ارز دیجیتال

بهترین راه خرید بیت کوین (BITCOIN) در ایران چیست؟

افراد زیادی بدون آشنایی کافی به دنبال سرمایه‌گذاری و خرید بیت کوین هستند. عملکرد بسیار عالی بیت کوین در سال‌های اخیر، افراد بسیاری را به این بازار پر تب و تاب علاقه‌مند کرده است. بازاری که روز به روز افراد بسیاری را به سمت خود می کشد.

به گزارش پارت نیوز؛ امروزه خرید بیت کوین برای افراد بسیاری مهم شده است. فناوری بلاکچین، نگهداری اطلاعات و تکنولوژی تراکنش های بیت کوین را برعهده دارد. در حقیقت بلاکچین یک دفتر کل بوده و مانند یک کتیبه باستانی عمل می کند. همه ی اطلاعات بر روی این سیستم حک شده و بدون هیچ گونه تغییری به دست ما رسیده است.

بازار ارزهای دیجیتال روز به روز افراد بسیاری را به سمت خود می کشاند. در ادامه به شفاف سازی درخصوص نحوه خرید بیت کوین (BTC) خواهیم پرداخت.

خرید بیت کوین

بیت کوین (Bitcoin) چیست؟

بی شک یکی از سوالات مهمی که بعد از شنیدن نام رمزارز بیت کوین در ذهن هرکس شکل می گیرد همین است. اگر برای اولین بار است که نام این رمزارز جهانی را می شنوید در ادامه کاملا با آن آشنا خواهید شد.

باید به این موضوع نیز توجه کنید که بسیاری از کسانی که از ارز دیجیتال بیت کوین به عنوان وسیله ابزار ترید یا سرمایه گذاری استفاده می کنند اطلاعات نا کافی و ناقصی در خصوص تکنولوژی بلاکچین داردند.

نوسانات و افزایات قیمتی فوق العاده ی بیت کوین سود هنگفتی به سرمایه گذاران اولیه ی خود بخشده و حسابی معروف شده است. پس آگاهی و اطلاع داشتن از این بازار مالی نوظهور و نحوه خرید بیت کوین می تواند بسیار سودمند باشد.

در حقیقت بیت کوین یک پول الکترونیکی است تحت کنترل هیچ حکومتی نمی باشد و برای تامین امنیت خود از علم رمزنگاری استفاده می کند.

btc wallpaper 8 scaled 1 بهترین راه خرید بیت کوین (BITCOIN) در ایران چیست؟

شبکه بیت کوین از چه زمانی آغاز به کار کرد؟

20 دی ماه 1387 یا به عبارتی نهمین روز ماه ژانویه سال ۲۰۰۹ میلادی، روز خیلی مهمی برای شبکه بیت کوین است.

در چنین روزی نسخه اول نرم افزار بیت کوین Version ۰.۱ انتشار یافت. بنابراین اولین بلاک (یا genesis block) شبکه بلاک چین بیت کوین توسط ساتوشی ناکاموتو استخراج شد.
آن زمان در این بلاک فقط یک تراکنش انجام شد. اولین پاداش استخراج بیت کوین که در آن زمان تنها ۵۰ واحد رمز ارز BTC بود.

با توجه به قیمت امروز اولین پاداش بیت کوین استخراج شده تقریبا ۱,۷۰۰,۰۰۰ دلار ارزش دارد. نکته جالی این است که این مقدار همچنان در این کیف پول ذخیره مانده و از آن زمان هنوز جابه جا نشده است.

156420755 بهترین راه خرید بیت کوین (BITCOIN) در ایران چیست؟

خرید بیت کوین چگونه انجام می شود؟

امن‌ترین روش خرید، مراجعه به یک وب‌ سایت صرافی ارز دیجیتال است. این روش یک روش بسیار معتبر است. اما بیت ‌کوین را می ‌توان به روش‌های دیگری مثلا در واتس‌اپ، گروه‌ های تلگرامی و یا از شخص یا افراد حقیقی خریداری کرد.

ولی همانطور که گفته شد امن‌ترین روش، مراجعه به یک وب ‌سایت صرافی معتبر می باشد. چرا که تراکنش ‌های نیمه ‌ناشناس در خرید این رمزارز دیجیتال خطرناک است. مطمئنا خرید از طریق شبکه‌ های اجتماعی و افرادی که دسترسی و شناخت کافی از آن‌ها ندارید، خطر بسیار بالایی دارد.

خرید بیت کوین از صرافی

خرید بیت کوین در خارج و داخل ایران با هم تفاوت دارد. در داخل ایران می توانید از یک صرافی و با استفاده از کارت بانکی این کار را به راحتی انجام دهید. خرید مستقیم BTC و دیگر رمزارزها و یا تبدیل رمزارزهای دیگر به بیت کوین کاری آسان است که در صرافی های داخلی انجام می شود.

این کار در خارج از کشور نیز زیاد دشوار نیست و با حساب بانکی و یا کارت اعتباری تان از یک صرافی خارجی می توانید بیت کوین بخرید. در ادامه به آموزش خرید این رمزارز از صرافی ها خواهیم پرداخت.

آموزش خرید بیت کوین در ایران از صرافی ها

در میان فعالین ارزهای دیجیتال درایران، افرادی هستند که بنا به شرایط و دیدگاه خود علاقه دارند بیت کوین را از صرافی‌های خارجی خریداری کنند. برای خرید بیت ‌کوین در ایران (یا هر ارز دیجیتال دیگر) از صرافی ایرانی در ابتدا باید یک صرافی معتبر را پیدا کرده و پس از تحقیق در مورد صرافی، ابتدا باید در آن صرافی ثبت‌نام و احراز هویت کنید.

برای ثبت‌نام لازم است که اطلاعات شخصی مانند نام، نام‌خانوادگی، شماره تلفن، شماره حسابی که به نام شما باشد و …. را ثبت کنید و منتظر بمانید که احراز هویت شما تایید شود. احراز هویت به طورمعمول در 2 یا 3 سطح انجام می‌شود. روشن است که هرچه سطح کاربری شما در صرافی بالاتر باشد، خدماتی که دریافت می‌کنید نیز بیشتر خواهد بود.

مرحله اول: واریز تومان به صرافی ایرانی

پس از احراز هویت حال می‌توانید فعالیت خود را در صرافی آغاز کنید. اولین قدم برای خرید بیت کوین در ایران و فعالیت دریک صرافی ایرانی، واریز ریال به صرافی است. در اغلب صرافی‌ها برای آنکه بتوانید به ارزهای لیست شده دسترسی داشته باشید باید وارد تب “کیف‌های من یا کیف‌پول” در صرافی شوید. برای واریز ریال به صرافی، از میان ارزهای لیست شده تومان را جستجو کنید سپس بر روی گزینه‌ی “واریز” که در مقابل تومان وجود دارد، کلیک کنید.

خرید بیت کوین در ایران

پس از کلیک بر روی گزینه‌ی “واریز” به صفحه‌ی جدیدی هدایت خواهید شد. در صفحه‌ی جدید باید مبلغ واریزی به صرافی و همچنین شماره کارتی که در صرافی ثبت کرده‌اید را وارد کنید. فراموش نکنید شماه کارت تایید شده در صرافی باید به نام شخص شما باشد. بعد از آنکه اطلاعات را وارد کردید حال باید بر روی گزینه‌ی تایید و یا انتقال (در اینجا “انتقال به درگاه پرداخت”) کلیک کنید که به مرحله‌ی بعد منتقل شوید.

آموزش خرید بیت کوین در ایران
در صفحه‌ی جدید باید اطلاعات کارت بانکی مانند شماره کارت، تاریخ انتقضا، CVV2، کد امنیتی و رمز دوم را وارد کنید ودر نهایت بر روی گزینه‌ی پرداخت کلیک کنید. این مرحله هیچ تفاوتی با خرید‌های اینترنتی که روزانه انجام می‌شود ندارد. حال حساب تومان در صرافی شارژ شده است و شما می‌توانید یکی از ارزهای دیجیتالی را که صرافی ارائه داده است، خریداری کنید.

مرحله دوم: خرید ارز دیجیتال از صرافی ایرانی

برای خرید بیت کوین در ایران، پس از آنکه حساب تومان خود را در صرافی شارژ کردید، می‌توانید ارزهای دیجیتال لیست شده در آن صرافی را خریداری کنید. با توجه به این موضوع که اکثر کاربران ایرانی تتر را از صرافی‌های ایرانی خریداری می‌کنند درابتدا قصد داریم روش خرید تتر را برای شما بیان کنیم و پس از آن به روش خرید بیت کوین در ایران اشاره خواهیم کرد.

دراکثر صرافی‌ها امکان خرید ارزهای دیجیتال به دو روش برای کاربران فراهم شده است. در روش اول باید وارد بخش “بازار” ‌شوید و بر روی ارز دیجیتال تتر کلیک کنید. پس از کلیک بر روی تتر، صفحه‌ی معاملات مربوط به این رمزارز برای شما باز خواهد شد.

صرافی‌های ایرانی امکان خرید ارزهای دیجیتال را بر حسب تومان و تتر برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. در بازارهای اصلی معاملات با تومان انجام می‌شود و در بازارهای حرفه‌ای معاملات خرید و فروش بر حسب تتر انجام می‌شوند. البته در برخی از صرافی‌ها ممکن است تنها یک بازار وجود داشته باشد و گزینه‌های تومان و تتر را در کنار هم قرار گرفته باشند در چنین صرافی‌هایی با کلیک بر روی هر کدام از ارزها، معاملات بر حسب همان ارز (تومان یا تتر) تنظیم می‌شود.

بهترین روش خرید بیت کوین
پس از انتخاب تتر و باز کردن صفحه‌ی خرید حال باید دربخش “قیمت (واحد)”، قیمت مورد نظر برای خرید تتر را وارد کنید برای مثال اگر در حال حاضر قیمت بیت کوین 28.330 تومان باشد ولی شما قصد داشته باشید تتر را در قیمت 27.000 تومان خریداری کنید باید 27.000 تومان را در بخش قیمت وارد کنید. چنانچه برای خرید تتر عجله داشته باشید بهتر است قیمتی را که صرافی با عنوان “پایین ترین پیشنهاد فروش” ارائه داده است و در همان بخش برای شما نمایش می‌دهد، وارد کنید. بخش دیگری که باید برای انجام معامله تکمیل شود، بخش “مقدار” است.

در این بخش شما مشخص می‌کنید که می‌خواهید چه مقدار تتر (با توجه به بودجه‌ی خود) خریداری کنید. به عنوان مثال اگر شما یک ملیون تومان به حساب خود در صرافی واریز کرده باشید با قیمت تقریبی 28 هزارتومان، قادر هستید حدودا 36 واحد تتر را خریداری کنید. پس از وارد کردن مقدار (در اینجا 36)، صرافی به طور خودکار مبلغ کل خرید، کارمزد و دریافتی شما را مشخص می‌کند. حال که اطلاعات مورد نیاز را وارد کردید کافی است بر روی گزینه‌ی سبزرنگ خرید کلیک کنید و منتظر بمانید که معامله انجام شود.

انواع روش های خرید بیت کوین در ایران

مرحله سوم: خرید بیت کوین در ایران از صرافی ایرانی

خرید بیت کوین درایران هیچ تفاوتی با خرید تتر که در مطالب پیش آن را بیان کردیم، ندارد. کاربران پس از واریز تومان به صرافی، وارد بخش “بازار” می‌شوند و پس از آن باید بر روی گزینه‌ی بیت کوین کلیک کنند. پس از کلیک بر روی بیت کوین وارد بخش معاملاتی بیت کوین می‌شوند.

اطلاعات لازم مانند “مقدار” (مقدار مورد نظر برای خرید بیت کوین) و “قیمت” (قیمت مورد نظر برای خرید بیت کوین) را وارد می‌کنند و در نهایت بر روی گزینه‌ی “خرید” کلیک می‌کنند. به عنوان نمونه اگر کاربری قصد داشته باشد 0.05 واحد بیت کوین خریداری کند، باید برای خرید 0.05 واحد بیت کوین در قیمت 1.116.133.040 تومان، 55.806.652 میلیون تومان بپردازید.

چگونه در ایران بیت کوین بخریم؟

چند صرافی‌ معتبر برای خرید بیت کوین در ایران

  1. صرافی آبان تتر (abantether)
  2. صرافی بیت پین (bitpin)
  3. صرافی نوبیتکس (nobitex)
  4. صرافی بیت 24 (bit24)
  5. صرافی والکس (wallex)

انواع کیف پول بیت کوین

انواع کیف پول های بیت کوین را در ادامه معرفی خواهیم کرد. کیف پول های نرم افزاری این رمزارز پرطرفدار رایگان و به آسانی قابل نصب بر روی موبایل، اندروید و iOSیا کامپیوترهای مدل مک، لینوکس و ویندوز می باشد.

برخی از کیف پول های بیت کوین تحت وب بوده و با مرورگرهای اینترنتی مانند؛ فایرفاکس و کروم می توان به آن ها دسترسی پیدا کرد.

بیت کوین

خرید بیت کوین با کیف پول سخت افزاری

اگر اولین بار است که چنین نامی به گوشتان می خورد باید بدانید که امنیت کیف پول‌های سخت‌افزاری نسبت به بقیه آن ها بیشتر است. این کیف پول ها به ‌شکل فیزیکی وجود دارند و باید خریداری شوند.

در ابتدا و برای شروع یک خرید خوب می توانید از نرم‌افزارهای تراست والت (Trust Wallet) و یا اتمیک والت (Atomic Wallet) استفاده نمایید. نرم افزار اتمیک والت برای موبایل و دسکتاپ قابل دانلود و نصب است. نکته قابل توجه در بین این دو کیف پول این است که کیف پول تراست فقط برای موبایل در دسترس است.

به جز این دو کیف پول (تراست و اتمیک)، ده‌ها کیف پول دیگر برای خرید بیت‌ کوین وجود دارد. همیشه به این نکته توجه کنید که نرم افزارها و کیف پول های مربوطه را از منابع معتبر و رسمی دانلود کنید. منابع غیر رسمی امنیت پایینی دارند و می توانند حاوی بدافزار باشند. این عامل احتمال سرقت دارایی شما را افزایش می دهد.

هنگام خرید و دریافت بیت کوین باید آدرس کیف پول خود را ارائه دهید. این آدرس یک سری اعداد و حروف است که مانند شماره حساب بانکی در داخل کیف پول به شما نمایش داده می‌شود.

رمزارز دیجیتال

مزایای خرید بیت کوین (BTC)

در ادامه به بررسی مزیت‏ها و اهداف به وجود آمدن رمزارز بیت کوین می¬پردازیم. بیت کوین پولی است که به شکل یک ایمیل ارسال و دریافت می شود.

خرید و فروش، نقل و انتقال و تبدیل ارز بیت کوین با ارزهای رایج قابل لمس دیگر متفاوت است. این خرید بدون واسطه و بدون وجود بانک بین افراد می تواند انجام شود. این امر سبب شده تا هزینه های جانبی بیت کوین به نسبت پایین باشد.

یکی دیگر از مزایای خرید و فروش بیت کوین این است که حساب افراد مسدود نمی شود. خرید این ارز دیجیتال، محدودیت یا پیش نیاز اجباری ندارد. بیت کوین توانایی بسیاری در تغییر امور مالی حال حاضر و به ویژه آینده را دارد. از جمله موارد بیت کوین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  باعث سهولت بخشیدن در پرداخت‌ها حتی به وسیله ی تلفن همراه شده است.
  • امنیت در تراکنش‏های مالی را افزایش می دهد.
  • نبود محدودیت به مکان و زمان
  • در تراکنش‏های مالی به شکلی جهانی، با سرعت و به راحتی می‏توانیم از آن بهره بگیریم.
  • دریافت کارمزد اندک برای صورت گرفتن تراکنش‏ها
  •  با استفاده از خرید و فروش بیت کوین، هویت فرد به هیچ وجه فاش نخواهد شد.
  •  جلوگیری از بروز کلاه برداری
  •  استفاده از بیت کوین می‏تواند در حساب‏های مالی خود شفافیت ایجاد کند. چرا که کل تراکنش‏های مالی فرد توسط عموم قابل مشاهده است.
  • خرید هدیه و سرور، خرید بازی های ویدیوی، خرید انواع پوشاک و حتی خرید دلار یا تبدیل آن به انواع ارزهای رایج دیگر

معایب خرید بیت کوین (BTC)

بیت کوین با ورود ش هرج و مرج بسیاری را نیز با خود به بازار تزریق کرد. بسیاری از دولت ها تصمیم دارند هرج مرج به وجود آمده توسط بیت کوین را مهار کنند ولی این اقدامات و تصمیم گیری ها در حال حاضر زیاد موثر نبوده است.

معایب خرید بیت کوین

از معایب مهم بیت کوین آشوبی است که بیت کوین در جهان ارز ایجاد کرده و در نوع خود بی سابقه می باشد. نتیجه نهایی ای آشوب ها برای کسی هنوز مشخص نیست.

بسیاری از ایده پردازان و کارشناسان کاربلد دنیا درمورد بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی اشتباهاتی مرتکب شدند. تمام این موارد نشان دهنده نه تنها پیچیدگی بلکه غیرقابل پیش بینی بودن این مسئله می باشد.

به طورکلی می توان به این موضوع که بیت کوین می تواند ارزدیجیتال مناسبی برای سرمایه گذاری و خرید و فروش باشد یقین یافت. در بازار پرنوسان ارزهای دیجیتال با تکیه بر آگاهی مناسب و صبر و تحمل می توان به نتایج مناسب و دلخواهی دست یافت.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x