فیلم و سریال

خلاصه سریال سقوط + عکس بازیگران

می‌خواهیم با نگاهی کلی به خلاصه سریال سقوط را بپردازیم. برخی رسانه‌ها و منتقدان معتقدند که سریال سقوط یک اثر کپی است. کپی از یک فیلم سینمایی که حسابی نظر مخاطبان را جلب کرد.

به گزارش پارت نیوز؛ برخی خلاصه سریال سقوط را بسیار شبیه و یا حتی یک کپی از فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد می‌دانند. جدای از موضوع فیلم نمی‌توان این موضوع را کاملا تایید یا رد کرد.

با تماشای قسمت اول این سریال نمی‌توان نظر قطعی داد و دیدن ادامه‌ی سریال همه‌چیز را مشخص خواهد کرد.در نظر داشته باشد که اگر تاکنون سریال را تماشا نکردیده اید در ادامه احتمال افشای بخشی از داستان فیلم وجود دارد.

خلاصه سریال سقوط

معرفی عوامل و خلاصه سریال سقوط

سریال سقوط اولین مینی سریال در شبکه نمایش خانگی فیلیمو می‌باشد. این سریال در ژانر جاسوسی و اکشن نوشته و تولید شده است. کارگردان این سریال سجاد پهلوان‌زاده نام دارد و می‌توان گفت این او با پذیرفتن خطرات و مشکلات دست‌به‌کاری نسبتا بزرگ زده است.

تهیه‌کننده‌ی این اثر، محمدرضا منصوری است. پس از آخرین اثر این تهیه‌کننده به نام «دسته دختران» حدود یک سال می‌گذرد. حال او با تهیه‌کنندگی این مجموعه، تجربه حضور در نمایش خانگی را نیز پشت سر می‌گذارد.

خلاصه سریال سقوط

هادی بهروز فیلم‌بردار سریال سقوط می‌باشد. فیلم‌بردار ثابت بسیاری از آثار مهدویان که هادی بهروز است در سقوط به‌عنوان مدیر فیلم‌برداری حاضرشده است. آهنگساز و طراح صحنه‌ی این گروه به ترتیب؛ حبیب خزاعی‌فر و بهزاد جعفری طادی هستند.

داستان سریال سقوط

سریال سقوط در دو بخش عراق و ایران صورت می‌گیرد. بر این اساس فیلم‌برداری این سریال هم در ایران و هم در عراق انجام‌شده است. بیشتر سکانس‌های کشور عراق در استان موصل فیلم‌برداری شده و سکانس‌های ایران در استان کردستان فیلم‌برداری شده است.

سریال سقوط

باوجود ژانر جاسوسی‌ای که این سریال را معرفی کند داستان با یک عاشقانه شروع می‌شود. عشقانه ای بین آیسان و ژاکان که درنهایت به‌جاهای عجیب کشیده می‌شد.

آیسان به پیشنهاد همسرش ژاکان برای گذراندن ماه‌عسل راهی ترکیه می‌شوند. غافل از اینکه حقیقت این سفر چیز دیگری است. این سریال داستانی متفاوت از داعش و گروه تروریستی در منطقه را به نمایش می‌گذارد. در این سریال می‌توانید برای اولین بار صحنه‌های پرالتهاب جنگی به نمایش درمی‌آید.

خلاصه سریال سقوط

موضوع سریال سقوط

همان‌طور که گفته شد، سقوط جریان دختری جوان به‌ نام آیسان (با بازی النازملک) است. او به‌واسطه‌ی عشق و علاقه‌ی بسیارش به همسرش، ژاکان، همراه او راهی سفری می‌شود. این سفر در کشور ترکیه آغازشده و سرانجام در سوریه و موصل به نهایت خود می‌رسد.

در آنجا آیسان می‌فهمد همسرش به عضویت داعش درآمده است. حال او باید به همراه همسرش در موصل و تحت حکومت اسلامی عراق و شام (شام) زندگی کند. به خلاصه سریال سقوط بسنده نکنید و با تماشای آن به جزییات و نتیجه‌ی کار پهلوان‌زاده پی ببرید.

بازیگران سریال سقوط

باوجود نقش‌آفرینی بازیگرانی کاربلد، قهرمان اصلی سریال سقوط آیسان (الناز ملک) است. بیننده داستان را از زاویه‌ی دید او می‌بیند و با او همراه‌ می‌شود. آیسان در بیشتر پلا‌ن‌ها حضور دارد و اطلاعات دیداری و شنیداری مخاطب نیز محدود به اتفاقاتی است که او می‌بیند و می‌فهمد.

البته این قاعده ثابت نیست و هرازگاهی تماشاگر ناگهان وارد فضای دفتر اطلاعاتی در سنندج می‌شود. جدای از نکات مثبت و منفی این سریال، فیلم‌نامه‌ی آن بسیار بحث‌برانگیز شده است.

بازیگران سریال سقوط

خلاصه سریال سقوط و ماجراهای فیلم‌نامه‌اش

نویسنده‌ی سقوط اعظم بهروز است. او این فیلم‌نامه را براساس طرحی از بهجت شریف به نگارش درآورده است. طرحی که تا همین‌جا هم دادِ خیلی از تماشاگران را درآورده است. آن‌ها می‌گویند این سریال کوتاه کپی فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد است. کارگردان این فیلم نرگس آبیار است و در ۱۳۹۷به نمایش گذاشته شد.

آیسان در سریال سقوط

الناز ملک بازیگر نقش آیسان سریال سقوط، آنتن، مکبث و ایوب خان فعالیت هنری خود را با تئاتر آغاز کرد. به گزارش ایمنا، الناز ملک از جمله بازیگران جوان و نوظهور سینما و تلویزیون ایران است که با بازی قابل قبول خود در سریال سقوط به شهرت رسیده است.

نقد و خلاصه سریال سقوط

اساسی‌ترین مشکل این سریال ازنظر تماشاگران و منتقدان ریتم بسیار کند داستان می‌باشد. تماشای اولین قسمت این سریال کوتاه یک ساعت و بیست دقیقه طول می‌کشد. در تمام طول این مدت تنها چیزی که تماشاگر به آن پی می‌برد همان خیزی ست که دربالا به آن شاره کردیم.

نقد سریال سقوط

با تیزبینی بیشتر از همان اول فیلم، حدود دقیقه‌ی ۸ که شخصیت ژاکان وارد فیلم می‌شود تا حدود دقیقه‌ی ۶۰ ما فقط و فقط با یک موقعیت تکراری مواجه‌ خواهیم بود. صحنه‌هایی که هیچ اطلاعات جدید یا مفیدی درباره‌ی داستان و اینکه چه اتفاقی خواهد افتاد به‌دست نمی‌آوریم.

در ابتدای فیلم داستان و خلاصه سریال سقوط این‌گونه است که انگارژاکان پول زیادی به جیب زده و مدام برای دختر موردعلاقه‌اش آیسان خرج می‌کند و آیسان هم تعجب کرده و مشکوک است. به همین منوال داستان جلو می‌رود و تمام.

خلاصه سریال سقوط

بالغ‌بر ۵۰ دقیقه این موقعیت را در سکانس‌ها و لوکیشن هایی متفاوت می‌بینیم بدون اینکه نویسنده به خود زحمت بدهد و اطلاعات جدیدی در روند‌ داستان بگنجاند. فقط در چند صحنه‌ در خانه‌ی ترکیه است که سرنخ‌هایی مفید و اطلاع دهنده به این موقعیت اضافه می‌شود تا درنهایت به غافل‌گیری پایانی که همان ملحق‌شدن به گروه تروریستی داعش است برسیم.

الناز ملک در سقوط

این روند تکراری در نمایش بیش‌ازاندازه‌ی موقعیت‌ها موجب یکنواختی و خسته‌کنندگی سریال شده است. آن‌قدر داستان کند جلو می‌رود که شخصیت‌پردازی، سکانس‌ها و پیوستگی داستان را تحت تأثیر گذاشته است و این را می توان در خلاصه سریال سقوط نیز پی برد.
این قضیه تا آنجا ادامه میابد که در قسمت دوم سریال، جایی که ابوعاصم (که قسمت اول ژاکان بود) را می‌بینیم.

با شنیدن حرف‌های را ابوعاصم گویا با یک تیپ یا کلیشه‌ی مشخص و آشکار مواجه شده‌ایم. مشکل اینجاست که هیچ رد و نشانی از ژاکان قسمت اول در قسمت دوم وجود ندارد.یکی از مشکلات این فیلم این است که ژاکان خیلی سریع تغییر شخصیت داده است. درنهایت بدون اینکه بدانیم چه بر سر او آمده و بدون اینکه فیلم هم کوچک‌ترین اشاره‌ای به این موضوع بکند مجبوریم داستان را بپذیریم.

خلاصه سریال سقوط

حال‌آنکه کسی نمی‌تواند متوجه‌ی آن شود که او در حقیقت چرا چنین تصمیم مهم و عجیبی در زندگی‌اش گرفته است. تصمیمی وحشتناک که سرنوشت ژاکان (ابوعاصم) و همسرش را این‌قدر دگرگون کرده است. باوجود توضیحات گفته‌شده و نظر کارشناسان و تماشاگران باید سریال را دنبال کنید و به خواندن خلاصه سریال سقوط بسنده نکنید.

نقد سریال سقوط

این سریال از نقاط ضعف فراوانی رنج می برد. حتی سکانس های اکشن هم نمی تواند این مشکل را پوشش دهند. شاید اگر در ادامه سریال روند رخدادها سریع تر اتفاق بیفتد و روایت های فرعی نیز جدی تر گرفته شوند، بتوان به نقطه قابل اتکایی در سریال دست پیدا کرد.

نکات مثبت سریال سقوط

از لحاظ فنی سریال «سقوط» اثر پر جزئیات تری نسبت به ساخته های اغلب آپارتمانی شبکه خانگی محسوب می شود.

نکات منفی سریال سقوط

فیلمنامه سریال شباهت هایی به سریال سوئدی «خلافت» دارد و به نظر می رسد که سازندگان سریال نیم نگاهی به آن داشته اند. مشکل اغلب آثار شبکه نمایش خانگی در سریال «سقوط» هم به چشم می خورد و آن کِش دادن زمان سریال است به طوری که حتی دیده می شوند سکانس زایمان بی جهت چند دقیقه از وقت مخاطب را می گیرد!

بازی بازیگران ضعیف است. دو نقش اصلی سریال تجربه کافی برای حضور در مقابل دوربین را ندارند.سریال به طور عجیبی همه چیز را در هاله ای از ابهام نگه می دارد تا شاید در قسمت های بعدی آن را گره گشایی کند در صورتی که اطلاعات پایه ای برای درک رویدادهای داستان یک اصل اساسی است. سریال «سقوط» از پرداخت به جزئیات عمداً یا سهواً غافل شده است و بنا را بر این گذاشته که مخاطب همه چیز را می داند!

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x