمیت بالایی دارد چرا که می تواند نمای سفره را بیشتر نشان دهد. با توجه به بزرگ یا کوچک بودن خانه تان می توانیدسفره را روی میز، پیشخوان، اپن یا روی فرش بچینید.

سفره هفت سین

نکته قابل توجه این است که سفره هفت ‌سین در بسیاری از منازل تا پایان نوروز در خانه‌ها می‌ماند و سبزه عید تا سیزدهم روی سفره خواهد ماند. پس سفره هفت سین باید در مکانی مناسب چیده شود تا بتوانید ازشروع تا پایان عید نوروز از تماشای آن لذت ببرید.

بسیاری از ایرانیان سبزه ی عید را تا پایان ایام نوروز بر سر سفره هفت سین گذاشته و از دیدن آن لذت می برند. در بیشتر موارد نیز افراد بعد از روز طبیعت یا همان سیزده فروردین سبزه ی خود را به درون آب انداخته و یا در دل طبیعت رها می کنند.

سفره هفت سین 1402

پس از انتخاب مکان مناسب حال می توانید مرحله به مرحله سفره هفت سین 1402 خود را با سلیقه بچینید. برای زیباتر چیدن آن می توانید از عکس ها و ایده های درون تصاویر که در ادامه آورده شده استفاده کنید.

سفره هفت سین

تزیین سفره هفت سین به سبک مدرن و سنتی

در ادامه نمونه هایی از جذاب ترین نمونه های سفره هفت سین به دو سبک سنتی و مدرن را برای شما عزیزان نشان خواهیم داد که به سلیقه آقایون و خانم های خوش ذوق ایرانی تزیین شده اند.

یکی از راه هایی که می توانید به وسیله ی آن ایده های نابی برای این کار به دست بیاورید این است که به عکس ها و فیلم های دکوراسیون سفره هفت سین رجوع کنید. با توجه به این که هنوز عکسی از سفره هفت سین 1402 در دسترس نیست می توانید از نمونه های قدیم یاستفاده کرده و با خلاقیت خود سفره ای جذاب بچینید.

در ادامه با عکس های متنوع و جذاب سفره هفت سین با ما همراه باشید.

سفره هفت سین 1402 سفره هفت سین سفره هفت سین سفره هفت سین سفره هفت سین سفره هفت سین سفره هفت سین سفره هفت سین سفره هفت سین

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x